Anti-Hack systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

supremer

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Berichten
85
Ik (Jessy) ben van plan om een antihack systeem later gaan te maken,
en nu wou ik graag weten met welke programmeertaal ik dit deed. Want ik leer nu alles door elkaar. Als ik weet welke taal kan ik me daar op focussen. Het zal niet makkelijk zijn om zo'n systeem goed werkend te maken, maar aangezien ik hackers haat en het leuk vind om ze te bestrijden, wil ik dit doorzetten.
Ter informatie ik doe geen ict opleiding, ik doe namelijk Horeca!
Ben dus NOG geen professional.
Alvast bedankt,
Jessy
 
Wat vindt jij onder "anti-hack" vallen?
 
Dat als je hacks, of programma's gebruikt die niet zijn toegestaan.
Dat je dan word verbannen of een waarschuwing krijgt. ik weet niet of jullie anti-hacksysteemen kennen, maar punkbuster is een voorbeeld, waar ik naar toe wil, Dit is dan nog een héél lange weg!
 
En in welke omgeving moeten wij gaan denken? Je noemt Punkbuster, dus het gaat om een spel?
 
Ja het gaat om spellen, daar wil ik anti hack systemen voor gaan maken.
 
Voor zover ik weet worden de meeste spellen in C++ geschreven.
Misschien dat er iemand is die dit kan bevestigen/aanvullen.
 
Yup, C++ is denk ik wel het meest gebruikte.

Ik raad je aan om je te verdiepen/beginnen met in deze taal. Omdat je zelf iets extreem lastigs wilt (anti-hack voor games) moet je ook alle in's en out's van deze taal kennen. Bovendien, dit gaat je niet lukken binnen een paar maanden, want het kost echt veel tijd om een aan binnen een programeertaal gewend te raken. Vooral als je nog geen andere ervaring hebt met andere programmeertalen.


Veel succes op je queeste!

:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt,
Nu weet ik waar ik me in moet verdiepen,
ik ga er zo snel mogelijk mee beginnen.
En trouwens dat het lang ging duren wist ik al,
maar meestal hoe jonger je bent hoe sneller je iets leert dus.
En ben pas 14 jaar dus zal het hopelijk goed begrijpen
 
Yup, C++ is denk ik wel het meest gebruikte.

Ik raad je aan om je te verdiepen/beginnen met in deze taal. Omdat je zelf iets extreem lastigs wilt (anti-hack voor games) moet je ook alle in's en out's van deze taal kennen.

Voordat je kunt beginnen met het (goed) beveiligen van iets, zal je ook moeten weten hoe je het omzeilt. Dit geldt misschien niet voor alles, maar op dit gebied naar mijn weten wel.
(de TS heeft het nu bijvoorbeeld over het maken van een anti-hack systeem... maar heeft in principe geen idee om wat voor hacks het precies gaat(misschien weet ie wel dat ie ze kan downloaden, maar niet hoe ze werken; dus hoe zou je dat willen tegenhouden ?))

Het is een leuk idee van de TS, zeker op zijn leeftijd. Maar laat hem eerst maar eens beginnen met programmeren zelf, en kijken of ie dat wel leuk/interessant genoeg vindt.

En verder weet ik niet of het zo raadzaam is om meteen met C++ te beginnen. Het is natuurlijk leuk dat er veel mogelijk is met de taal C++, maar inherent hieraan is het ook geen makkelijke taal om te leren. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, als je volhoudt dan lukt het wel. Maar wellicht is het voor jezelf interessanter om eerst met een andere taal te beginnen. (over welke taal je zou moeten kiezen... gebruik de zoekfunctie maar, deze vraag is vaak genoeg gesteld)
 
Ik heb een beetje ervaring met vb6 en dit vond ik heel leuk, en hoe de hacks werken weet ik al, dat heb ik uitgezocht en uitgeprobeerd. Alleen hoe je ze stopt ben ik nog niet zo achter dus, Heb een goede leraar nodig, misschien wel mezelf
 
Zelf maak ik Gebruik van Vnd Anti Hax Zelf ontwikkelden Beveiliging taal

Via VB6 het is best wel makkelijk om te maken maar je moet het ook Up-To-Date houden
en het moet werken het beste wat je kan doen is een bestand maken en daar Strings in zetten laat het programma bij het starten die strings Controleren
 
Hoe bedoel je Een printscreen of Voorbeeld code
 
Beste eeyk,

Het is al vaker voorgekomen dat jouw software niet echt betrouwbaar/stabiel is.
Misschien niet zo'n goed voorbeeld voor de TS om mee te beginnen.

Daarnaast haal ik uit je verhaal dat het een "zelf ontwikkelde taal" is.
Niet echt handig voor de TS, die kan beter met een reeds gevestigde programmeertaal beginnen.
 
Ik bedoel een voorbeeld scriptje, aan screenshots kan ik zelf ook wel komen ;)
 
Ik bedoel een voorbeeld scriptje, aan screenshots kan ik zelf ook wel komen ;)

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat Eeyks beveiliging lang niet zo veilig is als hij denkt. Verder wil jij niet verifiëren of het programma geregistreerd is, maar wil jij controleren of iemand vals aan het spelen is. Dat vraagt natuurlijk weer om een andere aanpak.

Vraag deze vraag anders eens op een forum waar (veel) game developers zitten.
 
Dus een forum zoals ...... ?
En als ik dan echt aan hun vraag of ze het willen uitleggen denk ik dat ze zeggen dat ze dat niet doen, dus :eek:
 
Het is inderdaad zo dat je niet zomaar in een hackersgemeenschap aanvaard wordt. Alhoewel je van echte hackers hoogst waarschijnlijk wel een aantal nuttige artikels/links kan vinden.
Een eerste voorwaarde om aan dit soort software te beginnen (eigenlijk om aan bijna elke software/programmeertaal te beginnen) is dat je een aardig mondje engels leert.

Zoals hier door CoD al werd aangehaald, is het belangrijkste op het gebied van beveilingssoftware eerst te weten komen hoe je beveiliging omzeilt..
Een mogelijke start hiervoor is http://cheatengine.org/. Als je nog niets van programmeren kent, kan het wel een hele boterham zijn om te doorspitten.
Een ander interessante publicatie is How to Become A Hacker door Eric Steven Raymond.

Een van de belangrijkste tips:
Q: Is Visual Basic a good language to start with?

A: If you're asking this question, it almost certainly means you're thinking about trying to hack under Microsoft Windows. This is a bad idea in itself. When I compared trying to learn to hack under Windows to trying to learn to dance while wearing a body cast, I wasn't kidding. Don't go there. It's ugly, and it never stops being ugly.
Also, like other Basics, Visual Basic is a poorly-designed language that will teach you bad programming habits. No, don't ask me to describe them in detail; that explanation would fill a book. Learn a well-designed language instead.
 
Software beveiliging : 19 Deadly Sins of Software Security | Programming Flaws and How to Fix Them (ISBN: 0072260858 | 9780072260854)

als je dit boek gelezen hebt dan weet je dat het doodsimpel is om applicaties of web applicaties te hacken. Het geeft de programmeur ook oplossingen over hoe de dingen op te lossen. Het boek en de voorbeelden is taal onafhankelijk.

Aanrader

HTH:D
 
Software beveiliging : 19 Deadly Sins of Software Security | Programming Flaws and How to Fix Them (ISBN: 0072260858 | 9780072260854)

als je dit boek gelezen hebt dan weet je dat het doodsimpel is om applicaties of web applicaties te hacken. Het geeft de programmeur ook oplossingen over hoe de dingen op te lossen. Het boek en de voorbeelden is taal onafhankelijk.

Ik denk niet dat ze in dit boek behandelen hoe je cheaters kunt tegengaan. Ik denk dat dit een iets andere aanpak nodig heeft dan het beveiligen van je software. :)
(daarbij weten de professionele game developers echt wel hoe ze moeten programmeren, dat is het probleem niet)

Natuurlijk worden spellen ook beveiligd tegen het kopiëren etc, wat ook voor een normaal programma geldt. Maar om cheaters te detecteren zal je waarschijnlijk het gedrag van de speler moeten analyseren.

Beter stel je deze vraag gewoon op een forum voor game developers. Die zijn daar beter van op de hoogte.

(al vind ik het van de ene kant redelijk nutteloos dat je deze vraag stelt... je hebt geen spel om te beveiligen, en het zal wel een hele tijd duren voordat je een spel zult hebben waarbij je last zult hebben van cheaters :D)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan