Poorten nog steeds stealth IEMAND????

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheBlackHero

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn router/firewall
ik wil al mijn poorten OPEN! zetten. Dit is best gevaarlijk voor hackers en trackers maar dat maakt mij niet zoveel uit op mijn server pc. ik heb mijn DMZ in mijn router op enable gezet want volgens een site zette die dan al mijn poorten open. Maar vervolgens deed ik een poortcheck op www.grc.com maar toen stonden al mijn poorten op stealth! terwijl ik ze allemaal open wil hebben! ik had in mijn Firewall (op mijn pc) de poorten 20100 t/m 20112 bij mijn uitzonderingen gezet mar die waren na een poortcheck als enigste 'Closed' toen ik vervolgens bij mijn uitzonderingen in mijn FireWall de poort 20100 verwijderde stond hij ineens op Stealth! terwijl het nota bene een uitzondering was in mijn FireWall! weet iemand hier op dit forum hoe dit nu werkt en hoe ik al mijn poorten wel OPEN krijg?

Alvast Bedankt!

met vriendelijke groet Kees,

Laatst bewerkt:
Zoals je zegt heb je ook naar de firewall gekeken.
Maar heb je naar de firewall gekeken van de pc/server of van de router? :thumb:

Hoi,

Ik heb naar de FireWall in mijn computer gekeken dus niet op die van mijn router! Ik heb gelzezen dat de FireWall in mijn router NAT is klopt dat? want daar liep ik eigenlijk ook vast.

Met Vriendelijke Groet Kees,

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je laatste twee berichten verwijderd, het is niet de bedoeling om je vraag nar 12 minuten en dan weer na 26 minuten omhoog te kicken. Mensen helpen hier virjwillig en hebben nog een ander leven naast Helpmij.

ik wil al mijn poorten OPEN! zetten.

Dat gaat je niet lukken, tenzij je 65535 servers installeert op je computer. Een open poort is immers een poort die bereikbaar is en waar op geluisterd wordt door een programma. Een gesloten poort is bereikbaar, maar er draait niks wat op die poort luistert en een stealth poort is niet bereikbaar (dwz antwoord niet).

dus als alles op closed staat? in mijn router en ik maak die uitzonderingen in mijn FireWall kun ik dan wel mijn server runner (Sof2) zodat mensen ook kunnen joinen?
edit: blokkeerd mijn FireWall in mijn router de poorten niet? (FireWall NAT)

er stond trouwens op portforwarding.com dat ik TCP en UDP de poorten 20100 t/m 20112 moet open zetten!
dat zijn 26 poorten maar de maximu is 20 poorten in mijn router :/
daarom het ik DMZ op enable gezet ;)

Laatst bewerkt:
Als je:

• De poorten hebt opengezet.
  • De server in de firewall van je pc het toegestaan.

Dan hoef je alleen nog maar firewall van de router uit te zetten. Nu zou je vragen;

Waarom uit?

Nou dit hoeft natuurlijk niet, maar dit bespaart je een heleboel ellende.
Je hebt immers al een firewall op je pc
:thumb:

Laatst bewerkt:
Ok alvast bedankt:) maar hoe zet ik die FireWall in mijn router dan uit? is dat alleen die NAT?
of zijn er meerdere dingen in mijn router die ik persee uit moet zetten?

Groeten Kees,

edit: Ik moet voor mijn server inSof2 de poorten van UDP en TCP 20100 t/m 20112 open zetten maar in mijn router staat van: Settings need to be saved to Flash and the system needs to be rebooted for changes to take effect.
The maximum number of entries above is 20. The maximum number of mapped ports is 20

ik kan niet meer dan 20 poorten open zetten! Maar als ik die poorten van 20100 t/m 20112 optel zijn dat er 13 (x2) is dus 26 poorten!
maar ik heb een maximum van 20! :(

Laatst bewerkt:
De firewall in de router herken je meestal aan het kopje "firewall" (ja inderdaad lekker origineel :p).

En wat de poorten betreft. Vaak kun je kiezen voor "both" of "beide".
Dit betekend niets meer en niets minder dan UDP en TCP samen.

Dus stel je wilt poort 28960 open zetten en je kiest voor "both" of "beide" dan staat poort 28960 open op TCP en UDP.

P.S. Niet elke router kent deze functie :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb een Sweex router en daar komt het kopje "FireWall' niet in voor. ook als ik poorten open wil zetten staat er geen 'vakje' bij waar ik voor both kan kiezen :confused:

Gr Kees

In mij vorige bericht gaf ik al aan dat niet elke router de "both" functie ondersteund (die van jou dus niet).

Tevens heeft niet elke router een firewall, dus waarschijnlijk heeft die van jou dat niet :thumb:

Conclusie:
Je wilt 26 poorten openen terwijl je router maar plaats heeft voor 20 poorten.
Zover ik weet zit er nu niets anders op dan een andere router kopen die wel genoeg plaats heeft voor het aantal poorten die jij wilt open zetten.

P.S. Kijk ook eens op portforward.com. Hier kun je je router selecteren op merk en type. Vervolgens kun je een gewenst spel/programma selecteren waarvoor de poorten opgezet moeten worden, na dit gedaan te hebben krijg je een mooie handleiding die uitlegt hoe je de poorten in je router voor het betreffende spel/programma kunt openzetten. :thumb:

Veel succes en we horen nog van je :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik ben al een week aan het zoeken hoe ik bepaalde poorten echt OPEN! krijg. veel sites verwezen me naar portforward.com maar daar werd ik niet veel wijzer uit. ik ben nogal een noob in Engels :(
wel kwam ik erachter welke router ik had en welk spel en welke poorten. dat begreep ik wel. maar je kon daar ook een programmatje downloaden om poorten te openen. Die had ik vervolgens gedownload en het instellen was heel simpel maar toen ik vervolgens op update router klikte om de poorten te openen ging hij vanzelf naar de site toe om iets te betalen!
dat is volgens mij niet de bedoeling.

Gr. Kees

Hoi,

ik heb eindelijk de handleiding op www.portforwarding.com gevonden! hij stuurde mij niet gelijk door naar mijn handleiding want er kwam altijd eerst te staan: dont want to deal with portforwarding? click here! daar klikte ik dus altijd om maar andaag kwam ik erachter dat bovenin skip stond. Maar toe ik dat vervolgens las (die handleiding) kwam ik erachter dat er precies stond wat ik gedaan had! dus dan blokkeerd een FireWall op mijn computer die poorten! dus ik had bij uitzonderingen in mijn FireWall gezet de gewenste poorten. maar na een poortcheck op www.grc.com stonden ze nog steeds allemaal op stealth. Ik weet hoe ik de router kan resetten maar komt mijn vader daar niet achter? dan komen toch alle fabrieksinstellingen? moet ik dan alles opnieuw instellen? want dat snap ik helemaal niets van en onze handleiding is ook allang weg. want er staan ook enkele pagina's in onze router waar je enkele codes moest invoeren. gaat dat dan ook allemaal weg?

Gr. Kees

Als je de router reset dan moet je inderdaad alles weer naar wens instellen.

Twee vragen:

Waarom wil je de router resetten?

En kun je eens een link geven van je handleiding (op portforward.com).
En een screen posten van wat jij hebt? Zo kan ik zien of je niets fout hebt gedaan!
:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb namelijk een hoop zitten klooien in onze router wat ik zelf ook niet wilde maar toch deed. link van portforwarding is:

http://www.portforward.com/english/...C400020/Soldier_Of_Fortune_2_Double_Helix.htm

edit: Sorry maar ik weet nog niet hoe ik die link in één woordje kan veranderen.

Hmmm...............ik heb wel screenshots gemaakt maar ik krijg ze niet lager dan 100 kb!
ik kan dat wel maar dan word het plaatje veelte klein om er iets van te kunnen lezen.
weet U hoe ik die plaatjes hier zo krijg?

Met vriendelijk Groet Kees Hakvoort,

Ik heb naar je handleiding gekeken, en ik zie dat je niet elke poort apart hoeft in te voeren.

Ik wacht even je screen af om tot de oplossing te komen.
Een screen kun je hier uplouden.
Als je dit hebt gedaan hoef je alleen nog maar even de link door te sturen :thumb:

Laatst bewerkt:
Ok hij zit bezig met uploaden maar hoe moet ik die Url doorgeven dan? waar kan ik die vinden waar mijn screenshots staan?

Gr. Kees

Ik heb later op de middag weer wat tijd. dan kan ik je de screenshots sturen :D

Gr. Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan