Mijn nieuwe HTPC (klein probleempje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

GAMER 007

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Ik heb onlangs een HTPC gebouwd met P5QL-VM EPU Mobo in MS-Tech MS700 case..
Daarbij is een afstand bediening inbegrepen..Nu denk ik dat ik het heb gevonden hoe ik die ontvanger moest aansluiten (niet zeker) want heb geen handleiding bij de case gevonden..
De ontvanger is een 4pin stekker dat op het mobo komt maar waar?
op het 4pin stekkertje staad:
1ste rode draad: VCC
2de zwart: DO-
3de zwart: DO+
4de zwart: GND
Kortom het ziet er ongeveer zo uit (duidelijkste foto dat ik vond op google)

http://www.tech-forums.net/pc/attac...ling-card-reader-please-help-photo-0011.jpg

Kortom als ik die in de usb steek op het mobo (juist dan) geeft de ontvanger in de case een rood lichtje maar werkt de remote nogaltijd niet er komt ook niets op vista van nieuwe hardware gevonden of zoiets.. Heb er al een avond voor ge googled maar niets gevonden..
En ja er zitten batterijen in de afstand bediening.. kan iemand me zo snel mogelijk helpen?

Laatst bewerkt:
Ik heb je tweede bericht verwijderd. Het is niet wenselijk /toegestaan om zo vroeg je topic omhoog te kicken.

Oow isdat omhoog kicken? okee sorry wist dit niet:p zal nietmeer gebeuren;)

tja, usb zou ook het 1e zijn waar ik aan dacht...

Kan je zelf een foto van de stekker maken?
Staat er niets op het stekkertje?

Ik zeg toch wat er op hhet stekkertje staat:p en foto is die link.. niet egt duidelijk maar enige ik vond op google en heb hier momenteel niets om ff foto te maken:p

Ik heb het even bij Antec nagekeken: Het is dus een 4-pins usb-connector. Je moet deze alleen wel op de juiste manier aansluiten op de usbheader.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus

Dus het kan zijn dat jij het precies verkeerd om hebt aangesloten. Let daar dus op.

Ja heb hiernaar gekeken in het boekje van het moederbord.. en heb het juist aangesloten..
Het rode lichtje van de ontvanger van afstandbediening in de computerbehuizing brand ook..
Hij geeft niets weer van nieuwe hardware gevonden of zoiets.. heb ook geen driver gevonden hiervoor.. ik weet egt geen raad meer..

Heb je windows update al geprobeerd?
Volgens mij (ik heb totaal geen ervaring met dit soort remotes) moet je namelijk windows updaten en dan wordt vanzelf de driver geinstalleerd/ geupdated.

Is er eigelijk geen handleiding ofzoiets van ms-tech mc700? Of een driver?
Ik heb niets gekregen bij de behuizing alleen een papiertje met reclame op van andere behuizingen

Ik heb je tweede bericht verwijderd. Het is niet wenselijk /toegestaan om zo vroeg je topic omhoog te kicken.

je verwijderd een bericht maar ondertussen zet je toch weer een nieuwe post?
dus gaat ie alsnog omhoog:rolleyes:

Dat noemen ze een antwoord en als je toch zo begint..
Kan ik dan vragen om ON TOPIC te blijven aub?
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost

Tja, ik weet het eerlijk gezegd ook niet.

Heb je al een mail naar ms-tech gestuurd?
En ik heb zelf het gevoel dat het een softwareprobleem is.

Moet je niet ergens de remote activeren in media center?

http://wiki.team-mediaportal.com/HTPC_input_devices/MceRemote
(zoek naar: Integration in !MediaPortal )

Dat is dan wel een ander programma, maar misschien is het in media center wel hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Tja, ik weet het eerlijk gezegd ook niet.

Heb je al een mail naar ms-tech gestuurd?
En ik heb zelf het gevoel dat het een softwareprobleem is.

Moet je niet ergens de remote activeren in media center?

http://wiki.team-mediaportal.com/HTPC_input_devices/MceRemote
(zoek naar: Integration in !MediaPortal )

Dat is dan wel een ander programma, maar misschien is het in media center wel hetzelfde.

Ok thnx ! Ga ik zeker eens proberen. Ik denk dat ik veel heb aan deze informatie..
Ik had ook ergens gelezen da de drivers in het toestel zitten.. dat er geen drivers nodig zijn alleen een eventuele vista update..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan