Jack Nouws
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 16 apr 2008
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Waar wil je een plantnaam aankiezen op de userform?
Ik zie nergens een mogelijkheid om een keuze te maken.
Btw ik verstaat iets anders onder een userform.
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Je bedoelt daarmee waarschijnlijk dat er een OK-knop bij geplaatst moet worden of begrijp ik je verkeerd?
Met vr gr
Jack
Nee, ik bedoel dat je een keuze zou moeten kunnen maken uit de planten.
Bovenaan in je scherm wil je namelijk de gegevens hebben.
Hoe kan je als gebruiker kiezen voor een bepaalde plant de gegevens wilt hebben?
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Onder knop Aantallen zit toch een UserForm met een keuze lijst. is dat niet voldoende dan?
Met vr gr
Jack
Dat hangt er vanaf wie het gebruikt.
Bij Aantallen verwacht ik dat je een aantal in moet vullen en niet een naam van een plant.
Je kunt overigens met een datavalidatie werken ipv een userform om hetzelfde resultaat te krijgen.
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Naar mijn idee gaat dat niet want, het is de bedoeling dat de tekst in de cellen D14,G14,J14,D20,G20en J20 ook mee veandert(
Als je in een cel een datavalidatie neerzet met de namen van de planten dan kun je met een formule naar die cel verwijzen.
Wijzig je de plantnaam dan wijzigt automatisch de bijgehorende gegevens.
Dan heb je ook geen userform of VBA nodig.
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Je bedoelt waarschijnlijk zo (zie bijlage)
Maar dan krijg ik de tekst boven de getallen toch niet geplaatst of kan dat wel?
Met vr gr
Jack
Ja inderdaad. Of via een datavalidatie.
De tekst boven de getallen kan je toch intoetsen?
Desnoods via een formule?
Of mis ik iets?
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Jack Nouws,
Ik snap hem.
Je moet toch ook een ComboBox hebben om een plant te kunnen kiezen?
Volgens mij kun je dit met een macro en Find gebruiken zie een voorbeeld uit je andere vragen.
Misschien heb ik het ook wel mis.
Jack Nouws,
Is dit een beetje in de richting?
Klik eerst op de knop Prijs of Potgrond kies dan pas een Plant.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.