Mapopties niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

lbradio

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
35
Ik probeer verborgen bestanden en mappen binnen Vista zichtbaar te maken.
Hierdoor ga je normaal gesproken naar het Contiguratiescherm, Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen, en kiest hier voor mapopties.

Dit menu-item is echter niet zichtbaar binnen het gebruikte gebruikersaccount (welke is ingesteld als beheerder).

Indien ik als local administrator inlog, krijg ik de optie wél te zien.

Vraag: Hoe krijg ik binnen mijn gebruikersaccount de Mapopties (en dus de verborgen bestanden) weer zichtbaar?
 
In windows verkenner: Aanpassen > mapopties.
Verder kan je het wel zelf toch? :thumb:
 
mischien dit

in de map alt intikken dan krijg je een menu dan ga je naar extra en dan mapopties daar heb je hem als het goed is:)

dus:
alt indrukken-> extra -> internetopties
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de reacties, was het maar zo eenvoudig.
Onder Extra heb ik alleen maar netwerkverbinding maken, verbreken en synchronisatiecentrum openen.

Indien ik het zoekvenster open, en kies voor geavanceerd, wordt de optie "Inclusief niet geindexeerde, verborgen en systeembestanden" wel getoond, maar is grijs. Deze optie is ook niet te selecteren.

De optie is ergens uitgezet, maar ik heb geen idee waar.
 
Ik had 'm inderdaad gevonden onder "organiseren" ;-)

De optie is grijs en kan niet geselecteerd worden.

help ;-)
 
Open het kladblok en plak de onderstaande txt erin en sla het op als Optie verborgen mappen fix.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\Advanced\Folder\Hidden]
"Type"="group"
 
Hallo Xblade,

Ik vermoed dat de regfix inderdaad een oplossing is.
Echter (ik word gek van VISTA!!) verschijnt tijdens het uitvoeren een popup met de melding: "Het bewerken van het register is uitgeschakeld door de systeembeheerder.

Je raad het al, ik speel zelf voor systeembeheerder.

Vervolgens geprobeerd via een dosbox dmv runas /user:. . .
Dan verschijnt de melding dat het regbestand geen geldige win32 -toepassing.

Nog een creatief idee?
 
Sorry, vraag over het hoofd gezien.

Nee, geen infectie gehad. Ik zat er wel aan te denken een hjt log te plaatsen, maar verwacht daar weinig uitkomst van.

Zoals eerder opgemerkt, een ander profiel op dezelfde machine heeft deze klacht niet.
Als local admin is de optie te zien, als domain admin is de optie verdwenen (groep domain admin toegevoegd aan lokale groep administrators).
 
Ik vind namelijk de combinatie van klachten (geen regedit, geen verborgen files en geen geldige win32) heel erg lijken op een infectie, vandaar.

De domein admin heeft dus last van de klachten? Hoe zit het met andere domeingebruikers met voldoende rechten?
 
Indien ik met een willekeurig ander domainuser account inlog, treedt dit effect niet op.
Nu voel ik 'm al aankomen: verwijder het profiel van de gebruiker en maak deze opnieuw aan.

Dit is uiteraard een oplossing, maar dan weet ik nog niet wat er nu precies aan de hand is. 't is de nieuwsgierigheid die dan de overhand neemt.
 
Praktisch gezien is dat ook mijn advies.
IT-beheerder-technisch gezien blijf ik vermoeden dat er een infectie in het spel is (geweest). Als je er zeker van bent dat dit niet zo is: is het mogelijk dat er domeingebruikers met tooltje aan het 'spelen' zijn geweest?
Dit komt natuurlijk niet uit de lucht vallen.
 
Ik ben het geheel met je eens. Vandaar dat ik de oorzaak probeer te achterhalen.
Ik geef het morgen nog één poging, en anders kies ik toch de makkelijke weg (profiel weggooien).

In ieder geval zeer bedankt voor het meedenken.
 
En als je zelf dan naar regedit gaat en navigeer naar de volgende key:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\Advanced\Folder\Hidden]
Dan staat aan de rechter kant "Type" dubbel klik daar op en kijk of daar "group" staat anders zet je die daar.
Verder wel eens even nagaan waarom jij dat probleem hebt gehad.

Suc6
 
Zodra ik via windows/system32 regedit opstart, verschijnt die melding weer:
"Het bewerken van het register is uitgeschakeld door de systeembeheerder"

Het is gewoon niet mogelijk om met de huidige settings in dit profiel het register te bewerken ;-(
 
Met behulp van de internetsite heb ik het register weer bereikbaar gekregen.
Via de group policy de toegang tot regedit weer geregeld. Goede tip, bedankt.

Op dit moment draait Malwarebytes al weer een tijdje. Tot nog toe geen sporen van een infectie, maar de scan is nog niet afgelopen. . .wordt vervolgd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan