• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werktijden x uurloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geenideewaarom

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Ik wil in exel mijn werktijden bijhouden en het aantal uren dat ik gewerkt heb.
Datum invullen doe ik gewoon maar dan kom ik in de war met mijn tijden, als ik bijvoorbeeld van 13:00 uur tot 16:55 heb gewerkt wil ik hem in de volgende kolom zelf laten uitrekenen hoeveel uur ik dan precies heb gewerkt en dit dan x mijn uurloon doen zodat in de kolom daar weer naast uitkomt hoeveel ik (±) verdiend zou hebben.

Iemand enig idee hoe ik het voor elkaar krijg dat hij die het aantal uren tussen die 2 tijden opteld dat in de kolom ernaast zet en dan in de kolom daarnaast het uurloon wat ik zou moeten krijgen???

Ik wil in exel mijn werktijden bijhouden en het aantal uren dat ik gewerkt heb.
Datum invullen doe ik gewoon maar dan kom ik in de war met mijn tijden, als ik bijvoorbeeld van 13:00 uur tot 16:55 heb gewerkt wil ik hem in de volgende kolom zelf laten uitrekenen hoeveel uur ik dan precies heb gewerkt en dit dan x mijn uurloon doen zodat in de kolom daar weer naast uitkomt hoeveel ik (±) verdiend zou hebben.

Iemand enig idee hoe ik het voor elkaar krijg dat hij die het aantal uren tussen die 2 tijden opteld dat in de kolom ernaast zet en dan in de kolom daarnaast het uurloon wat ik zou moeten krijgen???

Een (heel erg) simpel voorbeeldje. Het is echter niet alleen een som, je moet ook kiezen voor een aangepaste opmaak in beide broncellen. Ik zal er eens eentje maken zodat je de pauze's er automatisch afhaalt.

Een (heel erg) simpel voorbeeldje. Het is echter niet alleen een som, je moet ook kiezen voor een aangepaste opmaak in beide broncellen. Ik zal er eens eentje maken zodat je de pauze's er automatisch afhaalt.

Ow dat zal heel fijn zijn als je dat wil doen, ik heb het echt heel hard nodig eigenlijk

ik heb altijd een pauze van 15 min. dus het zou fijn zijn als ik dan het aantal pauzes dat ik heb gehad kan invullen

Beste Gotty, je hoeft niet: =SOM(E7-C7) te doen, in plaats is: =E7-C7 voldoende.

voor de TS: Gewoon de eindtijd - de begintijd (minus eventuele pauze's) en hierna vermedigvuldigen met je uurloon.

Beste Gotty, je hoeft niet: =SOM(E7-C7) te doen, in plaats is: =E7-C7 voldoende.

voor de TS: Gewoon de eindtijd - de begintijd (minus eventuele pauze's) en hierna vermedigvuldigen met je uurloon.

Ik heb voor mijzelf besloten om hier een automatisme van te maken. Nu weet ik eigenlijk wel dat het een som is, maar als ik eens met een lange formule bezig ben dan zet ik er uit automatisme ook som neer en dán komt het wel mooi uit omdat ik dan weet hoe het in elkaar steekt, bedankt voor de tip :thumb: .

ik heb altijd een pauze van 15 min. dus het zou fijn zijn als ik dan het aantal pauzes dat ik heb gehad kan invullen

Is niet nodig om het aantal pauze's dat je hebt gehad in te vullen, in ieder geval niet op die manier zoals je in je eerste bericht aangeeft. Dus nogmaals mijn vraag: (Gewoon even antwoorden :) )

Van wanneer tot wanneer heb je pauze? En dit aangeven voor elke pauze op 1 dag graag.

En wat is de vroegst mogelijke tijd dat je begint en de laatst mogelijke tijd dat je stopt.?????????????

En bij deze mijn bijdrage , pauze incl , bij geen begin of eind tijd een 0 waarde en het uurloon staat er ook
je kan ook nachtdienst doen van 22:00 tot 06:00 is ook inbegrepen

Bijlagen

tis net een nieuwe job, dus weet niet helemaal uit mn hoofd
ik iig iedere dag 15 min pauzen

owja ik werk iedere week anders
ik denk.. 10uur op zn vroegst ofzo ja ik durf niet te zeggen ik werk nu nog op vrijdag koopavonden en zondagen maar t kan ook zijn dat ik straks weer anders moet werken

Beste bandito bob ;)

Sorry, ik zie het verband niet :confused:

Groetjes Danny. :thumb:
Als je in jouw eerste bestandje invoerde een begintijd van 12:30 tot 16:00 dan kwam als resultaat 3 werkuren terwijl het 3,5 moest zijn. Het zou mooier zijn geweest als je de pauze tijden altijd kon laten staan.

tis net een nieuwe job, dus weet niet helemaal uit mn hoofd
ik iig iedere dag 15 min pauzen

In #11 kan je de pauze invullen , het loon bedrag invullen en als je niet werkt zal eind van de week ook je eind bedrag leesbaar zijn .

Beste bandito bob ;)

Aangepast bestandje zoals je gevraagd had.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sorry voor mijn overijverigheid Geenideewaarom, ik heb nog niet zo lang geleden een bestandje gedownload die ik wou bewaren voor mezelf maar met het bestandje van Danny147 hoef je de pauze die neemt niet aan te geven, en in mijn bestandje wel. Ik zou (i.vm. de pauze's) gaan voor het bestand van Danny. Bedankt Danny goed idee, en nog simpel ook :thumb: .

Laatst bewerkt:
Ow ontzettend bedankt allemaal!
Ik heb idd voor die van Danny gekozen haha, en in blad 2 zet ik nu gewoon alle datums er zelf in met het aantal gewerkte uren en dan mn verwachte loon en betaald ja of nee

Beste Geenideewaarom ;)

Graag gedaan, kan je dan de vraag op opgelost zetten, onderaan rechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan