knipperen tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scratch

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Hoi,

Ik wil xp installeren op een pc.
Gaat om een AMD 3000+ , 1GB, 80GB,ATI9600

Nu start de installatie op met het blauwe scherm van bestanden laden.
daarnaa komt er zwart beeld en blijft er een streepje knipperen.

ik heb het al meerdere keren geprobeerd en elke keer blijft hij knipperen. Ik wacht langer dan 5 min.

wat kan het zijn?

het gaat om een ide schijf.

greetz

Misschien moet je wel in de bios de volgende boot volgorde hebben :

1 CD - DVD ( waar je xp in zit )
en de rest op disabled

OF probeer een andere xp cd.

Laatst bewerkt:

en de rest op disabled

( mijn vorige post was fout )

en de rest op disabled

( mijn vorige post was fout )

ik krijg nu een ander probleem.
Ik heb ff een bios reset gedaan.
Nu krijg ik de melding bootmgr ontbreekt.

greetz

Ja je OS is dan niet meer in orde.

Maar je ging toch herinstalleren ? Wel vanaf de CD starten hé!

Ja je OS is dan niet meer in orde.

Maar je ging toch herinstalleren ? Wel vanaf de CD starten hé!

ja klopt,

ik krijg ook gewon te zien: drk op een toets als u de computer vanaf de cd wilt opstarten.
nou dan druk ik op enter en krijg ik de melding dat de bootmgr ontbreekt.

greetz

ja klopt,

ik krijg ook gewon te zien: drk op een toets als u de computer vanaf de cd wilt opstarten.
nou dan druk ik op enter en krijg ik de melding dat de bootmgr ontbreekt.

greetz

Dan start ie volgens mij niet op van de CD , want dan start ie gewoon door naar XP.
Wat ik me afvraag , bootmgr hoort toch bij VISTA ? Staan er toevallig 2 besturingssystemen op je schijf ?

Als het goed is is de schijf leeg. Er heeft zowiezo nooit vista op gestaan.
ik heb er net wel even een vista cd erin gehad maar daar hetzelfe probleem als bij een xp cd.

greetz

Als het goed is is de schijf leeg. Er heeft zowiezo nooit vista op gestaan.
ik heb er net wel even een vista cd erin gehad maar daar hetzelfe probleem als bij een xp cd.

greetz

Oke.
Nou ik weet niet hoe de computer aan bootgmr ofzoiets komt want dat komt echt van vista. Misschien denkt de pc dat de vista cd er nog in zit ?

Reageert je toetsenbord wel als je op enter of een andere toets drukt als er word gevraagd om van de cd te starten?

Oke.
Nou ik weet niet hoe de computer aan bootgmr ofzoiets komt want dat komt echt van vista. Misschien denkt de pc dat de vista cd er nog in zit ?

Reageert je toetsenbord wel als je op enter of een andere toets drukt als er word gevraagd om van de cd te starten?

ja dat was het.
Ik had een usb toetsenbord en die pakte hij niet. De streejes telde door nu een toetsenbord op ps2 en hij reageerd.

Ik zit nu weer op het blauwe scherm van de installatie dat hij bestanden gaat laden.

greetz

nu zit ik weer met het probleem dat ik links boven in na het blauwe scherm van bestanden laden nog steeds die cursor zie knipperen.

greetz

De melding Bootmgr ontbreekt ken ik alleen van XP/Vista installatiecd's waar de verkeerde bootsector op is geïnstalleerd. Kortom: Naar mijn mening is/zijn de installatie-CD('s) fout.

Tijs.

Zijn je CD's wel origineel ?

Lijkt me vrij nutteloos dat je 3 originele XP CD's in huis hebt die allemaal precies hetzelfde zijn.

Ik zou het eigenlijk echt niet weten waarom je er niet door komt . Krijg je eerst dat blauwe scherm dat ie laad en daarna zwart met knipperende cursor ?

Kan het niet zijn dat er iets met je RAM mis is ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan