• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

UserForm gebruiken voor Vert.Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Hallo

Ik wil graag een UserForm gebruiken voor een zoekfunctie.
Bekijk Bijlage AUB

Met vr gr Jack

Bijlagen

Waar wil je een plantnaam aankiezen op de userform?
Ik zie nergens een mogelijkheid om een keuze te maken.

Btw ik verstaat iets anders onder een userform.:p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Waar wil je een plantnaam aankiezen op de userform?
Ik zie nergens een mogelijkheid om een keuze te maken.

Btw ik verstaat iets anders onder een userform.:p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je bedoelt daarmee waarschijnlijk dat er een OK-knop bij geplaatst moet worden of begrijp ik je verkeerd?

Met vr gr
Jack

Je bedoelt daarmee waarschijnlijk dat er een OK-knop bij geplaatst moet worden of begrijp ik je verkeerd?

Met vr gr
Jack

Nee, ik bedoel dat je een keuze zou moeten kunnen maken uit de planten.

Bovenaan in je scherm wil je namelijk de gegevens hebben.
Hoe kan je als gebruiker kiezen voor een bepaalde plant de gegevens wilt hebben?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nee, ik bedoel dat je een keuze zou moeten kunnen maken uit de planten.

Bovenaan in je scherm wil je namelijk de gegevens hebben.
Hoe kan je als gebruiker kiezen voor een bepaalde plant de gegevens wilt hebben?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Onder knop Aantallen zit toch een UserForm met een keuze lijst. is dat niet voldoende dan?

Met vr gr
Jack

Onder knop Aantallen zit toch een UserForm met een keuze lijst. is dat niet voldoende dan?

Met vr gr
Jack

Dat hangt er vanaf wie het gebruikt.
Bij Aantallen verwacht ik dat je een aantal in moet vullen en niet een naam van een plant.

Je kunt overigens met een datavalidatie werken ipv een userform om hetzelfde resultaat te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat hangt er vanaf wie het gebruikt.
Bij Aantallen verwacht ik dat je een aantal in moet vullen en niet een naam van een plant.

Je kunt overigens met een datavalidatie werken ipv een userform om hetzelfde resultaat te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Naar mijn idee gaat dat niet want, het is de bedoeling dat de tekst in de cellen D14,G14,J14,D20,G20en J20 ook mee verandert (zie tekst 1e rubriek).(de waarden moeten dan in de cellen D16,G16,J16,D22,G22 enJ22 staan)
Als ik eenmaal de 2e rubriek (prijzen button) selecteer dan moet de tekst ook mee veranderen. De tekst die er dan moet komen te staan staat in cel J34:O34. En zo heb ik 4 rubrieken. Voor elke rubriek een aparte knop.(de waarden moeten dan in de cellen D16,G16,J16,D22,G22 enJ22 staan).

Met vr gr
Jack

Laatst bewerkt:
Naar mijn idee gaat dat niet want, het is de bedoeling dat de tekst in de cellen D14,G14,J14,D20,G20en J20 ook mee veandert(

Als je in een cel een datavalidatie neerzet met de namen van de planten dan kun je met een formule naar die cel verwijzen.
Wijzig je de plantnaam dan wijzigt automatisch de bijgehorende gegevens.
Dan heb je ook geen userform of VBA nodig.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als je in een cel een datavalidatie neerzet met de namen van de planten dan kun je met een formule naar die cel verwijzen.
Wijzig je de plantnaam dan wijzigt automatisch de bijgehorende gegevens.
Dan heb je ook geen userform of VBA nodig.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je bedoelt waarschijnlijk zo (zie bijlage)
Maar dan krijg ik de tekst boven de getallen toch niet geplaatst of kan dat wel?

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je bedoelt waarschijnlijk zo (zie bijlage)
Maar dan krijg ik de tekst boven de getallen toch niet geplaatst of kan dat wel?

Met vr gr
Jack

Ja inderdaad. Of via een datavalidatie.

De tekst boven de getallen kan je toch intoetsen?
Desnoods via een formule?
Of mis ik iets?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ja inderdaad. Of via een datavalidatie.

De tekst boven de getallen kan je toch intoetsen?
Desnoods via een formule?
Of mis ik iets?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dan denk ik dat je iets mist. Kijk even in de bijlage dan snap je mijn bedoeling wel
het is de bedoeling dat de tekst in de cellen D14,G14,J14,D20,G20en J20 ook mee verandert (zie tekst 1e rubriek).(de waarden moeten dan in de cellen D16,G16,J16,D22,G22 enJ22 staan)
Als ik eenmaal de 2e rubriek (prijzen button) selecteer dan moet de tekst ook mee veranderen. De tekst die er dan moet komen te staan staat in cel J34:O34. En zo heb ik 4 rubrieken. Voor elke rubriek een aparte knop.

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat je bijvoorbeeld kan doen is gebruik te maken van Index.
In bijgevoegd bestand heb ik in de gele cel een datavalidatie.
In de grijze cel ernaast verschijnt het adres van de de bijbehorende schema.
In dat geval hoef je geen 4 aparte knoppen te gebruiken maar volstaat 1 of zelfs geen (via datavalidatie).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Het zijn geen prijscellen maar tekstcellen kijk maar eens naar de bijlage die ik in 4 vensters heb verdeeld. de inhoud van die 4 vensters wil ik eigenlijk in 1 venster,is dat mogelijk op deze manier?

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Jack Nouws,

Ik snap hem.
Je moet toch ook een ComboBox hebben om een plant te kunnen kiezen?
Volgens mij kun je dit met een macro en Find gebruiken zie een voorbeeld uit je andere vragen.
Misschien heb ik het ook wel mis.

Jack Nouws,

Ik snap hem.
Je moet toch ook een ComboBox hebben om een plant te kunnen kiezen?
Volgens mij kun je dit met een macro en Find gebruiken zie een voorbeeld uit je andere vragen.
Misschien heb ik het ook wel mis.

Ik had hem op de eerste quote al bij geplaatst onder de knop "aantallen".Maar ik weet zelf niet hoe ik dit verder moet uitvoeren:o een beetje te complex voor mij:confused:

Met vr gr
Jack

Jack Nouws,

Is dit een beetje in de richting?
Klik eerst op de knop Prijs of Potgrond kies dan pas een Plant.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Jack Nouws,

Is dit een beetje in de richting?
Klik eerst op de knop Prijs of Potgrond kies dan pas een Plant.

Ik waardeer je kunsten met VBA :thumb: maar de gegevens die je nu op het Userform tevoorschijn haalt moeten eigenlijk rechtstreeks op het werkblad komen in de opmaak die ik gemaakt heb. Als je nu de allereerste Quote pakt en je opent de bijlage je drukt op de knop aantallen dan komt er een Userform tevoorschijn met een combobox. En nu wil ik hebben, dat wanneer je een plantsoort kiest dat dan de gegevens op het werkblad komen (in de opmaak die ik gemaakt heb)
PS laat even weten of het zo duidelijk is.

Met vr gr
Jack

Jack Nouws,

Het is mij duidelijk ik ben aan het puzzelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan