Mijn Lidl Pc doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar wat zou het nu kunnen zijn dan?
Volgens mij kan hij geen drivers vinden.

en hoe is het probleem ontstaan? heb je iets nieuws in je computer gezet? iets geinstalleerd/gedeinstalleerd?

Zoals ik al had gezegd ik heb deze pc gekregen.
Ik zou echt niet weten waarom hij het niet meer doet.:confused:
Maar ik had ook door gegeven wat voor een melding er verschijnd dat was deze melding: STOP: 0x0000007e (0xC0000005, 0x000040D, 0xF7C7A548, 0xF7C7A244)
Ik heb ook al geprobeerd om met een XP cd de computer op te starten maar dan zegt hij enter systeem disc. Als ik gewoon de computer aanzet dan krijg ik ook de melding of ik in de veilige modus wil opstarten maar dat doet hij ook niet, als ik zeg van dan start maar op met de laaste goede configuratie maar dat doet hij ook niet.
Als ik de computer opstart hoor ik 1 piep, maar dit is normaal geloof ik.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.:(
Ik zou het zonde vinden om de computer weg te moeten gooien.

Ik heb ook geprobeerd om met een XP cd te booten maar dat lukt ook niet hij zegt dan: Disk boot failure, insert systeem disk.
En als ik zonder cd opstart dan krijg ik deze melding: STOP: 0x0000007e (0xC0000005, 0x000040D, 0xF7C7A548, 0xF7C7A244)
.
Raar.
Zit er trouwens maar 1 speler in de pc?
Meestal zit er bij een aldi/lidl pc een dvdspeler en een dvdbrander.

Heb je ze allebei geprobeerd?

Zo ja, dan gaan we verder.
Als je de pc openmaakt (eerst even voedingskabel uit pc halen) dan zie je als het goed is zo waar je dvdbrander/spelers zitten.
Aan de achterkant hiervan zie je een aantal kabels. Trek deze eruit.

Nu heb je dus een computer zonder dvdroms aangesloten. Start nu de pc opnieuw op. Nog altijd foutmeldingen?
Start nog eens opnieuw op en houdt de knop F8 ingedrukt. Hiermee zou je een menu moeten krijgen met oa veilige modus als bootoptie. Kom je wel in de veilige modus.

Het blauwe STOP-scherm krijg je alleen na de start van windows. Dan ben je dus al voorbij aan het 'F8' -menuutje.

Voor ik teveel opties ga noemen stop ik nu...

Raar.
Zit er trouwens maar 1 speler in de pc?
Meestal zit er bij een aldi/lidl pc een dvdspeler en een dvdbrander.

Heb je ze allebei geprobeerd?

Zo ja, dan gaan we verder.
Als je de pc openmaakt (eerst even voedingskabel uit pc halen) dan zie je als het goed is zo waar je dvdbrander/spelers zitten.
Aan de achterkant hiervan zie je een aantal kabels. Trek deze eruit.

Nu heb je dus een computer zonder dvdroms aangesloten. Start nu de pc opnieuw op. Nog altijd foutmeldingen?
Start nog eens opnieuw op en houdt de knop F8 ingedrukt. Hiermee zou je een menu moeten krijgen met oa veilige modus als bootoptie. Kom je wel in de veilige modus.

Het blauwe STOP-scherm krijg je alleen na de start van windows. Dan ben je dus al voorbij aan het 'F8' -menuutje.

Voor ik teveel opties ga noemen stop ik nu...

Als ik dat doe dan start de computer op en krijg het beeld van hoeveel geheugen er in de computer zit en welke processor. Hij ziet dan ook de harde schijf.

Maar dan wilt hij verder gaan maar ik krijg dan deze melding: blablabla BIOS versie 1.06.53

Detect drives done, no any drive found.

En je harde schijf heb je wel tussen je bootopties laten staan?
De Computer moet nu namelijk van de harde schijf gaan booten. De andere opties zijn verdwenen. (want heb je afgekoppeld)

hmm... theoretisch kan nu een ander probleempje zijn ontstaan: ik weet niet of je sata of ata-drives hebt: ata is zo'n brede stekker.
fdd.jpg

Als deze ook op de harde schijf zit (3 jaar oude pc zal vermoedelijk al een sata harde schijf hebben..), dan kan het zijn dat op 1 kabel de harde schijf en een dvdbrander zit. Dat zou een klein probleem in mijn oplossing zijn....

Laatst bewerkt:
En je harde schijf heb je wel tussen je bootopties laten staan?
De Computer moet nu namelijk van de harde schijf gaan booten. De andere opties zijn verdwenen. (want heb je afgekoppeld)

hmm... theoretisch kan nu een ander probleempje zijn ontstaan: ik weet niet of je sata of ata-drives hebt: ata is zo'n brede stekker.
fdd.jpg

Als deze ook op de harde schijf zit (3 jaar oude pc zal vermoedelijk al een sata harde schijf hebben..), dan kan het zijn dat op 1 kabel de harde schijf en een dvdbrander zit. Dat zou een klein probleem in mijn oplossing zijn....

Er zit een sata schijf in van WD 320GB met een kleine data kabel naar het moederbord en twee stroom kabels er in.
Maar ik was aan het vertellen dat ik F8 had ingedrukt en dan in een boot menu kom.
Als ik dan voor de HD kies gebeurt er niets. Ik hoor de HD wel.
Als ik voor Nvidia boot agent kies krijg ik deze melding: Pxe-E61: Media test failure, check cable.
Pxe-M0F: Exiting Nvidia boot agent

De DVD speler en brander zitten samen op 1 kabel.
De HD zit appart.

Bijlagen

• Afb006.jpg
    Afb006.jpg
    98,8 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Je hebt het ny over 2 verschillende dingen.

Ik heb het over dit menuutje als je op f8 drukt.
vf8menu4.jpg

Je moet eigenlijk nog net iets later drukken.
Zeg maar op het moment dat je deze melding krijt:
Detect drives done, no any drive found.
Maar die 'no drive found'-melding hoor je dus niet te krijgen....

in je boot menu moet je zorgen dat de harde schijf als first boot staat ingesteld.
bootmenu_notebook.jpg

Marsmannetje,

Wat houd die melding Pxe-E61: Media test failure, check cable.
Pxe-M0F: Exiting Nvidia boot agent. eigenlijk in?
Zou de harde schijf kapot zijn?
Is het mogelijk om morgenmiddag even samen er voor te gaan zitten?
Misschien via MSN?
Ik hoor het wel.

Bedankt zover.

Laatst bewerkt:
Ik durf ook niet helemaal te zeggen waar die melding op slaat. Ik heb het vermoeden dat de harde schijf kapot is, maar dit weet ik dus niet zeker. Het kan ook een verkeerde instelling zijn of zelfs nog dat iets anders kapot is.

Een andere optie om wat dingen te checken. Koppel eens je harde schijf af en sluit 1 van de dvdbranders weer op. En zorg ervoor dat deze als 1e bootoptie is ingesteld.
Kijk of je dan kan opstarten van je windows-cd/dvd.
Je zal door het ontbreken van de harde schijf natuurlijk niet kunnen installeren.

Ook zou je eens Ubuntu of een andere Linux-distro kunnen downloaden. Daarmee kan je opstarten zonder harde schijf.

Ik weet nog niet of ik morgenmiddag thuis ben: dat ligt een beetje aan het weer..

De melding "Pxe-E61: Media test failure, check cable" betekent dat de pc probeert via het netwerk te booten.
Dit kun je ook in de BIOS uitschakelen.

Proberen met Linux op te starten is een goede suggestie.

Download Ubuntu 9.04, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op CD
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen fouten heeft kun je ze ook openen en bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Laatst bewerkt:
AenA,

Hij doet helemaal niets. Ik denk dat de PC toch echt is overleden :(.
Ik krijg steeds de zelfde meldingen, maakt niet uit wat ik doe.
Ik begin de hoop aardig op te geven.
Als er iets kapot is wat zou het dan kunnen zijn?
Want de DVDspeler draait wel maar als ik er een cd in stop dan start de PC hem niet op.
Harde schijf doet ook helemaal niets.
Maar als ik het eerste scherm zie dan herkent de PC alles wel.
Ik hoop dat jullie toch nog een oplossing hebben.
(is het misschien mogelijke om via MSN te praten?)

Na je telefoontje nog even een vraag:

Kun je gegevens van het type en de fabrikant van het mobo. Staan meestal ergens op het mobo gedrukt.

Als we via Msn gaan helpen omzeilen we het doel van het forum. Andere gebruikers kunnen uit jou topic wellicht een oplossing halen en dat lukt niet als het via msn gaat.

Heb je de bios al gereset?

Heb je het nu al eens zonder harde schijf aangesloten geprobeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan