melding na opstarten laptop over onvoldoende schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphonse

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Goede avond,

Al enige tijd krijg ik enkele minuten na opstarten laptop de melding van onvoldoende schijfruimte (OS_TOOLS E-schijf). Alle aanwijzingen opgevolgd, maar dat heeft niet geleid tot verdwijnen van de melding de volgende keren dat ik de laptop weer opstartte.
Hebben jullie nog suggesties ?

Alphonse,

Heb je toevallig wat meer info voor mij.
Het liefst al je laptop Specificaties.
* Merk
* Type
* RAM geheugen
* OS
* Etc.

Alvast bedankt!
Groetjes,
Hoibie

Alphonse,

Heb je toevallig wat meer info voor mij.
Het liefst al je laptop Specificaties.
* Merk
* Type
* RAM geheugen
* OS
* Etc.

Alvast bedankt!
Groetjes,
Hoibie

Helpt dat dan???:o

@TS: hoe groot is je harddisk en hoeveel ruimte is er nog vrij?

Helpt dat dan???:o

@TS: hoe groot is je harddisk en hoeveel ruimte is er nog vrij?

Voor mij wel, aangezien ik dan weet hoeveel RAM / HDD space de laptop nog heeft.
En A.D.H.V. die gegevens kan je het probleem verder bekijken?

Groeten
Hoibie

Hoe kan jij aan merk en type van de laptop zien hoeveel HDD space de laptop nog heeft???? :o:o:o

onvoledoende schijfruimte

Op mijn werk ook gevraagd aan een collega en deze gaf (onder stevig voorbehoud omdat ik geen specificaties over mijn laptop kon geven op dat moment), dat de C-schijf waarschijnlijk aardig vol aan het raken is en daardoor de ruimt op de E-schijf gebruikt gaat worden.....
Ik zal vanavond de C-schijf aan een "schoningsslag" onderwerpen. Tenminste dat lijkt me het meest logische ?

melding: onvoldoende schijfruimte beschikbaar

Goede avond,

C-schijf: 90,2 van de 139 GB beschikbaar;
F-schijf (recovery): 715 MB van de 7,63 GB beschikbaar;
E-schijf (OS_tools): 7,00 MB van de 1,54 GB beschikbaar.

Goede avond,

C-schijf: 90,2 van de 139 GB beschikbaar;
F-schijf (recovery): 715 MB van de 7,63 GB beschikbaar;
E-schijf (OS_tools): 7,00 MB van de 1,54 GB beschikbaar.

Dat er te weinig ruimte is op de E schijf klopt dus gewoon

melding onvoldoende schijfruimte

Goede morgen,

Zijn er suggesties on hiervan af te komen.
Een geboden mogelijkheid is bijv. om programma's te verwijderen, die niet gebruikt worden, maar daar blijf ik liever van af, omdat ik er te weinig kennis voor bezit om een oordeel/beslissing te vormen.

schijfruimte

Waarom niet van C naar E-schijf ? De melding betr. E-schijf

onvoldoende schijfruimte

Met b.v. het gratis programma Partition Tool http://www.partition-tool.com/ war vrije ruimte van de C schijf naar de D schijf overhevelen
Ik heb gisterenavond de website bekeken (partition tool), maar klinkt een beetje ***lig; ik weet niet precies waar dat tooltje te vinden is, want het komt wat onpverzichtelijk over bij mij (of is dat onbekendheid met dit soort website; dat kan ook natuurlijk). Mijn vraag is dus of je meer details (evt. aantal stappen aangeven vanuit dat gegeven om verder te kunnen) kunt geven

melding onvoldoende schijfruimte

http://www.partition-tool.com/download.htm

kies hier gewoon de bovenste
Download from Download.com

ik heb het tooltje gedownload; ben de engelse taal niet bijster machtig; volgens mij moet ik onderstaand gedeelte toepassen in mijn situatie ? :

Move a partition to unallocated disk space

To move a partition to unallocated disk space:
1. Click Partitions > Resize / Move.
2. On a disk map, current size of the partition is displayed at the top of the dialog box.

3. Move the mouse to the pane that symbolizes the partition you have selected, when the cursor become a cross crux, drag it front and back, the value of the unallocated space before and after are changed synchronously. Also, inputting the number in the two fields directly can change the position of the partition, and using the corresponding up-down button of the two can make a jiggle.

Tips:Take special care when moving an operating system partition and its boot code location. The OS might stop booting. For example, Windows NT 4.0 and earlier versions limit boot code location to the first 2016MB.

onvoledoende schijfruimte

ik heb het tooltje gedownload; ben de engelse taal niet bijster machtig; volgens mij moet ik onderstaand gedeelte toepassen in mijn situatie ? :

move a partition to unallocated disk space

to move a partition to unallocated disk space:
1. Click partitions > resize / move.
2. On a disk map, current size of the partition is displayed at the top of the dialog box.

3. Move the mouse to the pane that symbolizes the partition you have selected, when the cursor become a cross crux, drag it front and back, the value of the unallocated space before and after are changed synchronously. Also, inputting the number in the two fields directly can change the position of the partition, and using the corresponding up-down button of the two can make a jiggle.

Tips:take special care when moving an operating system partition and its boot code location. The os might stop booting. For example, windows nt 4.0 and earlier versions limit boot code location to the first 2016mb.

goede morgen,

is bovenstaande idd het gedeelte wat ik moet toepassen ?
Dan kan ik verder aan m'n probleem op pc

Beste Alphonse,
Ik raad je aan zeer voorzichtig te zijn met partition tools als deze.
Is jouw laptop voor persoonlijk gebruik of beschikbaar voor meerdere personen?
Ik zal je toch sterk aanraden om programma's op de E schijf te verwijderen.
Pak google erbij om uit te zoeken wat een programma doet.
Ook heb ik nog een vraag:
Als je rechtermuisknop doet op je E schijf, en dan Eigenschappen vervolgens onder de "Algemeen" tab het knopje schijfopruiming drukt. Alles aanvinkt. Is dan jouw probleem verholpen?
Veel succes,
Cor

onvoldoende schijfruimte

Beste Alphonse,
Ik raad je aan zeer voorzichtig te zijn met partition tools als deze.
Is jouw laptop voor persoonlijk gebruik of beschikbaar voor meerdere personen?
Ik zal je toch sterk aanraden om programma's op de E schijf te verwijderen.
Pak google erbij om uit te zoeken wat een programma doet.
Ook heb ik nog een vraag:
Als je rechtermuisknop doet op je E schijf, en dan Eigenschappen vervolgens onder de "Algemeen" tab het knopje schijfopruiming drukt. Alles aanvinkt. Is dan jouw probleem verholpen?
Veel succes,
Cor

Het is een laptop voor persoonlijk gebruik.
Bij de schijfopruiming kan ik alleen 2 rubrieken aanvinken, waarvan er eentje de prullebak is de andere weet ik ff niet (zit nu op het werk), maar beiden geven dan al aan, dat er 0 Mb aan ruimte ermee bespaard gaat worden

Beste Corimo:waarom zou men voorzichtig moeten zijn met het voorgesteld tooltje??

Het is een laptop voor persoonlijk gebruik.
Bij de schijfopruiming kan ik alleen 2 rubrieken aanvinken, waarvan er eentje de prullebak is de andere weet ik ff niet (zit nu op het werk), maar beiden geven dan al aan, dat er 0 Mb aan ruimte ermee bespaard gaat worden

Hallo Allemaal,

Maar intussen heb ik geen antwoord op mijn laatste opmerking gekregen......
en de medling elke keer als ik de laptop opstart, blijft komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan