Samenstellen of kant-en-klaar kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aylinq

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2009
Hai,

Een pc met volgende specs is voor 500 euro te koop.

Intel® Core™ 2 Duo processor E 7400 (2.8 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB Cache)
• NVIDIA® GeForce® GT 230 DirectX® 10 grafische kaart met 512 MB DDR3 grafisch vermogen
• 640 GB harde schijf
• 4 GB werkgeheugen
• multistandaard DVD/CD brander inclusief dual layer DVD-R en DVD+R
• 8-kanaals High Definition Audio
• eSATA aansluiting
• elegant hoogglans design
• inclusief toetsenbord en muis

• aansluitingen voorzijde: 2 x USB 2.0, 1 x Firewire, 1 x microfoon,1 x hoofdtelefoon, 1 x eSATA
• aansluitingen achterzijde: 2 x PS/2, 6 x USB 2.0, 1 x LAN (RJ45), 1 x COM poort, 1 x Firewire, 1 x front line out, 1 x back surround line out, 1 x side surround line out, 1 x center/subwoofer line out, 1 x line in, 1 x S/P-DIF out (opt.), 1 x S/P-DIF (coax.), 1 x DVI-I, 1 x VGA, 1 x HDMI

Ik heb een nieuw systeem nodig om volgende mee te doen:
- open office
- lichte foto-, audio- en videobewerking
- website maken
- programma's als paperport, dragon speaking naturally
- vpn verbinding
- internetten
Vraag: is deze pc value for money en voldoet die aan hetgeen ik zoek of is een eigen systeem samenstellen beter? Zo ja het laatste, wat en hoe dan?

Dank

incl windows: dan is dit systeem goed.
Excl windows: zelfsamenstelling is denk ik beter.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...210564]=1&product[212285]=1&product[100663]=1

Want: Betere quadcore processor. Heel prettig bij video en audio bewerking en bij veel dingen tegelijk doen.
Grotere harde schijf: ook handig.
Anderzijds is de videokaart van de kant en klare pc ook erg in orde. Maar ja: of je er veel aan hebt betwijfel ik.

Conclusie: moeilijke keuze...

Laatst bewerkt:
Dit systeem is woensdag bij de aldi te koop. Heb er zelf ook over lopen na te denken. Maar helaas kan je niks vinden over die videokaart. voor dat geld kan je een quad core met een geforce gtx 250 hebben ;)

Ik vind de prijs relatief hoog voor een duo-core.

Persoonlijk kies ik voor zelfbouw, omdat je dan zelf kunt kiezen wat je wilt hebben.

Jep en windows hoef je niet persee te kopen als je het liggen heb.
Maar koop toch liever een samengestelde pc. Voor een paar eurotjes meer heb je een quad core.

@ marmannetje de videokaart staat op de site van nvidia geneens alleen onder laptop videokaarten.
En wil je even mijn configuratie chekken in mijn topic ik wil hem zo gaan kopen alleen heb ik de harde schijf en cpu aangepast

Laatst bewerkt:
Als ik zelf laat bouwen, wat kan ik dan krijgen voor 500 euro? Want er nog enige jaren mee werken lijkt me wel prettig, dus met quadcore. Hoe ziet de shoppinglist eruit?

Ik heb overigens nog een laptop waarvan de HD alle gegevens bevat die ik nodig heb, incl. XP. Kan ik de inhoud helemaal op de nieuwe HD zetten en dan op XP draaien, i.e. zonder opnieuw Windows aan te schaffen? De laptop doet het niet meer, maar de HD is intact.

Nee je kan niet je Windows meenemen van de laptop naar een nieuw systeem. Daarbij is een laptop schijf kleiner van formaat, dan een desktopschijf.

Ik heb nu zelf eentje voor 494 euro samengesteld met hulp van marsmannetje ik heb:

amd phentum x4 2,6 ghz cpu
geforce gtx 250
500 gb harde schijf
4 gb ram
Goede voeding van 550 watt
En de rest alles wat je nodig heb ( geen beeldscherm,toetsebord,muis)
Maar 494 euro is zonder assemblage maar 534 euro is goed te doen voor zon pc.

Jammer dat XP niet overgezet kan worden. Een Win licentie is behoorlijk prijzig. Misschien toch maar voor de kant en klare. Kan daar de duocore processor niet vervangen worden voor een quadcore?

Ik heb begrepen dat met een bepaald kabeltje de data wel overgezet kan worden. Wat is dat voor kabeltje?

In het algemeen kan je een licentie wel mee nemen. Als je het tenminste niet meer op je oude gebruikt.
In windows-versies zit geen verschil tussen desktop of laptop: dus dat mag niet uitmaken.

Het is dan alleen een kwestie van een schone Windows XP downloaden in de taal en soort waar jij een licentie voor hebt (dus bijv XP Home 32 bits nederlands). Dan moet je na installatie even kijken hoe je de licentiekey kan veranderen in je eigen key.
Daarvoor is een uitleg te vinden op de microsoft-site. (ik zou ook moeten zoeken...)
Daarna de activatie doen en soms is het dan goed en soms moet je dan een telefoontje naar microsoft plegen.

Het is wel handig als je met een verloopstekkertje de harde schijf aansluit. Immers is de hardware van je oude systeem gekoppeld aan je licentiekey. Dus als je wat overhoudt, dan begrijpt microsoft dat het vervanging van je oude pc is. Als het goed is he...
Ik heb inmiddels een paar keer gebruik gemaakt. 1x van een gedownloade cd en 1x van de orginele windows cd, maar nieuwe hardware.

Je kan gewoon 2 keer een licentie van windows gebruiken alleen dan moet je een bepaalde update niet instaleren die naar je lincentie kijkt. Ik heb zelf me windows update uitstaan omdat hij anders gaat updaten en ik me windows xp na 30 dagen niet meer kan gebruiken ;)

En ik heb wat info over die videokaart van de medion computer. Heb het bij mijn oom nagevraagd en hij zei dat het klopte dat je er niks over kan vinden omdat medion blijkbaar zelf die videokaarten maakt. Dit lijkt me wel vreemd aangezien nvidia er ook bij is betrokken. Als je nou even een mailtje stuurt naar medion om te vragen of je wat meer specificaties kan krijgen over de videokaart. Kan je het vergelijken met andere kaarten. Als het een redelijke kaart is vind ik het geen duur systeem alles zit erop en eraan zelf een muis en toetsenbord bijgeleverd

medion maakt geen videokaarten:)
maar, de gts230 is die nieuwe naam van de 9600gt. niet supergoed dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan