Automatisch gegevens invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

RaWolf

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2009
Ik heb een database gemaakt voor de school administratie zodat alles goed kan bij gehoude worden. Er zijn twee beheerders (Ik en me collega). Het is zwaar irritant dat ik steeds de naam moet opnieuw in moet voeren.

Dankje alvast voor de hulp

~Patrick

Welke naam? Kun je je vraag wat beter toelichten? Wat wil je precies bereiken?

Welke naam? Kun je je vraag wat beter toelichten? Wat wil je precies bereiken?

Mmm wat wil ik bereike.....nou ik heb een kolom dat Beheerder heet, in die naam komt beide mijn naam en dat van me collega in. Deze Tabel is namelijk in gebruik voor klachten dus telkens als ik een nieuwe klacht wil invoeren wil ik niet steeds de naam van mij en me collega invoeren.

~Patrick

Moet je inloggen op een netwerk? Zo ja, dan kun je aan de hand daarvan de naam automatisch vullen.

Moet je inloggen op een netwerk? Zo ja, dan kun je aan de hand daarvan de naam automatisch vullen.

Uhh nee dit word gewoon handmatig geopent (zelf deze DB gemaakt met Access) dus ik hoef nergens in te logge (ja ok de beveiliging maar dat bedoel je vast niet)

~Patrick

Start de bijgesloten database op en open het formulier. Wat zie je in de tekstvelden staan?

Bijlagen

Uhh nee dit is wat ik bedoel :) (heb alle gegevens wel eruit moeten hale wegens school privacy he ^^' )

Bijlagen

De computer zal toch ergens vandaan moeten halen of Patrick dan wel Chantal iets aan het invoeren is. Op basis van welk gegeven gaat de computer dat bepalen volgens jou?

Wij werken bv met een inlogkey. Hierop kun je een tabel inrichten, waardoor de computer een medewerker kan herkennen.

De computer zal toch ergens vandaan moeten halen of Patrick dan wel Chantal iets aan het invoeren is. Op basis van welk gegeven gaat de computer dat bepalen volgens jou?

Wij werken bv met een inlogkey. Hierop kun je een tabel inrichten, waardoor de computer een medewerker kan herkennen.

Nouw ik dacht dat de gegevens kon worde ingesteld in het ontwerp gebied. Zodat je als je iets invoert automatisch die twee namen erin werde gezet (ik snap nu pas wat je bedoelde lol). De inlog structuur is handig dat moet ik toegeven :)

Wat je ook kunt doen, als het maar 2 beheerders betreft, is de naam invullen met een klik op een knop in plaats van de naam inkloppen. Is dat misschien iets waar je wat mee kunt?

Door je tekstveld te koppelen aan het veld in de tabel. Eerst koppel je het formulier aan je tabel en daarna het tekstveld in het formulier aan het tekstveld in de tabel.

Door je tekstveld te koppelen aan het veld in de tabel. Eerst koppel je het formulier aan je tabel en daarna het tekstveld in het formulier aan het tekstveld in de tabel.

Mmm kun je me een simpel voorbeeldje geve zodat ik het wat beter snap ? je bedoeld toch met relaties werke right?

Ik werk met Access 2003. Volgens mij zijn de verschillen niet erg groot.

Open je formulier in de ontwerpweergave.
Open de eigenschappen van het formulier.
Ga naar tabblad "Alle".
Selecteer bij recordbron de tabel.
Sluit het eigeschapvenster van het formulier.
Selecteer het tekstvak.
Open het eigenschapvenster van het tekstvak.
Selecteer in het Besturingselementbron het tekstveld van de tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan