80 of meer processen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

PHPsnaputnie

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Op mijn laptop als ik taakbeheer start zie ik dat er altijd rond de 80 processen zijn, dat vind ik heel erg veel, want op mijn computer heb ik er altijd ong. 50. Daarbij komt nog dat de temperatuur van mijn laptop stijgt tot de 85 graden als ik games speel.
Nou is mijn vraag hoe ik het aantal processen kan verminderen bij mijn laptop en waarom mijn laptop zo heet wordt als ik games speel.

heb ik ook, sluit gewoon wat processen af door op proces beindiggen

Je kunt ten eerste de boel opschonen wat betreft het aantal processen. Kijk bijvoorbeeld in de lijst met Software. Er zitten altijd wel programma's tussen die je nauwelijks of niet gebruikt. Ten tweede kun je met msconfig zien wat er allemaal mee opstart.
Wat betreft het warm worden van de laptop: dat is vrij normaal als er een spel wordt gespeeld op een laptop, tenzij het een echte game-notebook is.

Ja, dat kan ik wel doen, maar ik weet niet welke processen nodig zijn en welke niet en als ik mijn laptop weer overnieuw opstart staan die processen er weer, dus ik wil weten hoe ik ervoor zorg dat ze weg blijven.

Edit: Ik had RHPJS post nog niet gelezen toen ik dit postte, ik zal wel een keer posten of het is gelukt of niet.

Laatst bewerkt:
gebruik ook eens ccleaner om het register op te ruimen en de pc te verschonen...

daarnaast druk op windows key(dat vlaggetje)+R en druk daar msconfig ;) (even ter aanvulling)

Ik heb gedaan wat jullie zeiden, nu heb ik rond de 72 processen, toch veel vind ik. Is er nog iets anders wat ik ertegen kan doen? Is het normaal dat een laptop meer processen heeft als een computer? Of heeft het te maken met dat de ene vista heeft en de ander xp?
Het rare is dat als ik bij windows taakbeheer 'Processen van alle gebruikers weergeven' aanvink er meer processen komen op de lijst (totaal blijft rond de 72), terwijl ik maar 1 gebruiker heb op mijn laptop en op de computer gebeurt dit niet. Is dat normaal?
Verder vind ik dat mijn laptop veel geheugen gebruikt (rond de 1,2 GB). Hoe kan ik dit oplossen?

Maak eens een screenshot. Kunnen wij kijken wat er allemaal draait.

Ik heb gedaan wat jullie zeiden, nu heb ik rond de 72 processen, toch veel vind ik. Is er nog iets anders wat ik ertegen kan doen? Is het normaal dat een laptop meer processen heeft als een computer? Of heeft het te maken met dat de ene vista heeft en de ander xp?
Het rare is dat als ik bij windows taakbeheer 'Processen van alle gebruikers weergeven' aanvink er meer processen komen op de lijst (totaal blijft rond de 72), terwijl ik maar 1 gebruiker heb op mijn laptop en op de computer gebeurt dit niet. Is dat normaal?
Verder vind ik dat mijn laptop veel geheugen gebruikt (rond de 1,2 GB). Hoe kan ik dit oplossen?

als je vista hebt dan is het logisch, die berekent welk programma jij waarschijnlijk zal gaan gebruiken en start het vast op op de achtergrond daar zal het liggen,

als je xp hebt screenie aub

als je vista hebt dan is het logisch, die berekent welk programma jij waarschijnlijk zal gaan gebruiken en start het vast op op de achtergrond daar zal het liggen,

als je xp hebt screenie aub
Dus het is normaal dat op vista zoveel processen draaien en dat het geheugengebruik hoog is?

Dus het is normaal dat op vista zoveel processen draaien en dat het geheugengebruik hoog is?

Nou normaal zal ik niet beweren,ik doe het hier met de helft..
post toch eens dat screentje van je lijst opstartitems kunnen we ff kijken,In ccleaner>gereedschap>opstarten>screentje maken.

Ik heb een screenshot gemaakt van de processen die draaien en de programma's die opstarten:
processenlaptop1.jpg

opstartprogrammaslaptop.jpg

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

schakel eerst eens uit via msconfig opstarten:
hewlett packard.(printer).5x
google toolbar.
ea (spel)
windows media player
deamon tools.
java
eventueel side bar.
kijk eens of dit al scheelt?

Ik heb gedaan wat je zei, maar het heeft helemaal geen nut :(
Heeft het nut als ik een paar services sluit?
En waarom komen er veel meer processen bij als ik ''processen van alle gebruikers weergeven'' aanvink, terwijl ik maar 1 gebruiker heb?

Schakel eens de volgende dingen uit die met Windows opstarten:

• ehTray.exe
  • swg
  • EACore
  • WMPNSCFG
  • DAEMON Tools Lite
  • SynTPLpr.exe (extra opties in de systeembalk van het touchpad, bij het uitschakelen zal het touchpad nog steeds werken
  • MUIStartMenu.exe (Van webcam, niet bekend of het de werking van de webcam
  • TMMonitor.lnk

Zal zo dadelijk naar de actieve processen kijken, voer eerst de bovengenoemde handelingen uit.
PS: Gezien het aantal processen, verwijder eens software die je nagenoeg toch niet gebruikt, staat veel geïnstalleerd zo te zien.

EDIT: Welke HP Pavilion laptop heb je eigenlijk?

Laatst bewerkt:
Verder kun je Windows Defender uitschakelen.

Heb gedaan wat je hebt gezegd maar SynTPLpr.exe en MUIStartMenu.exe kon ik niet vinden.
Ik heb Hp pavilion dv5.

Excuus, ik weet niet hoe ik erbij kwam.
Ik bedoel SynTPEnh.exe en met die MUIStartMenu.exe bedoel ik UCam_Menu.
Heeft dit al wat geholpen?

Heb je verder al in de lijst met software gekeken?

Nee, het heeft niet geholpen. Ik heb alles wat onnutig was in de softwarelijst verwijdert, behalve een paar dingen van HP, waarvan ik niet weet waarvoor het is:
HP Easy Setup - Frontend
HP Help and Support
HP Integrated Module with Bluetooth Wireless technology 6.0.1.6200
HP Quick Launch Buttons 6.40 D3
HP QuickPlay 3.7
HP QuickTouch 1.00 D2
HP Update
HP Wireless Assistant

Is het normaal dat ik een paar processen meerdere malen heb draaien, bijv. iexplore.exe (2x)?

Nee, het heeft niet geholpen. Ik heb alles wat onnutig was in de softwarelijst verwijdert, behalve een paar dingen van HP, waarvan ik niet weet waarvoor het is:
HP Easy Setup - Frontend
HP Help and Support
HP Integrated Module with Bluetooth Wireless technology 6.0.1.6200
HP Quick Launch Buttons 6.40 D3
HP QuickPlay 3.7
HP QuickTouch 1.00 D2
HP Update
HP Wireless Assistant

Is het normaal dat ik een paar processen meerdere malen heb draaien, bijv. iexplore.exe (2x)?
De meeste dingen spreken toch voor zich, zoals HP Quickplay, Quicktouch, Quick Lunch Buttons, Integrated [...] with Bluetooth, etc... De rest is gewoon op te zoeken.
Verder is het niet echt normaal dat iexplore.exe twee maal voorkomt in Taakbeheer. Start Internet Explorer eens op als je Taakbeheer hebt ingeschakeld. Komen er dan ook twee iexplore.exe's te staan?

PS: Nog steeds geen verbetering?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan