Tips voor Sim City 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uuhh je doet dat het codebalkje opent
Dan type je die cheat in
je houd shift in (glf ik) en drukt op enter als het goed is blijft het balkje staan
Je drukt nu op pijltje omhoog en houd shift weer in en drukt op enter
als je dit de hele tijd doordoet (gwn shift inhouden btw) dan krijg je snel geld
200 keer voor 200000 xD

Voor de mensen die niet weten hoe het cheat-scherm opengaat: ctrl, alt, shift en c tegelijkertijd indrukken. ;)

Hey, ik heb pas Simcity gekregen ,en ik heb nu een klein stadje met 6000 inwoners:p,
en ik heb jullie tips gelezen. erg handig. maar ik weet niet hoe ik kan kijken bij het ziekenhuis hoeveel patiënten er zijn:eek:, hoe ik kan zien hoeveel ik mag besteden aan het gezondheidsbudget. dit geldt ook voor politie en brandweer en...
:confused:
hopelijk weet iemand meer???:):

Mathiman

1)maar ik weet niet hoe ik kan kijken bij het ziekenhuis hoeveel patiënten er zijn:
2)hoe ik kan zien hoeveel ik mag besteden aan het gezondheidsbudget. dit geldt ook voor politie en brandweer en...
:confused:
hopelijk weet iemand meer???:):

Mathiman

1) Als je op het vraagtekentje klikt en dan op een ziekenhuis klikt, dan zie je meteen hoeveel patiëten er in het ziekenhuis zitten.
2) (zie ook hierboven) Als je eenmaal weet hoeveel patiëten je hebt, en het aantal patiëten wat de artsen aankunnen hoger is, dan moet je het aantal artsen naar beneden halen tot je zeg net wat hoger zit dan het huidige aantal patiëten. Als het aantal patiëten weer hoger wordt, moet je het aantal artsen natuurlijk weer aanpassen. Bij politie en brandweer kun je kijken hoe groot het gebied is van beide, en eventueel kleiner maken als er toch "leeg" land is.

Succes :thumb:

Eey i

ik had nog een vraagje bij simcity 4
je hebt ook weleens dat er boven een huisje een koffertje boven komt staan
ik weet zelf dat de betekent dat ze geen werk hebben..

maar als ik die dingen neerzet blijft er een koffertje staan

wat moet ik doen???

Dit kan bijvoorbeeld liggen aan de opleiding van de sims. Laag opgeleide sims kunnen bijvoorbeeld sommige functies niet vervullen, daarom kan het zijn dat zo'n koffertje blijft staan.
Wat ook heel belangrijk is, is dat de reistijd naar een bepaalde werkplek niet te lang is, zorg dat de werkgebieden in de buurt van de woonplaatsen blijven, sims hebben geen zin om helemaal naar de andere kant van de stad te reizen.

:)

Laatst bewerkt:
Oke bedankt:thumb:

Maar ik had er nog een (kwam vandaag nog achter)

Je hebt allemaal huizen..

En sommige zijn dan opeens :shocked: helemaal zwart met geen inwoners erin

wat is dat?
Wat moet ik er tegen doen?

Alvast bedankt:cool:

klikkerdeklik naar beter klik,

ok, ik heb ooit eens een site gezien, en iemand gaf gewoon aan hoe je een complete stad kon bouwen, en met heel veel winst ;).

het probleem... ik ben hem vergeten:o

ik zal nog wel zoeken

EDIT: ik had het hele forum nog niet gelezen, sorry, dit komt nog van de eerste pagina

Laatst bewerkt:
Zelf speel ik simcity 4 90% van alle vrije tijd die ik niet aan tv kijken besteed. Het is echt een geweldig spel, alleen me computer kan het spel niet goed aan, plus ik haat die ronde terraforming. Dus heb ik City Life gekocht, maar die is erger eigenlijk, wel betere 3D, maar goed, als je Simcity 4 zolang al speel (half jaar continu) met en zonder cheats, dan kun je gewoon niet tegen die kleuren, niet land kunnen bewerken, weinig geld/gebouwen op. Dus ja, 10 euro is het spel wel waard (bij dixons zelfs nu 8 euro, btw die city life)...Maar ik ben echt iemand die toch voor Simcity 4 gaat, niet later (Societies is RAMPZALIG) en ja, ze moeten die vierkante, niet ronde, terraforming uit 3 terug halen. Dan ist spel perfect.

Over de cheats, go to google.nl, type Simcity 4 Trainer, first or second link, search for simcity 4 money trainer, unzip and add the file to the plug in map. En dan moet je die grasvlakte ding bouwen met die ene palmboom en dan krijg je na een maand 4 biljard dollar.

Moet zeggen, cheaten doe ik overal, zonder ben ik gewoon een gigantische noob in games, maar met is het spel niet echt leuk meer, zeker niet met zoveel geld en zoveel nuttelose ideeeen en zin om alles geordend te maken. Dus jah, cheaten kan (niet in BF2 natuurlijk, zag die spel langskomen, want dan krijg je hardware ban), maar verziekt eigenlijk alleen het spel.

Trouwens, check SC4Devotion, Simtopolis, Simpeg, die site's zijn handig:D Hebben coole mods (NAM INSTALLEREN!) en zijn zeer informatief en creatief maken (CHECK JOURNALS)

Zo, sorry voor die half jaar te laat, maar zie nu pas deze topic en MOEST reageren:xD:

gebouwen importen

ik zag iemand die er had staan dat je gebouwen kan downloaden maar hoe kun je die gebouwen in het spel plaatsen en hoe krijg je ze in sim city 4 (deluxe/rush hour)

hoi,

ik speel simcity4 nu een paar weken en dit is wat ik gevonden heb om een "succesvolle" stad te bouwen.
1. Een aangrenzende stad heeft invloed op vraag naar industrie/commercieel/woningen.
2. Er kan handel worden gedreven met aangrenzende steden (water/stroom/afval).
3. Wat al eerder is gezegd, kosten van ziekenhuizen(!)/scholen(!)/Vliegvelden(!)/Zeehavens(!) en stroomcentrales(!) kunnen aangepast worden aan de hand van de vraag naar deze dienst, stel het inderdaad niet te hoog in. Je kan al deze gebouwen (nutsbedrijven) hebben en toch minimale kosten maken (niet meer dan dat je nodig hebt) Het geldscherm is daar belangrijk voor om deze koste (maar ook belastingopbrengsten) in de gaten te houden.
4. Voor een goede ontwikkeling van bedrijven en woningen kun je het landschap verfraaien (voor commercieel = parken en plaza`s) en voor woningen recreatievoorzieningen (tennis, parken, basketbal, skateparken)
5. Stedelijke verordeningen kunnen ook een spurt geven aan je ontwikkelingen. Je kunt letterlijk zien dat deze verordeningen invloed hebben op bv elektriciteitgebruik, waterverbruik of de hoeveelheid brand.
6.Het is een beetje cheap, maar als je tussen je woon- en werk gebieden een paar wegen hebt waar je allemaal tolpoortjes neerzet, kun je met veel mensen in je stad veel verdienen.

Dit zijn een paar tips doe hopelijk helpen bij een succesvolle stad, ik speel het zonder cheats omdat het dan te snel saai wordt.
Wat ik nog steeds erg belangrijk vind is hoe de steden die naast elkaar liggen de WCI-vraag aanzienlijk verhogen.
Als je je eerste stad maakt zul je zien dat deze geen extreme pieken of dalen kent, maar als je 2 steden in de buurt hebt zal je 3e stad hier zeker profijt van hebben.
Wat ook helpt is een stad voor de helft van je geld opbouwen (250k) en dan de stad ernaast gaan bouwen en dan daarnaast, je eerste stad zal hier uiteindelijk veel aan hebben.

Suc6 :D

Snel een winstgevend stadje bouwen in een notendop:

Ten eerste…. JIJ bent de baas, trek je (in het begin) vooral niet teveel aan van wat de sims willen en wat die adviseurs je vertellen. Het zijn jouw centen, en ze gaan sneller op dan je lief is. Geheim van de smit: onderdrukken die boel! Zorg dat je sims het minimum hebben om te overleven, en laat het daarbij.
Zodra je flink winst maakt, kan je ze altijd nog gaan verwennen.

Stap 1:
Begin ergens aan de rand van een map en bouw een kolencentrale, die zijn zwaar vervuilend, maar meest efficiënt. Klik met het vraagtekentje op de centrale en schroef het budget naar 25%, dat is voorlopig meer dan genoeg. Centrale op 100% laten draaien heeft geen enkele zin. Kost veel geld voor energie die je niet gebruikt.

Stap 2:
leg een elektriciteitsnet aan, vanaf de centrale naar de andere kant van de kaart. Daar, lekker ver weg van die vieze centrale, ga jij je eigen sim-utopia gaan bouwen.

Stap 3:
leg een stukje hoofdweg aan (die zware, dubbelbaans weg). Dit wordt voorlopig de levensader van het prille stadje. Zorg dat die hoofdweg ook de stadsgrens overgaat. Leg de weg aan in de richting van de standsgrens, en sleep hem eroverheen. Er komt dat een messagebox met de vraag of je een verbinding met een buurstad wilt maken. JA, dat wil je!

Stap 4:
Gebieden aanwijzen.
Wijs een gebied aan voor lichte residentie (bewoning), laten we zeggen, links van de hoofdweg. Niet te groot (50 blokjes ofzo) en zeker niet te breed 10 blokjes max.

Wijs een gebied aan voor medium commercieel, rechts van de hoofdweg, en houd dat voorlopig KLEIN. 10x10 blokjes is genoeg.

Wijs een gebied aan voor medium industrie, en doe dat op enige afstand van de bewoning, zeg aan het einde van de hoofdweg. 30x30 blokjes

Wijs een gebied aan voor landbouw. Dat kan op een willekeurige plek op de kaart, maar een wegverbinding met de rest van de stad is wel wenselijk. Landbouwgebieden kunnen en mogen (heel) groot zijn.

Stap 5:
Bouw een basisschool en een bibliotheek (middenin in of dichtbij de residentie). Klik met het vraagtekentje op school en bieb, en pas het budget aan aan de vraag. Het heeft geen zin om capaciteit voor 200 leerlingen te hebben als er maar 50 zijn, dat kost teveel geld.
Die bieb heb je nodig om te zorgen dat je sims al die slimmigheid die ze op school geleerd hebben niet vergeten.

Stap 6:
Bouw een kleine brandweerkazerne in de buurt van de industrie, en klik even op het budgetschermpje voor stedelijke verordeningen. Kies voor een rookmelder-campagne, dat scheelt veel brandjes. Verlaag NOOIT het budget van de brandweer, dat komt je duur te staan.

Stap 7:
Wachten. Niks meer doen, laat de stad maar even een beetje groeien.

Geen water? Politie? Parken? Strand?
Nee. Dat is overbodige luxe, en daar heb je het geld niet voor. Dit soort dingen zijn geldverslinders, en voorlopig kan je dat beter gebruiken. Water heb je voorlopig ook niet echt nodig, dat wordt pas belangrijk bij dichtbebouwde gebieden. Politie heb je ook niet nodig. Zolang er geen rellen zijn, niks aan doen. Kost veel geld, levert weinig op. Havens, vliegvelden… niet doen. Zolang je sims daar niet over zeuren, heb je ze niet nodig, en in een nieuwe stad al helemaal niet. Kost een vermogen.

Stap 8:
Bouw je stad nu beetje bij beetje uit, en houd rekening met de behoefte. De verleiding om dichtbebouwde gebieden te maken is groot, maar als er geen behoefte is, komen die ook niet goed tot ontwikkeling. Klik op de RCI indicator, en je ziet precies waaraan behoefte is. Zones worden aangeduid met $, $$ en $$$ voor light, medium en dense. Voorlopig zal je met light en medium genoeg kunnen doen.
Onthoud dat er voor succesvolle ontwikkeling van dichtbebouwde gebieden 2 zaken van belang zijn: water en goede infrastructuur. Zorg ervoor dat er WEGEN liggen, geen straten. Zorg zonodig voor een bushalte, treinstation, dat soort dingen.

Stap 9:
Bouw buursteden. Ook Sims zijn commercieel en buursteden betekent handel, dat is goed voor de economie, en dat is goed voor de stad.

Kom maar op met die high-tech!
Ja, dat willen we allemaal wel, maar wat heb je nodig?
Voor die mooie, winstgevende, niet-vervuilende high-tech industie zijn 3 dingen nodig:
1. een woonwijk met goed opgeleidde sims, dus
2. educatie (school, bieb, middelbare school… waar die sism kunnen leren) en natuurlijk een
3. dichtbebouwde industriële zone (met water en goede wegen)

Wij willen water!
Sims hebben ook dorst, en hoe dichter het gebied bebouwd is, zoveel meer behoefte aan water. Er zit wel een addertje onder het gras: water kan vervuild raken. Als je je stad water wilt geven, bouw dan een eindje buiten de stad een waterpomp. Ver weg van bebouwing en industrie is weinig tot geen vervuiling. Wees terughoudend met het bouwen van die pompen, want ze kosten veel geld en er is niet op te bezuinigen. Als je ze goed plaatst, heb je er maar een paar nodig. Begin gewoon met ééntje, je ziet vanzelf wanneer er meer nodig is.

Help! Geen stroom meer!
Ja….. je had ook de budgetten voor de elektriciteitscentrale verlaagd weet je nog? Verhoog het budget tot een acceptabel niveau. Bouw zonodig een tweede centrale, als de capaciteit van de eerste niet meer voldoende is. In het grafiekenschermpje kan je overigens aanbod en behoefte zien. Dat is een handig tooltje.

File-ellende
Er komt een tijd dat je het niet meer redt met straten, wegen of zelfs hoofdwegen. Oplossing: snelwegen, (verhoogde)spoorlijnen, metro’s bussen. Wees er in het begin terug houdend mee, want dit soort voorziening is duur.

Hoe verder?
Met beleid. Rustig aan, niet alles tegelijk. Veel voorzieningen kosten veel geld, en dat heb je gewoon niet. Pas je aan aan de behoefte, maar ook aan wat het budget toelaat, anders ben je in no-time blut.

Onthoud dat SC4 niet het zoveelste “spelletje” is, het is een SIMULATOR. Dat betekent dat dingen tijd nodig hebben, veel, heel veel tijd. Een grote, winstgevende, mooie stad maken kost weken (in echte-mensen-tijd)

Laatst bewerkt:
Ik heb dit spel ook maar dan deluxe edition (Simcity 4 + Rush hour)
In Rush Hour is het meestal wel wat makkelijker om winst te maken omdat er altijd wel kleine voertuig missies zijn die je stad beter maken en ook gratis gebouwen.
In het begin vond ik het ook steeds maar raar.
Ik bouwde dan een megastad en dan ineens floeps! Onstlagen.
Toen kwam ik erachter dat je niet altijd het duurste de beste moet kopen meteen.
Als ik dan begon met een stukje platteland commercieel en woningkjes ging het wel.
Nu kan ik zelfs stadjes met een heuze golden gate bridge draaiend houden.
Toch blijf ik wat probleembjes hebben met het commercieel gebied.
Daar staat het altijd lager dan bij de rest.
En soms is het ook weer niet zo erg als je zelf een "rampje" laat gebeuren.
Ik had bijvoorbeeld is een stad die helemaal verpest was:P
Toen wou ik het met de grond gelijkmaken dus toen gooide ik er maar een meteor op.
Alleen lande die een beetje scheef net naast de stad.
Toen kwam dat allemaal in het nieuws en toen kwam er ineens heel wat meer inkomst voor die belangstelling naar die meteor:P
Maarja het blijft toch grappig om een sim in een huisje te plaatsen en dan een vulkaan bij hem neer te dumpen.
Dan begint ie te praten over "Er staat een vulkaan in mijn tuin!!!":D

Ik heb nooit problemen met het budget
totdat je een stad van 60000 inwoner hebt, moet je geeneens denken aan politiebureaus of ziekenhuis. brandweer moet je ook mee uitkijken, die moet je maar een keer bouwen en midden in je stad zodat je brandweer wagen overal heenkan rijden. tenzij het heel erg uit de hand loopt, dan meot je er wel een paar (2 max, en grote) bijzetten. meestal kan je tegen de 100000 inwoners wel vliegvelden hebben. weer mee uitkijken, want nadat ik dit een van mijn steden had gedaan, ontplofte de populatie en zat ik plots met 270000 inwoners. moest dus l mijn scholen herbudgeteren (is dat een woord?).
Ik kan jullie een tip geven die alles samenvat:
Luister NOOIT naar je adviseurs. ik doe het nooit en het werkt =D

De makkelijkste manier om snel veel geld te verdienen (zonder cheats) is door je industrie gebied en je woongebied uit elkaar te bouwen en daartussen 2 of 1 snelwegen te bouwen zet er daarna tolpoortjes in en verdien heel snel heel veel geld :D als je een stad van 7.000 inwoners hebt kun je er wel 1000 simoleans per maand mee verdienen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan