Speakerset Z-5500 Op mijn DV7 1199ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schijnt dus dat S/PDIF alleen werkt met een dock.....

Kan ook helemaal niets vinden over het programma waarmee je de soundcard kunt instellen (3D Soundblaster Pro compatibel)......

Bij een beetje soundcard (zelfs onboard soundcards) kun je inderdaad de uitgangen via het bijbehorende programma zelf configureren..... maar van een microfoon ingang, via software, een audio uitgang maken? Die truc ken ik niet.... (maar dat is geen garantie dat het niet bestaat......)

Z-5500v op 1199ed

Schijnt dus dat S/PDIF alleen werkt met een dock.....

Kan ook helemaal niets vinden over het programma waarmee je de soundcard kunt instellen (3D Soundblaster Pro compatibel)......

Bij een beetje soundcard (zelfs onboard soundcards) kun je inderdaad de uitgangen via het bijbehorende programma zelf configureren..... maar van een microfoon ingang, via software, een audio uitgang maken? Die truc ken ik niet.... (maar dat is geen garantie dat het niet bestaat......)

Neej klopt. ik ga het proberen via een usb geluidskaart en daarop de boxe aansluite

Z-5500v op 1199ed

He,

Ik heb inmiddels mijn z-5500 setje binnen gekregen. Samen met het usb geluidskaartje werkt het perfect! :) en Oeh wat een vermoge heeft het setje zeg :eek::thumb:

Hoop dat de buren er ook blij mee zijn! :p

(maar je kunt ze natuurlijk aanbieden om verzoekplaten te draaien....)

Veel plezier ermee! :thumb:

Z-5500v op 1199ed

Hoop dat de buren er ook blij mee zijn! :p

(maar je kunt ze natuurlijk aanbieden om verzoekplaten te draaien....)

Veel plezier ermee! :thumb:

whaha :D ja idd

Nog bedankt voor je hulp hea ;)

Z-5500v op 1199ed

Heej :)

Toch nog een vraagje. Wanneer ik een film aan het kijken ben en ik stel de boxen in op Film Dolby Movie, hoor ik niet veel van de surround terug. Moet ik daar een driver ofz voor installeren of ligt het aan de film zelf mischien?

O jee... toen ik zag dat je weer terug was dacht ik: hij heeft de zooi nu al opgeblazen.... maar gelukkig niet....

De film moet wel Dolby of DST zijn, anders werkt het inderdaad niet...
Om diskruimte te besparen wordt bij een "DVDrip" meestal het geluidsspoor omgezet naar stereo MP3..... dus geen surround.

Maar met een dvd zou het moeten werken...

Z-5500v op 1199ed

O jee... toen ik zag dat je weer terug was dacht ik: hij heeft de zooi nu al opgeblazen.... maar gelukkig niet....

De film moet wel Dolby of DST zijn, anders werkt het inderdaad niet...
Om diskruimte te besparen wordt bij een "DVDrip" meestal het geluidsspoor omgezet naar stereo MP3..... dus geen surround.

Maar met een dvd zou het moeten werken...

hey, ik heb net er ook even software opgezet van het trust 5.1 soundkaartje. Maar ook bij een orginele dvd hoor ik alleen maar een beetje muziek op de achterste boxe. Bij Instellingen > Geluid staat nu een nieuw icoontje met luidsprekers. Daar kan ik een test uitvoeren met 5.1. je zou dan geluid moeten horen een voor een op elke box. ik hoor alleen de voorste 2 boxe. de rest niet.

Heb je het nu via de coax (digital in) aangesloten, of via 3 (stereo) kabels?

Heb net de gebruiksaanwijzing van het ding doorgenomen.... staat niet veel in.... zit er geen mixer in het bijbehorende programma met een fader? Staat het ding op 5.1 (meest rechtse knopje boven het menu) ?

Met welk programma speel je de DVD's af?

Heb net de gebruiksaanwijzing van het ding doorgenomen.... staat niet veel in.... zit er geen mixer in het bijbehorende programma met een fader? Staat het ding op 5.1 (meest rechtse knopje boven het menu) ?

Met welk programma speel je de DVD's af?

Ik speel dvd's af met wmp of Powerdvd. De instellingen van de trust sofware heb ik ook ingesteld. op 5.1 audio, 6 channels. Bij het programma zit ook een mixer waar je het volume kunt regelen maar dat is alleen voor het algemene geluid. Wat is een fader?

thnx

Balans is van links naar rechts, fader is van voor naar achter...
Maar ik heb ondertussen al gezien dat die niet in het Trust programma'tje zit..... maar op de Z-5500 zelf schijn je dat wel te kunnen regelen.....

Balans is van links naar rechts, fader is van voor naar achter...
Maar ik heb ondertussen al gezien dat die niet in het Trust programma'tje zit..... maar op de Z-5500 zelf schijn je dat wel te kunnen regelen.....

Ja, Klopt je kunt het vollume van de voorste achterste de center en de bass boxx appart regelen met de z-5500. Maar in een film heb heb ik dus niet het geluid dat het net alsof lijkt dat er iemand langs rijdt ofzo. als je snapt wat ik bedoel ;p Dus dat het geluid van de ene naar de andere kant gaat, van voor naar achter en links na rechts

Ik begrijp wat je bedoeld...

Zit er geen lampje op die controller dat aangaat wanneer een Dolby of DTS signaal wordt gevonden?

Heb je je oude geluidskaart in BIOS uitgeschakeld? Misschien verziekt die de boel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan