problemen met nieuwe onderdelen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jk300793

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
hoi

ik heb een week geleden een nieuw moederbord en een nieuwe processor besteld. het gaat om een intel e8400(processor) en een msi p43 neo-f moederbord. ik heb het sinds een paar dagen in me pc zitten. verder heb ik nog een nvidia geforce 8600gt 512mb en 2gig ram geheugen. maar mijn probleem is dat ik mijn games helemaal niet goed kan spelen. bijvoorbeeld call of duty world at war speel ik nu op 1024x768 met alle extra's aan en dan loop het ook nog niet geweldig. en ook andere spellen kan ik niet veel beter spelen dan eerst. hiervoor had ik een intel e2180 en een intel diverse 945 erin. het lijkt wel alsof m'n games eerst beter draaiden dan nu.

ik heb ook al opnieuw xp geinstalleerd en ik heb ook nog vista geprobeerd en alle nieuwe drivers erop gezet maar het werkt allemaal niet. ik heb hem ook gebenchmarked en hij komt uit op een score in de 4000 terwijl een vergelijkbaar systeem op een score in de 9000 uitkwam.

mijn vraag is of ik er te hoge verwachtingen van heb en waar het aan kan liggen dat ie het zo slecht doet.

ps: ik heb ook alles nog is nagelopen of alles wel goed zit in de kast maar dat klopt ook allemaal dus daar kan het niet aanliggen.

alvast bedankt voor de reacties.

Ik dacht dat je voor maximaal gamen een Q9300 moest hebben of op zijn minst een Q6600?
Je hebt 4 kernen nodig voor:
- display (3D)
- gamecontroller
- video
- alg. processen (Harddisk)

Voeg daarbij een HD met 10.000 rpm (WD raptor)

heb je wel alle drivers geinstalleerd? Met name van de chipset en de videokaart

ja ik heb gewoon de nieuwste videokaart driver van de nvidia site gedownload en geinstalleerd en die chipset gewoon van de driver cd die ik erbij had gekregen en daar is ook geen nieuwere van dan die op de cd staat.

Ik dacht dat je voor maximaal gamen een Q9300 moest hebben of op zijn minst een Q6600?
Je hebt 4 kernen nodig voor:
- display (3D)
- gamecontroller
- video
- alg. processen (Harddisk)

Voeg daarbij een HD met 10.000 rpm (WD raptor)
Geen onzin verkondigen.
De E8400 is beter geschikt voor gamen dan een Q6600 (behalve in enkele spellen) En hoe dan ook is een E8400 tig keer beter dan een E2180

Maar ehh. ik vind dit een gek probleem.
Welke bios-versie heb je (ik kan me niet voorstellen dat dit een probleem is)?

Niet te snel zeggen dat je bios geen probleem is. Ik had ook een E8400 op een nieuw moederbord, maar daar stond nog een bios revisie op uit 2007 :rolleyes:

Niet te snel zeggen dat je bios geen probleem is. Ik had ook een E8400 op een nieuw moederbord, maar daar stond nog een bios revisie op uit 2007 :rolleyes:
Daarom ook dat ik het noem.

Maar ik ging er idd een beetje vanuit dat er wel een relatief nieuwe bios op zou staan. Maar het hoeft dus inderdaad niet zo te zijn.
Dus even wachten wat de TS gaat zeggen..

Daarom ook dat ik het noem.

Maar ik ging er idd een beetje vanuit dat er wel een relatief nieuwe bios op zou staan. Maar het hoeft dus inderdaad niet zo te zijn.
Dus even wachten wat de TS gaat zeggen..

ik heb me bios geupdate naar 1.6 en hij was 1.3 maar dat werkte eigenlijk ook niet

maar ik had ook van iemand gehoort dat het ook aan me front bussnelheid ofzo kan liggen

weten jullie daar misschien meer over ?

Laatst bewerkt:
draai ff pc wizard en plaats hier even wat samenvattingen

Processor

Marketing Frequentie : 3000.06 MHz

Voorkant Businformatie :
BusSnelheid : 334.2 MHz
FSB Frequentie : 1336.8 MHz (QDR)

Initiële Frequenties :
Frequentie : 3000 MHz
BusSnelheid : 333.34 MHz (QDR)
Vermenigvuldiging : 9x

moederbord:

Algemene Informatie :
NorthBridge : Intel P45
SouthBridge : LPC Interface Controller

NorthBridge Informatie :
Architecture : Direct Media Interface (DMI)
Fabrikant : Intel (Micro-Star International Co Ltd (MSI))
Revision : A2
BusSnelheid : 334.2 MHz
FSB Frequentie : 1336.7 MHz (QDR)

Geheugeninformatie :
Type : DDR3-SDRAM PC3-5300
Frequentie : 334.2 MHz
DRAM/FSB Ratio : 1/1
Ondersteunde Kanalen : Dual (128-bit)
Geactiveerde Kanalen : Dual
ECC Diagnostic : Nee
CAS Latency (tCL) : 5 clocks
RAS to CAS (tRCD) : 5 clocks
RAS Precharge (tRP) : 5 clocks
Cycle Time (tRAS) : 15 clocks
Command Rate : 1 T

videokaart

Algemene Informatie :
Fabrikant : Nvidia Corp
Model : NVIDIA GeForce 8600 GT
Bus Type : PCI-Express
Totaal Geheugen : 512 MB
Texture geheugen : 748 MB
Processor : GeForce 8600 GT
Converteerder : Integrated RAMDAC
Vernieuw Rate (min/max) : 56/150 Hz
Codenaam : G84
Revision : A2
Bus : 320-bit
Geheugen Type : GDDR3
GPU Frequentie : 540 MHz - [initial : 540 MHz]
Shader Clock : 1188 MHz - [initial : 1188 MHz]
Geheugen Frequentie GPU : 399.6 MHz - [initial : 400 MHz]
Texels : 36800 MTexels/s
DirectX Support : 10
Pixel Shader Version : 3.0

nForceware Configuration :
Standard 2D : GPU: 540 MHz - Geheugen: 400 MHz
3D Performance : GPU: 540 MHz - Geheugen: 400 MHz
ForceWare Version : 6.14.11.7824

dit zijn denk ik de belangrijkste dingen

Huh. ???? Dat zal toch wel DDR2 zijn....
Zal wel een fout van pc wizard zijn.

DDR2 pc5300 draait op 667 en dat loopt dus gelijk op met moederbord en processor.
Overclocken zal lastig worden met dit geheugen, maar oke...

Wat voor voeding heb je?
Een E8400 zal wel flink wat watt meer trekken dan een E2180

DDR2 pc5300 draait op 667 en dat loopt dus gelijk op met moederbord en processor.

Wat voor voeding heb je?

ehm weet ik niet kan ik dat ook met dat pc wizard zien of moet ik me hele kast dan openhalen?

maar ik heb gewoon ddr2 667 geheugen maar ik denk dat die ddr3 dat me moederbord dat kan ondersteunen dat bedoelen ze denk ik

Wat voor voeding heb je?

volgens mij is me voeding goed genoeg omdat deze processor zuiniger was dan die ik eerst had.

mijn bussnelheid in de bios staat nu op 333mhz moet ik dat hoger zetten of maakt dat niet zoveel uit ? want in m'n moederbord boekje kan ik ook nergens vinden hoe hoog ik dat dan moet zetten

mijn bussnelheid in de bios staat nu op 333mhz moet ik dat hoger zetten of maakt dat niet zoveel uit ? want in m'n moederbord boekje kan ik ook nergens vinden hoe hoog ik dat dan moet zetten

333 is goed.

333 x 2 = 667... das je geheugen.

Wat voor voeding heb je?

ik heb trouwens een 350 watt voeding ik weet niet of dat goed genoeg is maar dat zat er al in.

ik heb trouwens een 350 watt voeding ik weet niet of dat goed genoeg is maar dat zat er al in.

van welk merk? (ik vind het sowieso aan de karige kant -> bij een a-merk zou het vermoedelijk wel kunnen: een 8600 verbruikt niet zoveel)

Laatst bewerkt:
van welk merk? (ik vind het sowieso aan de karige kant -> bij een a-merk zou het vermoedelijk wel kunnen: een 8600 verbruikt niet zoveel)

er stond maxpower op dus ik denk dat dat het merk is want voor de rest zag ik niks anders staan. maar ik denk dat dat niet echt een heel bekend merk is :p

er stond maxpower op dus ik denk dat dat het merk is want voor de rest zag ik niks anders staan. maar ik denk dat dat niet echt een heel bekend merk is :p

dan is je voeding het probleem.
Maxpower is gewoon de maximale power die een voeding kan leveren.
En maximaal kan die normaal maar kort volhouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan