Ik wil een nieuwe processor, moederbord en hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, die is niet beter.

Buiten spellen is de 9950 redelijk gelijkwaardig aan de x3 720. Regelmatig wint de 9950 het zelfs nipt:
http://www.sharkyextreme.com/hardware/cpu/article.php/3261_3801711__3
(en verder..)

Waarom dan toch de 720?
- Bij spellen loopt de 720 opeens kilometers weg bij de 9950.
- De 720 is veeeeeel energiezuiniger
- De 720 is ook nog makkelijk te overclocken
- De 720 is soms (zeker geen garantie) om te zetten in een x4 720. (dat kan met het gekozen moederbord) In dat geval loopt de processor overal weg van de 9950.

:)

Ok bedankt voor de informatie dan neem ik toch maar de x3 2.8 ghz of zijn er toch nog ergens verbeteringen aan te brengen of is dit de best mogelijke keus?:thumb:

Ik ben toch nog niet geheel tevreden over deze samenstelling dus ik heb nu alsnog naar een samenstelling gekeken. Ik wil de antec voeding gebruiken tot dat deze uit elkaar valt(denken jullie dat hij het vol houdt?). Indien dit gebeurt zal ik een nieuwe aanschaffen.

Miijn videokaart is nog steed de ati readon r4670 512mb
Ik heb nu een hardeschijf van 80 gb dus hardeschijf is niet meer nodig
Ik heb nu een dvd rom is ook niet nodig alleen nog een moederbord geheugen en processor.

Dit heb ik zelf samengesteld:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...198681]=1&product[217782]=1&product[102035]=1

Ik hoop dat mensen hun mening hierover willen geven en indien fouten willen corrigeren. Kijk ook aub of alles compitable is.:cool:

Laatst bewerkt:
Mischien is de processor wel sneller maar deze verbruikt ook een stuk meer stroom.
Het geheugen zal met de andere keus sneller zijn en later kan ik nog uitbreiden naar een am3 phenom x4 3.2 ghz. Wat zegt u daarvan?

Ik heb een vraagje stel dat ik toch mijn eigen keus neem is het geheugen en het moederbord dan een goed keus de ati r4670 behoort er op te werken. (ik wil hem nog in het weekend mischien bestellen:thumb:)

och jij doet volgens mij altijd je eigen zin. Wat wij ook zeggen....

Maar het geheugen is niet goed. Je moet 2x2 nemen. Niet 3x1.
3x1 is alleen voor intels i7...

En op het systeem wat ik zei kan je ook een betere processor stoppen. Daar heb je geen ddr3 voor nodig...

Ik luister graag naar uw aanradingen ik vraag me alleen af en toe af of er iets beter komt ik probeer alleen met suggesties tekomen. Kijk als ik straks nu een goede am3 processor aanschaf blijft in iedergeval mijn geheugen ook niet achter. Zodat ik met deze pc een geruimere tijd door kan. Dit is wat ik nu heb samengesteld:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[71199]=1&product[217782]=1&product[198681]=1

Lijkt u het nu wat of u vind dit een verkeerde beslissing ik wil anders best 30 euro ofzo meer aan de processor uitgeven als ik hier nu veel op vooruit zou gaan wil u er aub even de moeite voor nemen. (nog een ding werkt alles als ik dit systeem zou nemen samen?)

Laatst bewerkt:
Dit werkt wel.

Alleen het punt is dit:
Je koopt nu een goedkopere processor zodat je geld overhoudt voor het qua specs zwakste AM3-moederbord wat je maar kan vinden. En daarbij dan 'maar' 2 gig geheugen.
Als jij er dan nog 2 gig in de toekomst bij gaat zetten, dan gaat het geheugen weer langzamer draaien.

En ik kan me niet voorstellen dat je snel de processor gaat upgraden, gezien je geldgebrek voor voeding en je zwakke videokaart.
In de toekomst zal je een betere videokaart willen en dus die voeding. Dan ben je dus al zeker 150-200 euro kwijt (als het niet meer is). Misschien wil je daarna een nieuwe harde schijf erbij.
En pas dan zal je een keer weer aan de processor toekomen....

Probeer eens in te schatten wat je in de toekomst allemaal wil doen. Wanneer denk je de processor te gaan upgraden?

Stel als ik tegen u zeg dat ik deze pc 2 jaar ga gebruiken raad u dan uw advies aan? Ik denk dat ik over 2 jaar ee nieuwe neem. Nog een ding de antec voeding heeft geen 8 pin atx alleen een 4pin atx. Denkt u dat uw advies getrokken zal worden door mijn voeding voor 2 jaar? En ik wil ook werkgeheugen omdat mijn broer die 2 gig nu gebruikt. Ik zou ook graag een draadloos internet ontvanger willen hebben is de gene die ik aanwees van 12 euro redelijk goed?

Laatst bewerkt:
Stel als ik tegen u zeg dat ik deze pc 2 jaar ga gebruiken raad u dan uw advies aan? Ik denk dat ik over 2 jaar ee nieuwe neem.
Allereerst dat ik me wel heel oud voel als je me u noemt... Je mag op dit forum best iedereen met jij aanspreken :p

Maar als je zelf al zegt dat je 2 jaar met het systeem wilt doen, dan heeft het dus geen zin om rekening te houden met processorupgrades. Tegen die tijd hebben die upgrades toch weinig zin meer.

Nog een ding de antec voeding heeft geen 8 pin atx alleen een 4pin atx. Denkt u dat uw advies getrokken zal worden door mijn voeding voor 2 jaar?
Ik heb al eerder gezegd dat ik het betwijfel. De voeding is gewoon zo sterk niet. Maar de voeding heeft wel wat beveiligingen, dus ik denk dat je de gok wel mag nemen. Het is immers een Antec-voeding en geen slecht merk.
Je hebt geen 8 pins nodig. 4pins is genoeg.

En ik wil ook werkgeheugen omdat mijn broer die 2 gig nu gebruikt. Ik zou ook graag een draadloos internet ontvanger willen hebben is de gene die ik aanwees van 12 euro redelijk goed?
Ik weet niet veel van draadloos internetkaartjes... Maar het ziet er prima uit.
Ik begrijp niet helemaal wat je met 'mijn broer die 2 gig nu gebruikt' Leg dat eens uit.

U heeft bij uw keuze nog geen intern geheugen zitten. Ik had eerst intern geheugen 2gigabyte met een snelheid van ong. 500mhz maar die gebruikt mijn broer nu omdat er bij hem een geheugen kapot ging.

Laatst bewerkt:
Je bent wel volhardend met dat u....

Kijk je voeding.
Die is nu ultra zwak.
Die huntkey-voeding is inderdaad een stuk beter. Je zal daar je systeem prima mee kunnen draaien. Alleen een grote maar: Je hebt nu een vrij lichte videokaart. Wat als je die over een poosje gaat vervangen? Dan koop je waarschijnlijk een veel zwaardere kaart.
Gevolg is dat je dan WEER een nieuwe voeding moet kopen. Daarom vind ik dat je beter een iets duurdere voeding kan kopen, zodat je ook een nieuwe videokaart zou kunnen draaien.

Qua processor is de Phenom II 955 heel goed.
Alleen kom je nu veel duurder uit dan je van plan was. En kies je voor een zwakke processor.
Het is gewoon een moeilijke keuze. Ik begrijp je twijfels wel.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[210564]=1&product[219570]=1&product[90496]=1

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[90496]=1&product[47984]=1&product[198682]=1

Als ik het prijsverschil zo bekijk, dan zou ik geloof ik ook voor AM3-kiezen.
Dan de keuze AM3-720 of 955. Dit prijsverschil is wel vrij groot.

Trouwens: grappig genoeg is de 720 op dit moment bij cdrom-land goedkoper dan bij azerty...
http://www.cdromland.nl/?siteOption=producten&tweakers=TRUE&prodnum=161213

Waarom kies ik voor het asrock-moederbord?
2 extra pcie-poorten. Met name 2 poorten is interessant (Crossfire), de 3e niet zo want die is te traag.
esata-aansluiting
MSI levert weinig kabels mee

Ik heb al eerder vermeld dat ik over 2 jaar een nieuwe pc zou willen aanschaffen daarom ben ik niet meer bereid om mijn videokaart te vervangen. Ik zing het er wel mee uit. Denkt u als ik de videokaart niet vervang dat de huntkey voeding voldoende zou zijn het scheelt namelijk een hoop in de prijs. Anders ga ik dit nemen: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[47984]=1&product[213070]=1&product[215532]=1

Toch een krachtigere processor. Omdat de pc dan meer vermogen heeft voor een niet veel hogere prijs als ik deze voeding aanschaf. Verwacht u als ik het systeem van deze link aanschaf dat de voeding het houd?

als je nu zo een krachtige processor koopt denk ik niet dat het nodig is om over 2 jaar weer een nieuwe aan te schaffen. ik denk dat je dan beter over een jaar je videokaart kan upgraden, en dat je computer dan wel even voldoende kracht in zich heeft

Maar als ik deze samenstelling zou kopen dan is de voeding momenteel nog wel krachtig genoeg?

ik denk dat dat wel sterk genoeg is ja, ik weet het eigenlijk wel bijna zeker. maar omdat ik van voedingen heel weinig verstand heb, kan je beter op iemand anders wachten.
maar zou het niet slim zijn om 2-3 tientjes meer uit te geven voor een wat betere voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan