Inloggen via ander ip

Status
Niet open voor verdere reacties.

brooke

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2009
Ik heb een forum en 1 (inmiddels ex) lid heeft verschillende ip's.
Nu weet ik dat dit best mogelijk is als men bijv. uit het buitenland komen maar het vreemde is dat het wel 15 ip's zijn en allemaal van een andere nederlandse provider.
Sterker nog er zitten ip's bij van leden die bij mijn lid zijn geweest en zelfs 1 ip die bij mij in de ban zit.

Dus als ik naar het ip adres kijk van die persoon krijg ik een hele lijst met ip's van ned. providers en er zitten ip's bij die ik herken.
Ik vraag me af hoe dit toch mogelijk is dat iemand kan posten op het ip van een ander.

Ik vraag dit omdat die persoon gebruikt maakt van het ip van een lid van mij. Hoe kan zij voorkomen dat die persoon verder misbruik maakt van haar ip en hoe doet ze dit?

Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

poepsimpel, gewoon met de wagen wat rondrijden en onbeveiligde netwerkjes gebruiken ...
als dat lid van jou geen beveiligde wifi heeft verklaart dit alles.
zo heb je dus toegang tot meerdere providers en ip's.
Btw, ik heb adsl van skynet, als ik mijn modem gewoon herstart heb ik een ander ip ( = dynamisch )

Laatst bewerkt:
Nog een voorbeeld ik log via mijn werk ook op Helpmij in, heb hierdoor vrijwel elke dag een ander ip-adres waarmee ik het forum op kom.

Dat lijkt me onwaarschijnlijk want de mensen waarvan de ip's worden gebruikt wonen in een totaal andere stad en ik denk niet dat het adres bekend is. Er wordt zelfs een ip gebruikt van iemand uit België

Ik dacht eerst ook dat het ip's waren van de buren ofzo totdat ik mijn ledenbestand ging kijken en zag ik dat er ip's werden gebruiken van andere leden (ex). Die persoon kon aan de ip's komen want ze is eerst modje geweest.
Het zijn geen willekeurige ip's die gebruikt worden net als je krijgt bij ADSL of hide ip. Het zijn juist ip's van andere mensen. En zo wel een stuk of 15.

Laatst bewerkt:
Iemand dacht aan dat het ghost ip kon zijn dat je zelf invult welk ip achter blijft.
Maar ik ken het verder niet.

Zou dat een mogelijkheid kunnen zijn??

Hoi !

Is mogelijk, is ongeveer hetzelfde als gebruik maken van een proxy-server.

Maar om daarmee IP-adressen die aan willekeurige personen zijn uitgegeven te gebruiken is m.i. practisch niet mogelijk.

De oplossing van @de Jean is de meest logische voor het door jou aangegeven probleem.

Greetz,

Harry.

Zou idd de meest logische zijn maar ben eigenlijk wel zeker dat men niet 2 dagen lang voor een deur ligt om via een andermans ip te posten. En dat verspreid over heel Nederland.
En dan is er ook nog een ip nummer waarop men post dat bij mij in de ban is.

er bestaan trouwens ook proggies die constant je ip veranderen ...

Oke maar het rare is dat het niet zomaar ip's zijn maar ip's van bestaande mensen met een bestaande provider.
Als ik bij een post op ip klik dan komt er een hele lijst en daar zitten ip's bij die ik herken van andere mensen. Die mensen kennen elkaar wel maar alleen via internet.

Volgens mij kan het niet maar toch is het zo dus er moet een manier zijn hoe men dat doet.:mad:

Oke maar het rare is dat het niet zomaar ip's zijn maar ip's van bestaande mensen met een bestaande provider.
Als ik bij een post op ip klik dan komt er een hele lijst en daar zitten ip's bij die ik herken van andere mensen. Die mensen kennen elkaar wel maar alleen via internet.

Volgens mij kan het niet maar toch is het zo dus er moet een manier zijn hoe men dat doet.:mad:

zoals ik reeds gezegd heb werk ik met skynet, het gebeurt regelmatig dat op ons forum iemand via skynet post met een ip-adres dat ik de dag ervoor had, de ip's roteren onder de gebruikers. Bij scarlet is het nog sterker, die gebruiken hier in de buurt steeds dezelfde ip's ( een 30-tal ) volgens aantal users, veronderstel ik.

Maar het zijn allemaal verschillende ip's van verschillende nederlandse providers kan dat dan ook?

De kans dat je bij adsl zomaar even na een herstart van je modem een ander extern ip-adres krijgt is zo goed als uitgesloten.Er is weliswaar geen keiharde toewijzing van men lees de provider reserveert dat wel voor jou als gebruiker.

De kans dat je bij adsl zomaar even na een herstart van je modem een ander extern ip-adres krijgt is zo goed als uitgesloten.Er is weliswaar geen keiharde toewijzing van men lees de provider reserveert dat wel voor jou als gebruiker.

als ik mijn adsl-modem op een uur 10 x herstart heb ik 10 verschillende ip's.

Oke maar dan blijft het ip van dezelfde provider en krijg je alleen een ander nummer. Maar deze persoon heeft ip's van wel 10 verschillende providers dus @home-wannadoo-chello etc en dat binnen 1 week.
En dan van mensen die haar niet echt aardig vinden. :evil:
Ze heeft zelfs een ip gehad dat in de ban is hoe kan dat er dan doorheen komen?

Ik heb zelf het idee dat er misschien een progje is dat een ander ipnummer laat zien dan ze werkelijk heeft maar dat ze ook daarbij het nummer kan ingeven.
of
ze heeft die pc's gehackt en doet het vanuit die pc of kan dat niet?

@dejean:misschien in belgie zo maar zeker niet in nl bij adsl.
@brooke:allemaal kabel ?

@dejean:misschien in belgie zo maar zeker niet in nl bij adsl.
@brooke:allemaal kabel ?

Via deze providers heeft 1 persoon op mijn forum gepost

adsl2.static.versatel.nl
telfort.nl
onsbrabantnet.nl
direct.adsl
accestelenet.be
apc-chello.nl
home.nl
dynamic.caiway.nl

en dan @home vanuit 3 verschillende plaatsen.
En onsbrabantnet is glazvezelkabel want dat hebben we zelf ook.
raar toch dat 1 persoon zoveel verschillende providers kan hebben.

Via deze providers heeft 1 persoon op mijn forum gepost

adsl2.static.versatel.nl
telfort.nl
onsbrabantnet.nl
direct.adsl
accestelenet.be
apc-chello.nl
home.nl
dynamic.caiway.nl

en dan @home vanuit 3 verschillende plaatsen.
En onsbrabantnet is glazvezelkabel want dat hebben we zelf ook.
raar toch dat 1 persoon zoveel verschillende providers kan hebben.

of veel vrienden heeft waar hij mag internetten.accesstelenet is trouwens een hotspot.

of veel vrienden heeft waar hij mag internetten.accesstelenet is trouwens een hotspot.

Het zijn juist geen vrienden want enkele ip's ken ik nog dat zijn exvrienden van deze persoon. Daarom verontrust het me. En het ip uit Belgie is bij mij in de ban en toch is er gepost op dat nummer.

Laatst bewerkt:
Ik zou maar eens beginnen met de adsl varianten te bannen op IP adres.Blijft dan al spoedig alleen maar de kabelvarianten.

telfort.nl
direct.adsl

En is er geen optie om tijdelijk berichten pas door te laten na controle ? Welke software gebruik je voor dit forum ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan