Netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

mentgeak

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Sinds kort heb ik geen Internet meer op mijn desktop pc.(XP)
Ik denk dat het aan de onboardnetwerk kaart ligt.
Dus ik heb een nieuwe netwerkkaart gekocht, en deze erin gezet, hij word wel herkent, maar verder doet hij niks, geen IP adres enz.
Dus ik dacht dat ik eerst mijn oude netwerkkaart uit moest zetten via de BIOS, maar kan niks vinden daar.
Ik heb bekabeld internet.

Iemand enig idee wat ik moet doen?

Start Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Kijk of er apparaten staan met een geel uitroepteken.
Dubbelklik op die apparaten (per stuk natuurlijk), ga naar tabblad Details, en geef ons hier op het forum de VEN_XXXX, DEV_XXXX en SUBSYS_XXXX codes die daar staan.

We kunnen dan uitzoeken waar ergens voor XP drivers te vinden zouden kunnen zijn.
Vermeld liefst ook even welk merk + type moederbord je in je pc hebt.

Tijs.

Er staat nergens geen uitroepteken bij de netwerk aparaten:
Het nummer van de netwerkkaart die problemen geeft is :PCI\VEN_14E4&DEV_16A6&SUBSYS_80A91043&REV_02\4&3B90381F&0&28F0

ik zag dat er wel een uitroep teken stond onder systeemapparaten, het gaat om de volgend onderdeel: PnP BIOS extension, misschien dat het daar aan ligt.

Moederbord: ASUS P4PE

Lachen.. Ik heb toevallig precies hetzelfde bord. :)

Ik zie overigens in mijn Apparaatbeheer geen PnP Bios extension staan. Onder welke sectie staat bij jou dat apparaat?

M.b.t. op moederbord geïntegreerde netwerkaansluiting: hier kun je de driver downloaden voor XP die de leverancier beschikbaar stelt.

De fabrikant van de netwerkchip (Broadcom) stelt hier driver beschikbaar (die zijn nieuwer dan die van Asus).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Na het installeren van de 1e driver die je aangeeft, wil ik de netwerkkaart inschakelen, dan geeft hij een melding aan" de verbinding is verbroken"

waarvoor is die 2e driver dan, die is niet van mijn netwerkkaart iedergeval

Ik heb um ingeschakeld bij apparaatbeheer en werkt nu wel weer, maar als ik op herstel klik, dan staat er TCP/IP niet ingeschakeld, terwijl dit wel zo is.
Lijkt erop dat ie nu helemaal naar zijn gootje is, maar dan snap ik nog nie waarom die nieuwe netwerkkaart het niet doet.

Die 2de driver werkt wel op de geïntegreerde netwerkkaart. Ik heb hem zelf ook geïnstalleerd namelijk (zelfde moederbord, weet je nog?)

Overigens moet je wel een netwerkkabel naar je router in je netwerkkaart geprikt hebben, anders krijgt je netwerkkaart geen tcp/ip adres.
Kijk ook na of je netwerkkabel wel goed is. Gebruik alleen UTP patch-kabels, geen cross-kabels.

Met welk apparaat (merk + type noemen ajb) koppel je nu je (nieuwe danwel geïntegreerde) netwerkkaart? En welke provider heb je?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nu de nieuwe netwerkkaart erin gezet, na een tijdje krijg ik blue screen, het word steeds leuker, maarja hoe krijg ik de drivers van die onboard kaart verwijdert?

Dus allebei de drivers die je gaf waren voor mijn netwerkkaart? die 2e kan ik niet via apparaatbeer installeren, hij vind daar niks zegt ie, hoe moet ik dat dan doen?

die nieuwe netwerkaart is gewoon in een pci slot, deze is van sitecom, en er gaat een kabel van de nieuwe netwerkkaart naar de switch idd, ik heb ziggo als provider.

Het gekke is dat ik wel een ipadres kheb van de nieuwe netwerkkaart, maar geen internet.
Daarna had ik bij de eigenschappen van de netwerkkaart een paar dingen bij verificatie uitgezet zoals IEEE802.1X enz.

2de driver downloaden, helemaal uitpakken (bijv. op je bureaublad).
Je krijgt dan een een submap op je bureaublad die win_xp_2k3_32-11.7.2 heet met daarin een map win_xp_2k3_32
In die laatstgenoemde map staat de nieuwere driver.
Nieuwere driver installeren:
Rechtsklik op je geïntegreerde netwerkkaart in Apparaatbeheer, en kies Stuurprogramma bijwerken.
Volgende venster: "Nee, nu niet"
Volgende venster: "Ïk wil zelf kiezen (geavanceerd)"
Volgende venster: Vink aan: "Ook op deze lokatie zoeken", klik knop Bladeren, en blader naar die win_xp_2k3_32 submap op je Bureaublad.
Als je dan Volgende klikt, dan zou hij de nieuwe driver moeten gaan installeren, als vervanger van de driver die Asus beschikbaar stelt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
na de blue screen heb ik de integreerde netwerkkaart uitgeschakeld, en nu geeft de nieuwe kaart een uitroepteken bij netwerkverbingen, ook geen ip adres meer.
Ik kan niet herstallen want hij krijgt geen ip adres geeft hij dan weer

Waarom ga je niet verder met de geïntegreerde netwerkkaart? Van die nieuwe heb ik geen informatie, van de geïntegreerde weet ik in ieder geval wat en hoe.

Tijs.

2de driver downloaden, helemaal uitpakken (bijv. op je
Als je dan Volgende klikt, dan zou hij de nieuwe driver moeten gaan installeren, als vervanger van de driver die Asus beschikbaar stelt

Is niet voltooid, omdat het al de nieuwste is, geeft ie dan aan, dus wss heb ik al de nieuwste, omdat ik straks allebei keer heb geprobeerd, weet alleen niet meer welke eerst, maarja had al verwacht dat niet zou helpen, denk dat ie interne gewoon echt stuk is, kan ook wel na 6 a 7 jaar

omdat ik denk dat die interne echt kapot is, die nieuwe krijg ik ook nie aan de praat, zit niks anders op dan wireless usb adaptertje

Ik dank u hartelijk voor je hulp, maar ik geef het op, zoveel tijd heb ik er niet meer voor over, voor die ouwe knarrie van een bak, ik pleur er binnen kort wel zon stickie in.

Geef merk + type van alle apparaten (routers, switches, modem) die tussen jouw pc en Internet staan. Meldt ook merk + type van je nieuwe netwerkkaart.

Tijs.

Ok, dus je hebt een router (nl. de Sitecom 300n XR).
Die router deelt ip-adressen uit, dus als je een werkende driver hebt voor een bedrade netwerkkaart in je pc en je verbindt je pc rechtstreeks via die netwerkkaart met een netwerkkabel met de Sitecom, dan zou je pc een ip-adres moeten krijgen.
[Laat tijdelijk even de switch weg, ajb.]

Let wel op dat de router m.b.v. de WAN aansluiting met de kabelmodem verbonden moet zijn, dus niet met (een van de) LAN-aansluitingen.

Werkt het dan wel, dan zou er iets mis kunnen zijn met de switch.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan