Virus!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

margareth46

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal,
Vorige week kreeg ik op msn iets toegestuurd wat hete foto? en toen een link,heb daar opgeklikt stom stom maar kwam van vertrouwd persoon.Sindsdien doet mijn pc vreemd en geeft het virus door.Ik zelf heb nod 32 antivirus erop maar dat is waarschijnlijk niet voldoende.Ik heb hem vanavond nog 1 keer online laten scannen door mc afee en die geeft 3 keer het zelfde aan namelijk geinfecteerd door w32/sdbotworm,heb hier wel iets op gevonden op helpmij maar de uitleg is allemaal in het engels en ben een leek met de pc please help ;-( hoe kan ik dat virus verwijderen?
groetjes Margareth

Het zelfde heb ik;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Het zelfde heb ik;)
Is het deze link:
Nou ik open echt geen link meer :-) niks persoonlijks hoor! weet dus niet of het de zelfde is ,weet alleen dat ik er van af wil.
groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ik open echt geen link meer :-) niks persoonlijks hoor! weet dus niet of het de zelfde is ,weet alleen dat ik er van af wil.
groetjes

Oké, gebruik een virusscanner zoals AVG!
En ten tweede leer het nou eens af om op links te klikken die je van MSN krijgt! Doe het gewoon nooit!

Slim om zo'n link hier neer te zetten en dan ook nog quoten :confused:

Daarom linken aangepast.

nod32 is ook een goeie virusscanner

en scan is met malwarebytes www.malwarebytes.org >downloade>update?snelle scan als hij bedreigingen heeft gevonden: na verwijderen pc opnieuw opstarte

nod32 is ook een goeie virusscanner

en scan is met malwarebytes www.malwarebytes.org >downloade>update?snelle scan als hij bedreigingen heeft gevonden: na verwijderen pc opnieuw opstarte

Oke bedankt voor het antwoord,wilde net avg downloaden maar bij instalatie werd er gezegd dat ik dan nod 32 moet verwijderen omdat avg anders niet geinstalleerd kan worden dus wat is wijsheid? want nod 32 verwijdert dus niet alles want bij een online scan van mc afee kreeg ik dus de melding dat ik nog steeds w32 sdbot worm op mijn pc heb staan? maar zal eerst die andere online scan proberen
thanx

update staat bij tablad update (waar je ook scanne, beschrming enzo. ziet staan)

hoe bedoel je? je hebt gewoon een scanner gedownload die bedreiginen vind maar niet real-time scant

heb je wel voor snelle scan gekozen?

Laatst bewerkt:
neej hoezo? hij is toch lekker bezig en heeft al 4 bedreigingen gevonden? je kan ook op scan stoppen drukken en dan bedreigingen verwijderen en kijken op welke scan hij stond (hij is al lang bezig dus denk op volledig)

neej hoezo? hij is toch lekker bezig en heeft al 4 bedreigingen gevonden? je kan ook op scan stoppen drukken en dan bedreigingen verwijderen en kijken op welke scan hij stond (hij is al lang bezig dus denk op volledig)
nee had hem niet op volledig gedaan maar hij heeft er 4 gevonden en verwijdert hij is nu klaar

okeej laatste stap: start de computer opnieuw op

edit: dit programma hoef je niet te verwijderen, je kan het om de zoveel tijd gebruiken maar dan wel eerst update ivm met nieuwe bedreigingen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan