welke processor voor gaming?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
11 apr 2009
hey allemaal,
ik heb niet veel verstand van computers dus vraag ik jullie welke processor beste is voor gaming?
ik wil liever een quadcore dan een dualcore want ik wilt de computer ook in de toekmost gebruiken.
Ik wil er ongeveer 150 euro voor uitgeven, maar als het wat duurder wordt dan kan mijn budget best aanpassen.

mijn spesificaties zijn:

dell dimension e521

manufacturer: dell

rating:4.7 windows experience index

processor:AMD athlon(tm)64 X2 dual core processor 3600+ 1.90 GHz

memory(RAM):2,00 GB

system type:32-bit operating system

graphic card:9800 GT

voeding:305 watt

moederbord: Dell Inc 0CT103

(ik wil geen processor voor photoshop ofzo alleen voor games)

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Wil je beter, dan moet je ook een nieuw moederbord kopen.
Dan ben je dus duurder uit. Is natuurlijk wel een idee, als je echt een stap wilt maken.
Al is de stap van een x2 3600 naar 6000 ook wel aardig.

ik ben van een 1800 naar een 6000 overgestapt, al een hele tijd gelden :)
later een nieuwe videokaart 8800 GTS,
en toen was mijn 350 Watt niet meer voldoende...

1 moederbord, met am2+ aansluiting, niet een moederbord met am3. want dan heb je ook weer ddr3 geheugen nodig. Misschien moet je er even twee maken 1 met am3 en 1 met am2+. (maarja klinkt een beetje comando, maar zo is het niet bedoeld, alleen als ik hem maak heb jij denk ik een weer een net iets beter voorstel:o)

1 moederbord, met am2+ aansluiting, niet een moederbord met am3. want dan heb je ook weer ddr3 geheugen nodig. Misschien moet je er even twee maken 1 met am3 en 1 met am2+. (maarja klinkt een beetje comando, maar zo is het niet bedoeld, alleen als ik hem maak heb jij denk ik een weer een net iets beter voorstel:o)
Am2 is goed genoeg. DDR3 heeft nog niet al teveel voordeel. Het werkt alleen prijsverhogend.

DDR3
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...204702]=1&product[204552]=1&product[198681]=1

DDR2
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...199446]=1&product[101159]=1&product[198681]=1

Het werkt dus alleen prijsverhogend. Vor 75 euro meer krijg je dus echt geen betere pc.
Dus gewoon het goedkoopste doen.

Alleen mensen die een echt dure pc nemen (boven de 1000 euro) kunnen DDR3 gaan overwegen: als tenminste die phenom II x4 955 uit komt.

Maar als je een am3 processor neemt, moet je toch ook ddr3 nemen, en een am3 moederbord.

Ik bedoel dat jij ddr2 had gekozen met een am2+ moederbord, en 2 processors om tussen te kiezen, alleen, de phenom II 920 is am2+ dus die past, maar die phenom II x3 710 heeft am3 dus past niet op dat moederbord, en dat geheugen past er dus ook niet bij, dus dacht ik van als je er nou 1 maakt met de 710 een am3 moederbord en ddr3 geheugen en de 920 met am2+ moederbord en ddr2 geheugen kan hij vergelijken;)

Maar als je een am3 processor neemt, moet je toch ook ddr3 nemen, en een am3 moederbord.

Ik bedoel dat jij ddr2 had gekozen met een am2+ moederbord, en 2 processors om tussen te kiezen, alleen, de phenom II 920 is am2+ dus die past, maar die phenom II x3 710 heeft am3 dus past niet op dat moederbord, en dat geheugen past er dus ook niet bij, dus dacht ik van als je er nou 1 maakt met de 710 een am3 moederbord en ddr3 geheugen en de 920 met am2+ moederbord en ddr2 geheugen kan hij vergelijken;)
nee, een phenom II am3 werkt ook op een am2-moederbord. Dat is het mooie van deze processors!

Ooohh okee, dan zat ik fout, sorry:o

weer wat geleerd:D

Dan hoeft hiphopmostwante alleen maar te kiezen tussen die 2 processoren;)

Laatst bewerkt:
hey allemaal,
ik heb niet veel verstand van computers dus vraag ik jullie welke processor beste is voor gaming?
ik wil liever een quadcore dan een dualcore want ik wilt de computer ook in de toekmost gebruiken.
Ik wil er ongeveer 150 euro voor uitgeven, maar als het wat duurder wordt dan kan mijn budget best aanpassen.

mijn spesificaties zijn:

dell dimension e521

manufacturer: dell

rating:4.7 windows experience index

processor:AMD athlon(tm)64 X2 dual core processor 3600+ 1.90 GHz

memory(RAM):2,00 GB

system type:32-bit operating system

graphic card:9800 GT

voeding:305 watt

moederbord: Dell Inc 0CT103

(ik wil geen processor voor photoshop ofzo alleen voor games)

alvast bedankt!

wat voor pc heb je nu amd of wat, anders heb ik nog een 64x2 4800+ processor liggen heb er nu een brisbane 6000+ inzitten wekt goed maar voor 150,= moet je goed zoeken succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan