werkt Windows 98 op mijn PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helogat

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
zal Windows 98 SE op de volgende PC werken:
AMD Athlon XP 2.1 GHz
512MB RAM
nVidia GeFore4 MX440
DVD-Rom drive
DVD+RW drive
Diskettedrive
6x USB
2x FireWire
32GB partitie
PCI Modem

De oranje gekleurde delen gebruik ik nauwelijks tot nooit

Trek je conclusies
eisen:
486DX-2/66 MHz or higher processor (Pentium processor recommended)
16 MB of RAM (24 MB recommended, it's possible to run on 8 MB machines with /im option used during the installation process)
At least 500 MB of space available on HDD

volgens de site van microsoft is het wel mogelijk om 512 mb ram te draaien bij windows 98
de overige specs zijn voor 98 eigenlijk wel overkill, dus waarom niet gewoon XP erop? ;)

Volgens microsoft moet het (qua ram) wel lukken

Bedankt:thumb:

Ik ben natuurlijk ook een echte XP fan, maar waarom dan geen XP? nou, ik wilde altijd al graag een (2e) PC met 98 hebben, aangezien ik binnenkort een nieuwe PC ga kopen kan ik deze daar mooi voor gebruiken

Voor écht gebruik is XP beter. Maar natuurlijk is een "oude" PC die je ergens naast je bureau, op zolder oid hebt staan natuurlijk veel leuker met 98:p

Werkt mijn WL-302 dan nog?

Heeft Win98 ondersteuning voor USB?
Heeft Win98 ondersteuning voor draadloze netwerken?
Zijn er 98 drivers voor de WL-302?

windows 98 heeft geen standaard drivers voor usb ingebakken, dus je zult de drivers per apparaat moeten installeren. Meestal worden deze wel bijgeleverd op een cd-rom (bij de usb-stick), al is dit de laatste tijd een stuk minder, gezien de drivers ingebakken in XP-Vista-7

je WL-302 heeft geen drivers voor windows 98 (zie hier )
dat is de site van de fabrikant, die gaan niet verder terug dan win2000
op zich heeft win 98 wel ondersteuning voor draadloze netwerken, maar dan moet je waarschijnlijk een pci-kaartje met draadloze ontvanger erin zetten (correct me if I'm wrong), tenzij je een usb-ontvanger hebt waar wel drivers voor '98 voor te krijgen zijn

Ik heb nu voor veel hardware online drivers gevonden, maar hoe krijg ik die in die 98 PC?

Als je 98-pc geen internet heeft, zul je het toch via cd-rom / usb / diskette moeten doen.
als je het via usb doet, zorg dan dat je deze drivers (via cd-rom/diskette) al geinstalleerd hebt.

Alle drivers kun je na het installeren van windows op je computer installeren.
Let op! Chipset-drivers eerst!

Dan ga ik het toch via CD-rom doen...

waarom moeten chipset drivers eerst.

de chipset stuurt andere apparaten aan, en dan is het handig om die eerst te installeren, zodat de andere apparaten daarna ook goed werken, anders heb je kans dat het niet lekker met elkaar draait.

Ik weet niet precies wat een chipset is, ik heb eens gehoord dat dat de GPU is.

Laatst bewerkt:
Ja, bedankt crash, nu begrijp ik het een beetje

Waar vind ik chipset drivers?

kan iemand mij misschien helpen bij het vinden van de chipset drivers (hoe ik moet zoeken)?

Laatst bewerkt:
Je zal het type/model moederbord even door moeten geven.

Even vraagje tussendoor:Was het niet zo dat in de laatste sp van 98se dat daar wel usb ondersteuning in zat??

@crash: Het is een Compaq Presario 6560NL, ik weet niet precies welk moederbord daar in zit

in mijn eerste post staat dat ik Windows 98 SE heb :shocked:, maar ok, daar kun je overheenlezen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan