duo core of quad core

Status
Niet open voor verdere reacties.

kauko12

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Ik sta op het punt een nieuwe pc te kopen maar ik weet nog niet wat voor een processor ik wil de keuze bestaat een
Intel® Core™ 2 Duo E8500
of
Intel® Core™ 2 Quad Q6600

dus ik wil graag weten of ik duo of quad moet nemen het is in ieder geval voor een game pc

De eerste en bespaar een enkel tientje door de 8400 te nemen, die enkele Mhz ga je never merken.

Er zijn nog veel spellen die maar 1 processorkern gebruiken.
Dus hoe sneller die ene processorkern is, hoe beter het is.

En die Q6600 heeft er 4, op een snelheid van 2,4 ghz.
De E8400 heeft er 2, op snelheid van 3,0 ghz
De E8500 heeft er 2 op 3,16.

De E8500 is dus maar 0,16/3,0 x100% sneller. Maar hij is wel veel duurder.

dus maar 5 % sneller voor die tientjes waar je niets van gaat merken

volgens mij is het 0,16/3,16x100 of heb ik nou de verkeerde formule

Whatever de formule ook is, je gaat het verschil tussen een 3 Mhz en een 3,16 Mhz processor in de dagelijkse praktijk met de huidige games en / of andere applicaties niet merken.

ik snap dat ik de E8400 moet nemen als duo core maar moet ik nu duo of quad core nemen.

En die Q6600 heeft er 4, op een snelheid van 2,4 ghz.
De E8400 heeft er 2, op snelheid van 3,0 ghz

3 is meer dan 2,4....... Dus de E8400 is meer geschikt

maar die 3 doe je x2 omdat het dual-core is.. maar die 2.4 doe je x4 omdat het quad core is of heb ik iets niet goed gezegd:o..

Dus al heb je 3000 processorkernen van 2,4 ghz, die spellen gebruiken er maar 1 van.......
(ik weet niet hoe ik het nog duidelijker moet uitleggen)

Dus al heb je 3000 processorkernen van 2,4 ghz, die spellen gebruiken er maar 1 van.......
(ik weet niet hoe ik het nog duidelijker moet uitleggen)

duidelijk:thumb:

en voordat de volgende slimme vraag door TS wordt gesteld:

"Maar waarom zou ik dan een dual core nemen als de meeste games maar 1 core gebruiken, of anders gezegd, waarom zou ik geen Pentium 4 nemen met 1 kern met een snelheid van 3,4 of zo?"

Op die (nog niet gestelde) vraag luidt het antwoord:

de interne architectuur van de dual cores is zodanig anders, dat een dual core met een lagere snelheid, toch sneller werkt dan een Pentium met 1 core op een hogere snelheid.

Vraag mij vervolgens niet wát dan precies de oorzaak daarvan is, want daaromtrent ontbreekt mij simpelweg de technische kennis.

als ik me op de toekomst wil voorbereiden is het dan niet slim om quad core te nemen of zeggen jullie dat duurt nog zo lang dat hoeft niet

Het antwoord op die vraag kun je zelf geven als je de volgende vraag eerst (wederom voor jezelf) beantwoordt:

"Hoe lang heb ik met de huidige pc (een vorige pc) gedaan?"

Als het antwoord op die vraag luidt : 3 jaar of minder, dan is de dual core het meest zinvolle om nú te kopen.
Als het antwoord op die vraag luidt : 6 jaar, dan raad ik je aan nú de quad core te kopen.

als ik me op de toekomst wil voorbereiden is het dan niet slim om quad core te nemen of zeggen jullie dat duurt nog zo lang dat hoeft niet
Ik weet niet. Ik zou willen dat ik het wist...

Ik heb zelf 3 jaar geleden een 3800X2-processor gekocht, omdat ik dacht dat in de toekomst X2 wel beter ondersteunt zou worden. Dat bleek niet echt te gebeuren.

Bij ongeveer even dure processors kan je voorlopig beter voor de dual core kiezen. Twijfel je echt teveel, dan kan je beter wat meer uitgeven en bijv een Q9450 of Q9550 kopen, deze zijn alleen een stuk duurder.
Dit zijn ook Quad-cores, maar dan wel sneller geklokt, waardoor ze niet meer zoveel langzamer zijn in spellen die GEEN ondersteuning bieden.

edit: ben te sloom :)

Als je nu een quad core koopt gaat ie over 4 jaar niet veel beter werken dan ie nu doet.
De interne architectuur ontgaat mij qua kennis en opbouw ook, maar ik weet wel dat dual cores nu beter in elkaar zitten dan quad cores en dus ook veel efficienter werken.
Als je over 2 of 3 jaar een quad core koopt is ie wel veel beter dan een dual core nu.

Hoi !

Maar met deze: http://www.dragoncomputers.nl/compo...d,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/vmcchk,1/ quad-core kun je m.i. aardig gamen !

Greetz,

Harry.

Ja,maar niet die van deze link!!
Ik heb op deze site 2 jaar geleden 'n pc besteld onder rembours,zoals op de site te lezen is moet je dan €19 vooruit betalen(was toen €15)heb nooit een pc ontvangen.Bij tel. contact draaide 'n bandje(gebrekkig Engels) dat er verbouwing was o.i.d. Bij e-mail contact was de pc in assemblage.Nou 2 jaar is wel erg lang om 'n pc te assembleren.Heb er verder geen werk van gemaakt maar wil wel ff waarschuwen voor deze site!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan