Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
mijn test pc is een amd 6000x2
welke kan ik dan best gebruiken ubuntu,kubuntu,of open suise
neen cpu amd 6000x2
geheugen is 2 gig
Hoi,
Ubuntu is +- 760mb en Kubuntu ook zoiets. Maar open SUSE is 4,3 GB en dat is vrij groot. Ubuntu en Kubuntu zijn beiden lichter dan XP en zijn goed te doen met jou systeem. En van open SUSE weet ik het eerlijk gezegd niet. Je zou het eens aan DROPL moeten vragen want hij is een expert in linux.
Groet,
Reindert
De installatie CD Ubuntu/Kubuntu is inderdaag rond de 700MB (past op een CDtje) en heeft net genoeg aan boord om Linux te installeren. Nadien zal je via het net de ontbrekende software opladen.
OpenSuse darentegen heeft een installatie DVD (4,3GB) en bevat een grote bibliotheek aan software. In theorie kan je volledig off-line een uitgebreid Linuxsysteem opzetten. Slechts voor de upgrades en patches heb je je internet verbinding nodig. (gewoon een ander concept van werken)
Naar gebruik van resources zijn beiden elkaar waard wat inhoud dat het geen verschil maakt welk van de twee je gebruikt. Naar meegeleverde tools is er wel een verschil, mijn keuze is SuSE wegens de volledigheid en voldragenheid van de distributie, sinds enkele jaren wordt OpenSuSE gesponsord door Novell wat je wel voelt in de beschikbaarheid van drivers.
Zoals ik reeds zei is de keuze van de grafische interface, je windowmanager afhankelijk van de kracht van je PC. Je kan natuurlijk meerdere windowmanagers gelijktijdig geïnstalleerd hebben. Als voorbeeld, mijn ouwe Pentium 4 2.4Gig draait met 1gig RAM perfect KDE3 (zonder gebruik te maken van zijn swap :thumbDus ik denk niet dat dit een probleem zal zijn, je bent trouwens niet met MS Windows bezig
![]()
![]()
heb een paar verschillende versie afgehaald
dan kan ik effe kijken hoe gemakelijk het werkt en hoe gebruiksvriendelijk het is
den haag is veel te ver ,naar gent zou ik kunnen gaan op 9 mei maar dan doet mij vrouw mij dood huwlijksverjaardag te vieren![]()
heb dualboot gemaakt met opensuse 11.1 en ubunto
werkt wel anders dan windows maar daar was ik mij bewust van
dus maar ne boek gekocht van linux 400 pag leesvoer![]()
Dit is een goede site voor beginners, lees het eens op je gemak door.
http://sites.google.com/site/computertip/Home
Ik ben ook nog niet zo lang gebruiker van ubuntu, heb dus al veel van die website gebruik gemaakt. Heb hier 9.0.4 draaien via een dual boot met windows vista, gebruik windows vista zelden nog hier. De link in het tweede bericht heeft ook veel informatie ook via het forum aldaar.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.