Windows vista 32 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Playcastor

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hallo mensen,
Ik heb vandaag geprobeerd om windows vista 32 bit op myn pc te zetten.
Alles verliep keurig totdat die zei dat ik een driver miste, hy ging hier naar zoeken maar vond niks. :eek: De driver die die nodig had was voor CD/DVD. Ik heb al op google gezocht, maar ik werd niet veel wijser van de oplossingen die ze gaven. Het blijkt dus dat vista die drivers niet heeft en ik nu met een oplossing moet komen.
Iemand een idee?
mvg,
Playcastor

Goed voorbeeld van zelfde probleem:
http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=16126

Laatst bewerkt:
Lees je eigen bericht eens door en realiseer je wat kennelijk het probleem is: een ontbrekende driver voor de CD/DVD. Vervolgens vraag je om hulp, prima daar is de Helpmij voor, anderen en ook ik zullen je graag willen helpen, als dat kan.
Kennelijk zijn de 'onboard' drivers van Vista niet goed en moet je een specifiek merk en type driver hebben.

Maaaaaaar, als jij ons niet vertelt voor welk merk en type apparaat jij een driver zoekt, dan wordt het erg lastig...................... ik kan wel een Philips driver gaan zoeken en linken, maar misschien heb je wel een Toshiba.............. en zo zijn er nog een paar honderd andere mogelijkheden. Daarnaast, voor een CD / DVD speler héb je in principe helemaal geen drivers nodig.

Laatst bewerkt:
oke oke, sorry.
NEC DVD RW ND-3500AG SCSI

is dat wat je moet hebben?:o

Lees svp eens wat NEC hier schrijft over het nodig zijn van een driver. (Onder het kopje 'Do i need a driver'.)

Daaronder in vet schrijven ze dat voor bepaalde decodeer en schrijfacties aparte software dient te worden geïnstalleerd, maar da's in jouw geval (nog) niet aan de orde. Kortom, zoals NEC het nu even beschrijft héb je helemaal geen probleem.......... terwijl jij dat toch overduidelijk wél hebt.

Vraagje: is de speler wel Vista compatible / heb je dat vooraf uitgezocht alvorens je Vista ging installeren of stond op het systeem voorheen ook al Vista? Het zou kunnen dat pas middels een firmware update het ding Vista ready is, maart da's even speculatief.

Trouwens, waaruit bestaat je probleem precies?

Volg namelijk even samen met mij de volgende logica:

jouw CD / DVD speler is kennelijk in eerste instantie door Windows akkoord bevonden, anders had je niet een hele Windows installatie kunnen uitvoeren, immers, Windows moet toch echt van de CD / DVD lezen om zichzelf te kunnen installeren en da's kennelijk tot op zekere hoogte prima gelukt.

Vandaar dat ik even erg nieuwsgierig ben waaruit je probleem precies bestaat? Wat laat het apparaatbeheer je zien?

Laatst bewerkt:
Ik run nu windows XP.
Er is geen driver probleem of iets in die zin.
Ik heb al eerder Vista op myn pc gehad dus dat kan het probleem niet zijn.:confused:, ik vond het toen gewoon nog niks en heb het vervangen. Nu geeft die aan dat die een driver mist, en dat ik die moet selecteren vanaf een floppy, usb of HDD. Mijn driver doet het gewoon dus ik snap het probleem niet.

Even voor mijn beeldvorming:

Windows Vista is geïnstalleerd?
Je kunt de CD / DVD gebruiken (m.a.w. hij doet 't?)
Die vraag om een driver kwam tijdens de installatie?

Wat is dan nú het exacte probleem?

nee hij is niet geïnstalleerd, als die zegt dat ik die driver mis gaat die ernaar zoeken. Hij vind hem dus niet. Dan druk ik exit, en start maar gewoon weer windows xp op.:(

Het probleem is dus:
De driver die ik moet hebben, geen flauw idee wat die moet zijn, en waar ik hem dan zou kunnen vinden. En naar andere topics te kijken. moet het een .inf of .info vestand zyn of dergelijke. :confused:

OK, ik denk dat ik het begrijp (?), maar svp, geef als het even kan zo precies mogelijk antwoord:

- de speler doet het dus NIET ?
- in apparaatebeheer staat deze óf NIET geïnstalleerd,
- óf er staat een uitroepteken en / of cirkel met kruis erin, voor?

Welke van deze beweringen zijn correct?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Apparaat in Device Manager verwijderen, en opnieuw opstarten !

Helpt dat ?

Greetz,

Harry.

LOL, dat zou mijn volgende posting zijn geworden als ik een 2x ja had gehad (1e en 3e bewering) op mijn vorige bericht. Je wordt vriendelijk bedankt ;) :D

Laatst bewerkt:
Hoi !

Apparaat in Device Manager verwijderen, en opnieuw opstarten !

Helpt dat ?

Greetz,

Harry.
Harry, ik heb alles nog eens rustig doorgelezen, maar ik denk dat wij beiden iets cruciaals over het hoofd zien...............
Zie de eerste regel in het bericht van 16.29 uur. Ik denk dat Vista thans helemaal NIET geïnstalleerd is................. (Zover kómt TS niet)

@Playcastor, heb ik dat goed ingeschat?

Laatst bewerkt:
ehh, het probleem is dus. hij doet het gewoon, er staat niks fout bij. Dat herken ik nog wel.
Daarom vind ik dit zo idioot.

TS?
Dat moet een bekende afkorting zijn ofzo:p
Nee klopt, het is nog niet geïnstalleerd. Ik mag niet verder door het driver probleem. :shocked: Terwijl er dus geen driver probleem is?
Alleen als ik vista wil installeren, gaat die moeilijk doen over een zogenaamde driver die mist.

Laatst bewerkt:
TS betekent TopicStarter (dat ben jij dus). (Topicstarter = VraagSteller)

Ik krijg er steeds minder beelden bij, want je schrijft dat Vista al eerder op het systeem heeft gestaan en dat alles toen prima functioneerde.

Enige dat ik nu zo snel nog kan verzinnen is dat je de chipset drivers (moederborddrivers) niet geïnstalleerd hebt de laatste keer dat je Vista installeerde?

Omschrijf eens op WELK moment de problemen onstonden:

- tijdens de installatie van Vista (werd de installatie afgebroken?) of
- ná de installatie bij de 1e 'echte' opstart van Vista, m.a.w. Vista werd wel volledig geïnstalleerd, maar je behield een foutmelding omtrent de CD / DVD speler?

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een halfjaar windows xp, en alles is prima. Ik heb eigenlyk gewoon een nieuwe frisse start op mijn pc nodig. Helemaal schijven leeg, etc. (Andere oplossing dus ook welkom). Nu wilde ik een gekregen windows vista, Installeren. en gaf die vervolgens het probleem dat ik genoemd heb.

Ik heb nu een halfjaar windows xp, en alles is prima. Ik heb eigenlyk gewoon een nieuwe frisse start op mijn pc nodig. Helemaal schijven leeg, etc. (Andere oplossing dus ook welkom). Nu wilde ik een gekregen windows vista, Installeren. en gaf die vervolgens het probleem dat ik genoemd heb.
Zucht,
waarom geef je nu niet gewoon antwoord op de 2 (inc. chipset drivers 3) simpel gestelde vragen in mijn bericht van 16.56 uur ?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ja @Pasja, sorry.

We wachten dus op antwoorden van TS.

Greetz,

Harry.

Enige dat ik nu zo snel nog kan verzinnen is dat je de chipset drivers (moederborddrivers) niet geïnstalleerd hebt de laatste keer dat je Vista installeerde? Jawel, alles staat geïnstalleerd.

Omschrijf eens op WELK moment de problemen onstonden: ik zei al, toen ik vista ging installeren

- tijdens de installatie van Vista (werd de installatie afgebroken?) of
- ná de installatie bij de 1e 'echte' opstart van Vista, m.a.w. Vista werd wel volledig geïnstalleerd, maar je behield een foutmelding omtrent de CD / DVD speler? tijdens de installatie De installatie begon niet eens, hij zei gelijk dat ik een driver miste en begon ernaar te zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan