Vista instaleren met een SATA hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

punkerbruin

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
hallo ik heb een vriend zijn pc gekregen met vista geen sp1(dvd)
nu als ik die wil instaleren vraagt hij voor een driver
Systeem:
AMD Athlon64 X2 6000+ Socket AM2 "EE" dual core cpu met koeler 2 keer 3.1 Ghz
Elitegroup ECS GEFORCE8200 ATX moederbord geluid USB 4 x DDR2 SATA RAID AM2+ GigaLan

GEFORCE XFX 9500 GT 512MB XFX GF9500GT 512MB (550Mhz / HDTV / DVI / TV-Out) grafische kaart

Bus Type: PCI-E 2.0
GPU Clock: 550 Mhz
Memory Bus: 128bit
Memory Size: 512 MB
Memory Speed: 1600 Mhz
Thermal Solution: FANSINK
Outputs: VGA, HDTV, Dual-Link DVI

2048MB (2 x 1024MB) PC800 DDR2 merk geheugen van Aeneon

Seagate / Maxtor 250GB SATA ST3250310AS 7200 8mb harde schijf

Samsung Super-WriteMaster 22 x multi DVD brander - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM
geluidskaart

netwerkkaart

460watt voeding
sata Highspeed

Hoe kan ik deze instaleren?

zonder driver kan het ook je moet dan de bios in en zet de sata drive optie op native ide.
dan zit windows we die harddisk.
je kan ook op type zoeken bij de fabriekant van het bord en daar dan de sata drivers voor vista downloaden deze moet je dan in laden bij het instaleren van vista.

Ehh, Vista heeft de SATA drivers reeds onboard (DVD), ook Vista zonder SP1. Volgens mij zit je probleem ergens anders, bijv. bij de Raid.

Laatst bewerkt:
Ehh, Vista heeft de SATA drivers reeds onboard (DVD), ook Vista zonder SP1. Volgens mij zit je probleem ergens anders.

ik heb die optie van IDE nog niet gedaan maar er staat geen hd tussen de lijst voor de hd te kiezen
aleen een optie voor de driver te laden

Zoals ik al schreef, geloof ik niet dat een SATA driver je probleem is, Vista heeft geen aparte SATA drivers nodig.

De Vista drivers voor SATA voor dit bord heeft Asus niet (dus zijn ze kennelijk ook niet nodig) Klik

Tja, da's een goeie. Als we heel voorzichtig even aannemen dat je geen SATA drivers nodig hebt, ben ik benieuwd waar (om welke driver dus) Vista om vraagt en vooral wannéér tijdens de setup.

Enige wat ik kan verzinnen, is dat je de Asus driver CD erin kunt doen.
Ik lees in die tutorial dat geadviseerd wordt de SATA driver op een medium bij de hand te hebben. Ik snap die aanwijzing niet (gelet op wat ik eerder schreef).

Enige wat ik kan verzinnen, is dat je de Asus driver CD erin kunt doen.
Ik lees in die tutorial dat geadviseerd wordt de SATA driver op een medium bij de hand te hebben. Ik snap die aanwijzing niet (gelet op wat ik eerder schreef).

van je vorige bericht begrijp ik dat je vraagt waneer hij iets zegt maar hij zegt nets dus zag ik waar ik ben

Kies trouwens in dat vervolgscherm eens voor format ipv. driver,
enne, die customkeuze zit in part 2............

Er moet iets anders aan de hand zijn, (of ik zit er grandioos naast met mijn no drivers need), héb je de moederbord CD op het moment dat je voor de driver kiest er al eens ingedaan?
Zie je in het bios die schijf wel?
Is er iets in de kast veranderd voordat je 'm kreeg aangeboden ter herinstallatie?

Er moet iets anders aan de hand zijn, (of ik zit er grandioos naast met mijn no drivers need), héb je de moederbord CD op het moment dat je voor de driver kiest er al eens ingedaan?
Zie je in het bios die schijf wel?
Is er iets in de kast veranderd voordat je 'm kreeg aangeboden ter herinstallatie?

ja
ja
nee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan