Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brm-G

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Hallo mensen,

omdat ik weinig verstand heb van computers post ik het maar hier.

ik ben op zoek naar een nieuwe pc maar heb geen idee wat ik moet kiezen..
ik zoek wel eens op informatique.nl en op hiq24.de voor onderdelen, beide vrij voordelig.
toch zie ik vaak dat er in bepaalde hardware veel prijsverschil zit..

bijvoorbeeld
NV GF9 9800GTX+ 512MB Gainward kost bij hiq24.de € 156,90
en een soortgelijke 9800GTX kost bij een nederlandse site al gauw over de 200 euro,
of heb ik dit mis?

njaa ik heb mijn oog laten vallen op deze pc
https://www.hiq24.de/xtc/product_in...Die-Siedler-Edition--Aktion--Inkl--Spiel.html
wat ik een erg mooi prijsje vind voor dit systeem, echter zouden jullie niet voor meer intern geheugen kiezen en een E8400 processor? wat ongeveer op 130 euro meerprijs komt..?

nja ik zou graag willen horen wat jullie ervan denken.
de pc is bedoeld voor te gamen msnen en muziek luisteren (en natuurlijk huiswerk maken) (maar niet erg intensief) maar hoeft niet de aller zwaarste games aan te kunnen.

groetjes
Bram

Laatst bewerkt:
Gelet op de processor die standaard wordt meegeleverd én jouw opmerking dat je niet de allernieuwste games draait, zou ik de standaard proccessor gewoon laten zitten.
Afhankelijk van de Windowsversie die je gaat draaien zou ik bij Vista het geheugen ophogen naar 3 giga of simpelweg 2x2 giga laten plaatsen.

Als ik de site bekijk meen ik te lezen dat er standaard géén Windows wordt meegeleverd?

Je realiseert je dat de software Duitstalig wordt?

Ik ben trouwens wat wantrouwend over de voeding. Het lijkt mij geen A-merk, maar qua naam wordt wel de schijn gewekt dat het er één is. (de naam lijkt op die van 2 A-merken).

Daarnaast: voor dat bedrag kun je in Nederland soortgelijke machines (wellicht nog betere) krijgen.

Voorbeeld : Klik

Weliswaar met een andere videokaart, maar kijk eens naar de processor en kijk ook naar het feit dat Vista al wordt meegeleverd.

Laatst bewerkt:
Om met Pasja's laatste regel verder te gaan:

snuffel eens in deze folder. Zomaar wat voorbeelden .....

Grtz.

kijk hier eens.. ik heb hier zelf wat bij elkaar gegooid wat mij wel leuk lijkt:)
komt nog 40 euro aan assemblage bij volgens mij..
maar volgens mij ben ik nog wat dingen vergeten..

pcc.bmp

graag comments

Véél te duur.
Je vergat het OS, kost ook nog eens een eurootje of 100. Daardoor wordt de machine (m.i.) té duur.

Laatst bewerkt:
http://tweakers.net/pricewatch/223734/xfx-geforce-9800-gtx+-512mb-ddr3-standard.html

Zoveel goedkoper is duitsland dus niet...
En heb je er aan gedacht dat je als er problemen zijn contact op moet nemen met het duitse bedrijf, naar duitsland retour moet sturen en afhankelijk bent van duitse regels (in nederland worden consumenten heel goed beschermd, of dat in duitsland ook zo is...)

neeh oke daar heb je gelijk in maarja woon toch maar 20minuten van de hiq24 shop in aken vandaan dus dat is het probleem niet en duits communiceren kan ik ook nog wel aardig..
maar heb me denk ik al bedacht laat dat in duitsland maar zitten:P

maar ik was niet van plan het OS te kopen..
maar wat zou jij dan zeggen waar krijg ik deze onderdelen goedkoper?
ik wil liever geen quad core..

Ok, het was ook maar een voorbeeldje. Mijn "te duur" opmerking gold meer voor het geheel. Bij Alternate kun je met de pc configurator een persoonlijk systeem samenstellen. Dat zou ik kunnen doen, maar je kan dat ook zelf aan de hand van je wensenlijstje. Kijk dan eens waar je op uitkomt.

neeh oke daar heb je gelijk in maarja woon toch maar 20minuten van de hiq24 shop in aken vandaan dus dat is het probleem niet en duits communiceren kan ik ook nog wel aardig..
maar heb me denk ik al bedacht laat dat in duitsland maar zitten:P
Oke, dat valt dan nog wel mee.
alternatief:

Azerty:

Id 87829 PEAK Radeon HD4850,512MB, GDDR3, PCI Exp € 137,47

Id 55505 OCZ OCZ2G8004GK,4096MB, 800MHz, 2x, DDR2 € 55,37

Id 71286 Western Digital Caviar Blue,7200RPM, SAT € 68,72

Id 101315 Tagan SuperRock,Retail, 600Watt € 73,83

Id 88545 Cooler Master Elite 334,Zwart € 29,27

Id 76966 MSI P43 Neo-F ,Retail € 73,19

Id 102961 Lite-On 20x SATA DVD-Dual Black € 18,35

Id 56577 Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775 € 154,16

Id 90375 Arctic AF12025 PWM,120 x 120 x 25 mm, Ge € 4,33

Totaal 614,69 euro, als ik goed heb gerekend.
Dat is dus inclusief een harde schijf van 68 euro
(excl harde schijf = 545,97 -> kan je een duurdere videokaart kopen)

Ok, het was ook maar een voorbeeldje. Mijn "te duur" opmerking gold meer voor het geheel. Bij Alternate kun je met de pc configurator een persoonlijk systeem samenstellen. Dat zou ik kunnen doen, maar je kan dat ook zelf aan de hand van je wensenlijstje. Kijk dan eens waar je op uitkomt.

bij alternate kom ik op een stuk hogere prijs uit dan bij Zercom.. of ik doe iets fout....?!
owja en ik was nog de hard drive vergeten wil ongeveer 320GB dus zal ook nog wel een euro of 50 kosten.. dan kom ik dus bijna 700 euro uit met assemblage (njaa gaat wel over budget mja boeie)

maar denken jullie dat het nog goedkoper te vinden is?

nja ik zou graag willen horen wat jullie ervan denken.
de pc is bedoeld voor te gamen msnen en muziek luisteren (en natuurlijk huiswerk maken) (maar niet erg intensief) maar hoeft niet de aller zwaarste games aan te kunnen.
Als ik bovenstaande in je startbericht lees en vervolgens je vraag wat de lezers ervan vinden, dan vraag ik mij af of je zo'n "zware" videokaart waarover geschreven wordt en die je zelf ook noemt, wel nodig gaat hebben?

Laatst bewerkt:
Als ik bovenstaande in je startbericht lees en vervolgens je vraag wat de lezers ervan vinden, dan vraag ik mij af of je zo'n "zware" videokaart wel nodig gaat hebben?

njaa dat klopt.. denk niet dat ik het nodig heb mja heb ook geen zin om over 2 jaar weer heel nieuw systeem aan te gaan schaffen omdat de boel verouderd is.. wat voor videokaart denk jij dan aan..? ik heb alleen klein beetje verstand van Geforce kaarten niet van ATI Radeon kaarten.. wat voor GF zou je kiezen?

bij alternate kom ik op een stuk hogere prijs uit dan bij Zercom.. of ik doe iets fout....?!
owja en ik was nog de hard drive vergeten wil ongeveer 320GB dus zal ook nog wel een euro of 50 kosten.. dan kom ik dus bijna 700 euro uit met assemblage (njaa gaat wel over budget mja boeie)

maar denken jullie dat het nog goedkoper te vinden is?

Ik ben het met je eens dat je met losse klikken bij Alternate duurder uit bent.

Handiger is wellicht om zo'n complete configuratie te bekijken? Dat kan bij meerdere bedrijven. Vaak zijn die kant en klare systemen vrij aantrekkelijk geprijst. Zie het voorbeeldje dat ik reeds plaatste en zie ook het voorbeeldje van Funzip.

njaa dat klopt.. denk niet dat ik het nodig heb mja heb ook geen zin om over 2 jaar weer heel nieuw systeem aan te gaan schaffen omdat de boel verouderd is.. wat voor videokaart denk jij dan aan..? ik heb alleen klein beetje verstand van Geforce kaarten niet van ATI Radeon kaarten.. wat voor GF zou je kiezen?
Jouw gebruikseisen inschattend zou ik uitkomen op een 9500 / 9600.

Niets is gemakkelijker om na 2 jaar de videokaart te updaten. Da's uiteindelijk misschien zelfs goedkoper dan nú een relatief monstertje te kopen en dan over 2 jaar weer een nieuw monstertje omdat de kaart het niet meer trekt.

Zo'n 9500 / 9600 kost iets tussen de 60 en 110 euro.

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar mijn systeem. Het is pas een jaar en drie maanden oud, maar ik denk dat er momenteel al een aantal aspirant kopers is die er zijn neus al voor optrekt. Verouderd is misschien iets te veel genoemd voor mijn systeem, maar de E6850 was echt hotsnot in juli 2007, nu zegt een aantal mensen vermoedelijk al: "E6850, pfff............"

Laatst bewerkt:
Wellke spellen wil je gaan spelen?
Hoe groot is je monitor (resolutie)?

Das eigenlijk informatie die we nodig hebben om in te kunnen schatten wat voor videokaart aan te raden is.

wat d8 je hiervan heb wat dingetjes aangepast..
hierbij heb ik dan wel geen OS
bij die 'kant en klare' pc is er toch wel altijd iets wat me niet bevalt helaas..

lal.bmp

Tel d'r 99 euro bij op (OEM Vista home premium) en je hebt m.i. een prima pc.

Tel d'r 99 euro bij op (OEM Vista home premium) en je hebt m.i. een prima pc.

waarom zou jij voor een legale versie van windows kiezen? kan makkelijk gratis aan beide komen.. en zou je XP of Vista op de pc zetten.. vista maakt de pc heel stuk langzamen, XP ondersteunt echter geen directX10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan