Welke speakers zijn aan te raden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees de grote

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Hoi,

ik ben opzoek naar nieuwe speakers voor mijn computer. Ik heb laatst een nieuwe PC gekocht maar het enigste wat niet nieuw is zijn mijn boxen.

Ik ben mijn gamma speakers van €10 zat, dus ik ben opzoek naar nieuwe.
Ik wil hier maximaal €80 aan uitgeven. (wees niet bang om naar die prijs te gaan)

Weet hier iemand goede speakers?
Hoe meer hoe beter, ik zoek zelf dan wat reviews en kijk dan welke mij het meeste aanstaat.

Zelf denk ik over deze: http://www.hardware.info/nl-NL/prod...product/Creative_Inspire_T6100_51MF4085AA000/

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik heb de T6100 toevallig.

Een super setje vind ik. Geen vervorming in de bass (Tot je em echt laat blazen. na een tijdje begint het wat te trillen). Maar als ik 'm zacht zet dan blaast ie nog hard genoeg.

De meeste speakers van Logitech zijn erg goed, als je nog heel iets meer geld bijlegt heb je een heel goed setje te pakken, kijk maar eens rond op de website...

Ik had die twee ook al gezien, op hardware.info (weet niet of ik het mag neerzetten).

Deden ze een vergelijkings test tussen de 540, 530 en de T6100.

De T6100 was de beste van de drie kwam eruit.

ik zou beetje bij leggen, en gaan voor de z2300 van logitech.
http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_speakers/devices/231&cl=nl,nl

zijn zeer leuken speakers (heb ze zelf ook).

Gr Sjoerd

ps. op logitech site staat 200 euro. als je even goed zoekt kan je hem voor 120 euro halen.
ze zijn flink afgeprijst:p

Hier voor 119,- euro:
http://www.informatique.nl/406028/logitech-z-2300-speakerset.html

Review hier:
http://tweakers.net/productreview/2629

Indd de logitech Z-serie is zeer goed.

Het geluid dat daar uitkomt :cool: :shocked:

Zelf heb ik niet de 2300 maar de 5500
Het verbaasd je echt wat voor geluid eruit komt.

Wil je surround of maakt dat niets uit?

zit nu te twijfellen, ik denk dat ik voor de Z-2300 ga. (wat bezuiningen op andere uitgaven dan maar XD)

surround sound heb ik niet zoveel als ik eraan denk, zal er alleen maar last van hebben dat het in mijn kamer staat XD all die boxjes enzo.

morgen zoek ik nog ff verder naar reviews enzo, nu niet zoveel tijd.

Bedankt voor jullie reacties.

als je wat meer wilt uitgeven zal ik voor de G51 gaan... knal goeie set, ontzettend vette bas en surround. moet je wel zeggen dat logitech gestopt is met het leveren van deze set dus het word een collecters item...

als je wat meer wilt uitgeven zal ik voor de G51 gaan... knal goeie set, ontzettend vette bas en surround. moet je wel zeggen dat logitech gestopt is met het leveren van deze set dus het word een collecters item...

tja, zoals hierboven gezegd net.. ik begin nu wat te twijfelen over surround sound.

Zit op een zolder kamer die meestal zeer rommelig is en ik denk dat ik last van de kabels en speakertjes krijg (omdat het er zoveel zijn)

tja, zoals hierboven gezegd net.. ik begin nu wat te twijfelen over surround sound.

Zit op een zolder kamer die meestal zeer rommelig is en ik denk dat ik last van de kabels en speakertjes krijg (omdat het er zoveel zijn)

Och, als het toch al een rotzooi is, dan maken een paar kabels extra ook niet uit :p
Voor gamen is een 5.1 geluidset toch echt wel erg fijn.
Net als voor films.

Wil je vooral een geluidset voor muziek, dan is de z-2300 een goede optie.

Wat je nog niet hebt verteld: heb je een goede geluidskaart? Immers heb je in mijn ogen (eh oren) pas iets aan die duurdere geluidsetjes als je ook een goede geluidskaart hebt.
Sommige moederborden hebben ook goed geluid onboard (voor de simpelere setten voldoet onboard al helemaal), maar kritische mensen schijnen echt het verschil te horen.

Ben je niet zo super kritisch, dan zou ik gewoon de t-6100 nemen. Dat zal dan echt wel voldoen. En een flinke vooruitgang zijn tov van je gamma boxen :P

Laatst bewerkt:
Die kabeltjes zijn zo weg gewerkt, daar ligt het niet aan.

Surround geeft igg alleen een toevoeging als je gamed, films kijkt of concerten op dvd.

Edit hierboven was net iets sneller, was ondertussen ook aant mailen ;)

Laatst bewerkt:
oke, nu ben ik weer aan het twijfellen gebracht.. XD

ik denk er nog ff overna dan welke ik neem de z-2300 of de t-6100

Maar met surroundsound moet je eigenlijk precies in het midden zitten toch?
En heb je er wel zoveel aan met gamen? Ondersteunen meeste spellen het wel?
ff welke spellen ik speel... Ik speel eigenlijk alles, van Guild Wars (soort WoW) tot GTAIV tot Left 4 dead.

Zou ik er dan wat aan hebben?

Of is er niet echt zo'n meerwaarde aan surroundsound als je naar de geluidskwaliteit kijkt van de z-2300 ten opzichte van de t-6100.

Nog een ding, omdat de z-2300 120 euro is mag je ook wel een surroundset uitkiezen van die prijs :P als iemand daar nog zin in heeft.

Dit is mijn moederbord: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=79513

Mijn vorige advies is toch een beetje achterhaalt (al wordt er nog wel over getwist)
Een losse geluidskaart maakt het geluid toch niet echt mooier tijdens het gamen. Althans, niet op een g51.
Iemand, die ik qua kennisniveau heel hoog heb zitten, had getest met een g51 onboard en een g51 op een x-fi gamer-geluidskaart. Tijdens het gamen hoorde hij echt het verschil niet.
Maar over de G51 was hij wel erg tevreden!
Alleen als je van een gamma-speakerset afkomt, dan is elk modern 5.1-set al een grote vooruitgang :cool:

na je hoort wel duidelijk een verschil met een degelijke geluidskaart of onboard.
(mits je de functies aanzet / gebruikt + geluidskwaliteit omhoog gooid)

Denk bv bij een X-FI aan de Crystalizer, digitaal DTS out, CMSS enz.

Hier kun je ook nog eens verschillendemodussen kiezen.
-entertainment
-Game
-audiocreatie

bv als je game modus pakt. stelt de kaart zich zo in dat je tijdens het gamen de geluiden beter hoort. (zoals schieten, lopen enz)

Ik heb zelf ook altijd op onboard gedraaid, je merkt igg weinig alles klinkt goed enz.
Maar toen ik de X-fi er in prikte man wat een verschil.
Dus als die kennis GEEN verschil hoort, moet ie z'n oren uitspuiten :D

Als je nu een goede geluidskaart neemt met goede speakers zit je helemaal gebakken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan