Lan Party

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bluefearz

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Hallo,

Ik wil binnenkort een Lan party geven voor 4 personen. Ik heb een modem met 4 poorten, maar die staat op zolder en ik wil de lanparty beneden geven. Moet ik dan iets van een switch kopen om alle pc van internet te voorzien?

BluefearZ

Hallo,

Ik wil binnenkort een Lan party geven voor 4 personen. Ik heb een modem met 4 poorten, maar die staat op zolder en ik wil de lanparty beneden geven. Moet ik dan iets van een switch kopen om alle pc van internet te voorzien?

BluefearZ

Een lan party .... dan steek je de cabeltjes van pc naar andere pc

Een lan party .... dan steek je de cabeltjes van pc naar andere pc

@LuuksterX: Om dan samen te kunnen lan-gamen zou iedereen 2 netwerkkaarten moeten hebben. Dat is niet erg slim, en ook niet te veronderstellen.

@topic-starter: Als je gewoon op je eigen LAN blijft (dus geen Internet nodig hebt), dan gewoon een switch kopen met voldoende poorten. Moet ook Internet erbij, dan ook een switch kopen, maar met 1 poort extra, die je gebruikt om de switch via een (aan te schaffen) lange netwerkkabel met de router op zolder verbindt.

Natuurlijk kun je ook de router van zolder naar beneden halen, als Internet niet nodig is. Is Internet wel nodig, dan moet je kijken of de router ook ergens beneden (in de meterkast bijv.) aan Internet aangesloten kan worden ipv. boven.

Tijs.

Dankjewel voor snelle reactie.
1 vraagje. Hoe duur zijn die switches?
En wat is een goeie switch?

Welk switch je koopt maakt niet echt uit voor een Lan-party, omdat iedereen evenveel profijt danwel last heeft van evt. vertraging in de switch.
Zie o.a. hier dat er voldoende keus is, en je niet meer dan 25 euro kwijt hoeft te zijn voor een 100mbit switch (Belkin 8poorts 10/100).

Gigabit is natuurlijk duurder, en mogelijk 'oneerlijk' als niet iedereen over een Gigabit netwerkkaart beschikt.

Succes,

Tijs.

Gigabit is natuurlijk duurder, en mogelijk 'oneerlijk' als niet iedereen over een Gigabit netwerkkaart beschikt.

En onnodig voor een lanparty van 4 man. Gigabit is leuk als je veel en grote bestanden over en weer wilt gooien of als backbone van een groot netwerk. Maar voor gamen is zelfs 10 Mbit al genoeg, vooral als je met 4 man bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan