help: pc start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Katatjuta

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal,

Na terugkomt van mijn vakantie wilde ik mijn pc opstarten maar al snel kwam ik de volgende verrassing tegen. Tijdens het opstarten blijft hij in een opstartpagina hangen. Op deze pagina staat het logo van acer en press del for set up and press f12 for boot menu. Als ik op del en f12 druk gebeurt er nix. Opstarten in veilige modus geeft hetzelfde scherm en weer start de pc niet door. Ik heb het vele malen herhaald, tevens met stekker uit stopcontact halen na shut down maar niets helpt.

Ik denk dat mijn harde schijf de geest heeft gegeven. Misschien hebben jullie nog andere tips of trucs om mijn pc weer leven in te blazen.

Alvast dank voor jullie reacties.

Gr. Dennie

Weet niet of je een beetje kennis van pc's hebt, maar je kunt het beste je moederbord met processor, 1 strookje werkgeheugen en je grafische kaart (maar alleen als er geen on-board op zit!) op een houten plank leggen, alle benodigde kabels van de voeding aansluiten (de 24 pins naar het mobo en de 4 pins naar je processor) en testen.

Als dit in eerste instantie goed gaat, doe je er een strookje werkgeheugen bij. Gaat dit goed, doe je het volgende component erbij. En zo ga je door tot ie niet meer opstart.

Maar kan ook gewoon je voeding zijn, komt wel vaker voor dat ie het begeeft als ie 2 weken niet gebruikt is. Maar dat is nu allemaal speculeren...

Nog even een aanvulling: je kunt je voeding ook door (laten) meten. Je kunt het zelf doen door een metertje te kopen bij de gamma voor 10 euro, of naar de plaatselijke pc boer.

Hoi ronald,

Bedankt voor je antwoord maar mijn pc kennis reikt idd niet zo ver. Misschien ben ik dan toch genoodzaakt om naar de lokale pc shop te gaan voor verdere afwikkeling.

Zo, het is duidelijk...moederbord is stuk. Ik heb die Acer desktop nu 2,5 jaar en hij is nu al stuk. Er zat 2 jaar garantie op en de winkel komt me niet tegemoet in de vorm van een coulance-regeling :evil:

Daar ben je dan mooi klaar mee. Maar niets aan te doen, helaas. Wat ga je nu doen? Een nieuwe pc kopen of een nieuw mobo?

haha..ja..idd...maar ik heb n brief naar hun hoofdkantoor geschreven want volgens mijn rechtsbijstand is het sinds 2003 wettelijk verplicht om me toch tegemoet te komen zolang de economische levensduur nog niet overschreven is.....mochten ze niet meewerken dan schakel ik rechtsbijstand in.....dus tot die tijd koop ik even niets nieuws. Ik ga me wel verdiepen om n laptop te kopen...is praktischer.

Het wordt zekers geen Acer meer....heb jij nog tips voor goede merken??

gr.

Ik hoop dat je verzekerd bent voor rechtsbijstand, dit kan nog eens flink uit de klauwen lopen. Is het mijns inziens ook niet waard. Waarom?

Acer is gewoon een slecht merk met slechte service, dat is bekend van ze en gaat ook echt niet veranderen. Probeer via de site maar eens wat te weten te komen.
De pc is 2,5 jaar oud en dus sowieso wel upgrade-waardig
Is het nou echt wel nodig, rechtsbijstand inschakelen om een moederbord?

Volgens mij heb je er meer last van dan dat je er mee op schiet.. Een nieuw mobo is immers maar 80 euro.. :confused:

Maar of een laptop handig is, hangt af van wat je er mee gaat doen en wat je budget is.. Als je vrij nieuwe games (laten we zeggen nu 1 jaar oud) gaat spelen is een budget van € 1000,- sowieso wel mooi meegenomen.

En voor dat budget bouw je een heel mooie desktop pc..

Edit: volgens mij is een fabrikant je niets verplicht na aflopen van de garantie periode, maar ik ben niet heel erg up-to-date betreffende dit onderwerp.

Laatst bewerkt:
je hebt gelijk...maar tis gewoon een principe kwestie, ik werd zo slecht behandeld in de winkel en ik vind het niet acceptabel om na 2,5 jaar een acer pc van 600 euro af te schrijven. Die winkel repareert die pc niet, ze sturen hem alleen maar op. Dan is het maar de vraag hoeveel ACER na het onderzoek gaat rekenen voor een reparatie en dat zie ik niet helemaal zitten..die kosten zullen niet gering zijn (onderdelen, manuren, transport). Denk dat ik maar het beste een andere kan halen...maar goed, het zal mijn woede wel zijn geweest. Maar als die winkel de pc niet wil/ kan repareren dus zullen ze hem toch ook niet willen/ kunnen upgraden lijkt me? Ben eigenlijk zowieso wel klaar met die pc :(

Ik bewerk veel video's en foto's op de pc, tijdrovende klus. Dan zit ik vaak boven en mijn vriendin beneden, beetje ongezellig dus vandaar dat ik over een laptop denk.

En gamen doe ik niet op de pc, heb n xbox en dat gaat erg fijn...nooit problemen met configuraties etc.

Maar goed, welke merken beveel jij aan voor desktop of acer?

thx

Ik kan wel begrijpen waarom de winkel er niets aan doet. Ten eerste is de garantietermijn van zowel Acer als de winkel verlopen, ten tweede is 600 euro niet bijzonder veel voor een pc, en daarnaast is ook de restwaarde van de pc slechts een fractie van de originele aanschafprijs.

PC's zijn zeg maar alles behalve waardevast. Na een jaar is ie echt lang de helft niet meer waard. Denk dat je er nu hoogstens 50 euro voor zou krijgen.

Wat betreft merken.. desktops kun je het beste zelf bouwen, laptops moet je in de richting van Asus, HP, Toshiba, MSI en Medion zoeken. Vooral over de service van Medion is menig persoon te spreken. En ze hebben prijstechnisch zeer interessante modellen.

Laatst bewerkt:
Ja, dat ie nu bijna nix meer waard is weet ik maar ik kan het moeilijk accepteren dat ie vlak na de garantieperiode ermee kapt.

Maar goed...ik neig naar een HP of toshiba..beide goede merken. Medion weet ik niet...hoor ik weinig over (wat opzich ook kan is) maar dacht dat het een B-merk is. :cool:

Mag ik je er op wijzen(en dat zal de rechtsbijstand ook wel weten)dat nadat garantie van de fabrikant verlopen is dat daarna de winkelier verantwoordelijk is.
Daarmee bedoel ik te zeggen dat de winkelier zich niet achter de garantie van de fabrikant mag verschuilen.
NU zal het op pc gebied allemaal wat lastiger zijn in hoeverre de vraag gesteld mag worden hoelang een onderdeel "meegaat"
Je zou de winkelier een voorstel kunnen doen om ieders de helft van een nieuw bord te betalen.....

Medion is een goed merk hoor. Vooral de garantie (3 jaar) en service schijnt echt goed te zijn. Heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar andere forummembers ongetwijfeld.

Je kunt ook nog kijken naar Asus, die is qua prijs-kwaliteit verhouding ook zeer aantrekkelijk. En het zijn goede laptops, ze maken ook allerlei pc-onderdelen van stuk voor stuk zeer goede kwaliteit.

Wat is je budget ongeveer?

Het is vrij ingewikkeld met een groot grijs gebied, ik wil het wel door rechtsbijstand laten uitzoeken en kijken wat hun conclusie is. Het gaat me niet om het geld...tis n principe-kwestie.

mijn budget ligt rond de 850 euro max.

Na ja goed,,ik wijs je er alleen maar op dat er wellicht mogelijkheden zijn.
stel een bord kost 80euro.en het zou je dus 40 euro kosten heb je weer een werkende pc.

Maar nu stel je jejzelf een budget van 850 euro .dat is een groot verschil.
Ik weet zeker dat als bord niet kapot gegeaan was ,was je doorgegaan met je huidige pc.

Maar hoe en wat is helemaal aan jezelf....:)

ik ga er ook wel verder mee maar het onderdeel kost misschien 80 euro..maar dan moet de pc nog naar Acer worden opgestuurd......onderzoekskosten komen erbij....en manuren...en dan ga je makkelijk naar de 200/300 euro.

we wilden zowieso ooit overstappen naar een laptop...en aangezien ik graag video's bewerk (gamen doe ik er niet op) wil ik wel dat ie een beetje performance heeft.

Het plaatsen van een moederbord zou je ook zelf(of iemand omgeving etc)kunnen doen.
de winkelier heeft bevestigd dat bord kapot is??
doe hem voorstel van samen een bord en plaats het zelf.

je kan soswieso zelf wel een bord plaatsen hoor.evt via marktplaats. een bord met nagenoeg dezelfde spec's zijn er wel(dit zonder dat ik weet welke acer je nu hebt:D)

maar nogmaals alles is aan u.....

ik heb me zegje gedaan

wow, hele mooie laptop hoor, ik zag ook nog de http://www.4launch.nl/shop/product/066415/ kan alleen ontdekken dat deze een grotere harde schijf heeft....of zie ik iets over het hoofd?

Videokaart is minder, maar niet van dusdanig belang gezien jouw wensen en eisen (videobewerken, n.a.v. het mailtje dat je me gestuurd hebt)
Processor is daarentegen erg sterk. Goed voor videobewerken. Ben er zelf erg gecharmeerd van moet ik zeggen.. Ziet er ook gewoon mooi uit, dat scheelt weer. Beeldscherm is ook fijn, 1440 x 900 en 16:10 verhouding.
Schijfgrootte is altijd handig, maar 800 GB is wel erg moeilijk vol te krijgen.. (alhoewel, daar is altijd wel op wat te verzinnen)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan