Draadloos en UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Ik heb een internet-easy abonnement bij UPC. Nu wil ik graag draadloos, maar als ik via hun site wil bestellen moet ik voor een ander abonnement kiezen. Betekent dat dat er bij mijn easy abonnement geen draadloos kan of wordt ik gewoon besodemieterd door UPC?
Ps Heet dat een router of een draadloos modem?

Je hebt al een abonnement afgesloten bij UPC. Als je een ander abonnement neemt, wordt alleen je snelheid geüpgraded of downgraded (hangt vanaf wat jij wilt). Je krijgt geen (gratis) draadloos router erbij. Dat is alleen geldig voor nieuwe UPC klanten. Je kunt wel apart een router aanschaffen bij UPC (zit meestal, speciale software van hun op). Je kan ook kijken in computerwinkels wat voor soort draadloos routers er zijn en advies ervoor vragen.

Je kunt best draadloos... dan moet je een WiFi router aan je modem hangen....

Besodemieterd.... tja, misschien "niet zo goed gelezen" want het staat erg duidelijk op de site wat je bij elk abonnement krijgt.... bij de iets duurdere zit een modem met draadloze mogelijkheid, bij de goedkoopste niet......

Dat is nou net het probleem. Via hun site kan ik niet alleen de router aanschaffen.

Vanaf zo'n € 39 vind je links en rechts redelijk tot goed werkende WiFi routers... Deze kun je zo aan je modem knopen......

Ik heb dit abonnement nu 2 jaar. Ze hebben nu alle abonnementen een andere naam gegeven. Ik heb er te weinig verstand van om te weten of ik genoeg snelheid heb en hun winkel zit te ver weg, anders kocht ik er daar èèn.
Zoals ik brgrijp moet ik dus op zoek naar een "router"

Ik heb dit abonnement nu 2 jaar. Ze hebben nu alle abonnementen een andere naam gegeven
2 jaar lang niks veranderd aan je abonnement? :o Mag ik vragen hoeveel jij nu betaald per maand? Misschien, kan je nog hogere snelheden halen met dezelfde prijs (als je dat zelf wilt natuurlijk).

De routers zijn voor alle abonnees te koop
Je vindt ze hier

En zo als ErpCity al aangeeft in elke (internet) pc winkel

Op zoek.... Mediamarkt heeft die dingen torenhoog opgestapeld staan, of je bestelt hem vanuit je stoel, dan ligt ie binnen een paar dagen op je mat....

Wel een WiFi router nemen (dus een doosje met antennes....)....
Goedkoop (maar slechts redelijk in kwaliteit) is Sitecom... Netgear, DLink en Linksys zijn de wat betere merken......

Voor leofact: het 1ste jaar betaalde ik 14,95€ het 2de jaar 19,95 incusief bellen basis.
Toendertijd was easy niet hun traagste abonnement, nu kan ik dat niet meer vergelijken.
Ik download soms muziek en nooit films, ik ben ook geen gamer. (Maar heb wel een krappe portemonnee:confused:)
Voor Chun, ik heb hem besteld! Ik deed dat normaal via "Mijn UPC" waarvoor je met klantnummer ed ingelogd moet zijn, vreemd dat het toen niet ging. Ik ben wel erg benieuwd
of ik hem ook krijg en niet een briefje met de mededeling dat ik alsnog een ander abonnement moet nemen. Dit easy abonnement is nl nog tot in februari geldig. Ik laat het jullie weten!

Pure nieuwsgierigheid: Welke heb je besteld, Grace?
De Netgear of de Sitecom?

De Netgear, wat ik begrepen heb moet je voor die andere fiberinternet hebben.

Uitstekende keuze! :thumb:
Ga je (normaal gesproken) zeer weinig trammelant mee krijgen....

Die Sitecom is niet perse voor "glasfiber" , dat ding werkt ook op een gewoon modem....

De Sitecom krijg je echter niet bij het goedkoopste abonnement en hij kost ook nog eens 120 euro ipv Netgear 59 euro!

.... En ik heb ondertussen bijna meer spullen naar Sitecom teruggestuurd dan ik er gekocht heb.....:evil: dus ben niet erg onder de indruk van dat merk..... terwijl alle stuf die ik van Netgear heb (routers, WiFi sticks, mediacenter) tadeloos werkt... al heeeeel lang....

het 1ste jaar betaalde ik 14,95€ het 2de jaar 19,95 incusief bellen basis.
Toendertijd was easy niet hun traagste abonnement, nu kan ik dat niet meer vergelijken.
Ik download soms muziek en nooit films, ik ben ook geen gamer. (Maar heb wel een krappe portemonnee)
Oké! Nou, omdat je niet zoveel eisen stelt aan je internet, zou ik dan ook niet aan je abonnement veranderen. Krijg je ook geen problemen...

Hah, daar zijn ze bij UPC vast niet van op de hoogte. Of Sitecom is zo gehaaid om voor een vriendenprijsje met hun in zee te gaan, zodat ze toch verkopen!

Dat bedoel ik Chun, ik wil mailen, chatten, heel veel opzoeken, af en toe een spelletje en lekker met mijn foto`s spelen. Met mijn budget is dit goed genoeg al zal ik er in februari niet meer onderuit komen, maar dat zie ik dan wel weer.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan