ex. schijf formatteren??

Status
Niet open voor verdere reacties.

heechul

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
Hallo...
Ik heb al een half jaar een ext. schijf (van WD elements; WD10000EB035-01)
sinds kort als ik hem aansluit geeft mijn laptop aan dat hij hem moet formatteren om hem weer te kunnen gebruiken.
Hier het probleem; AL mijn bestanden staan daar op (dus ik heb geen backup etc), en ik heb gehoord dat als je hem dan formatteerd dat je alles kwijt raakt. Dat wil ik natuurlijk niet!...
kan iemand mij helpen?

alvast bedankt!

Als je hem formatteerd dan ben je alles kwijt. Kan je hem wel aan een andere PC hangen?

Ron

Welke boodschap krijg je exact?

Ron

als ik hem aansluit start hij niet vanzelf op en is het een "Lokaal station
(H: )"

als ik hem aanklik krijg ik dit te zien:

De schijf in staton H: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken.
Wilt u de schijf formatteren?
[schijf formatteren] [annuleren]

Ik geef je weinig hoop. Is niet zo veel over te vinden op het internet en dat wat er staat is meestal niet succesvol. Probeer de zaken die hier genoemd worden eens

Ron

De HD uit de USB behuizing halen en rechtstreeks aan een pc (desktop) aansluiten.
Als je hiervoor kiest, geef ik je verdere info over hoe je data terug te halen.

Laatst bewerkt:
De HD uit de USB behuizing halen en rechtstreeks aan een pc (desktop) aansluiten.
Als je hiervoor kiest, geef ik je verdere info over hoe je data terug te halen.

Hmm, helpt het echt 100%?
dan wil ik het wel doen, ik heb eigenlijk helemaaaalll geen verstand van die dingen.

Als je niet weet hoe dat moet en de data belangrijk is, moet je er niet zelf aan beginnen.

Laatst bewerkt:
dus ik kan eigenlijk het beste naar een computer zaak toe gaan?

Een computerzaak heeft meestal niet de juiste software en/of kennis voor data recovery. Als de verkeerde software wordt gebruikt (die de inhoud van de schijf verandert), wordt data recovery moeilijker of zelfs helemaal onmogelijk.

Als het alleen aan de voeding ligt kunnen ze waarschijnlijk wel helpen.

dit heb ik ook eens gehad, heb je al geprobeerd om via windows verkenner de harde schijf te bekijken?

Start>deze computer

rechtermuisknop op de betreffende harde schijf, selecteer verkennen.

dit werkte toen bij mij, daarna schijf geformatteerd en boem klaar.

dit heb ik ook eens gehad, heb je al geprobeerd om via windows verkenner de harde schijf te bekijken?

Start>deze computer

rechtermuisknop op de betreffende harde schijf, selecteer verkennen.

dit werkte toen bij mij, daarna schijf geformatteerd en boem klaar.

De knop verkennen staat er bij mij niet bij

Een computerzaak heeft meestal niet de juiste software en/of kennis voor data recovery. Als de verkeerde software wordt gebruikt (die de inhoud van de schijf verandert), wordt data recovery moeilijker of zelfs helemaal onmogelijk.

Als het alleen aan de voeding ligt kunnen ze waarschijnlijk wel helpen.

ik heb deze schijf binnenkort hard nodig, dus ik moet snel een oplossing hebben!

Data recovery is mijn vak, dus een snelle oplossing om de data terug te krijgen is zeer waarschijnlijk mogelijk.

Data recovery is mijn vak, dus een snelle oplossing om de data terug te krijgen is zeer waarschijnlijk mogelijk.

Graag, wat moet ik doen dan?
ik heb een laptop met Vista en een pc met XP erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan