Windows 7 veteraan gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaakmans

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Ik heb een hele lastige vraag voor de windows 7 veteraan. Microsoft wilt geen antwoord geven voordat ik het product heb aangeschaft en geen enkel bedrijf KAN dit beantwoorden.

Ik maak gebruik van 2 geluidskaarten en een mengpaneel voor opname zang & gitaar.

Nu kon ik in windows xp het volgende.

Geluidskaart 1 als opnameapparaat Stereo mix selecteren.
Geluidskaart 2 als opnameapparaat line in selecteren.

Dit is nodig om muziek van geluidskaart 1 naar 1e kanaal van mijn mengpaneel te sturen. Daarna van mengpaneel out naar geluidskaart 2 lijningang. en dan recorden op PC via Line in.

In windows 7 is het mogelijk van beide geluidskaarten maar 1 als standaardopname apparaat te selecteren...
Dit resulteerd dat ik alleen muziek naar mijn mengpaneel kan sturen, OF alleen mengpaneel geluid opnemen op mijn pc. En niet mengpaneelgeluid + muziek van kanaal 1. In Win-doos XP kon dit allemaal heel simpel.

Is hier nog een andere oplossing voor?

Anders gevraagd. Is er iemand op dit stukje aardkorst die hier een antwoord op kan geven?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
[innocent mode ON]

..... minder legaal verkregen Windows 7 als Dual-Boot op je pc zetten en gewoon proberen? Kan je hem na die tijd altijd nog netjes aanschaffen :rolleyes:

[innocent mode OFF]

[innocent mode ON]

..... minder legaal verkregen Windows 7 als Dual-Boot op je pc zetten en gewoon proberen?:rolleyes:

[innocent mode OFF]

Ik werk nu met windows 7 en ben er dus achter dat ik het niet voor elkaar krijg.
Nu wilde ik een oplossing hebben, microsoft vraagt om een product key... en om daar nou een OEM serial door te geven die niet zuiver is leek me niet verstandig...

Geen enkel bedrijf dat het product verkoopt tot nu toe heeft deze vraag kunnen beantwoorden... jammergenoeg

Hoi !

Goed, laat nog even weten of het gewerkt heeft !

Greetz,

Harry.

Nee ik begrijp geen zak van heel die virtual PC...

Ooit op school eens mee gewerkt, maar dat was een ramp... Daarnaast gaat het slechts om een geluidsinstelling dat mee moet werken... ik hoef niet heel XP te simuleren...

Hoi !

No bad feelings.....maar je PC is ook niet direct iets van de laatste paar jaar.....

Nadat ik m'n antwoord had ingetrommeld dacht ik inderdaad, zou dat ouwe ding wel Virtual PC ondersteunen...
Is nl. een instelling in je bios, mits je CPU dat ondersteunt.

Blijkbaar niet, want er is niets moeilijks aan....

Enne, .....als je het niet begrijpt zou ik niet met nieuwe OS'sen aan de slag gaan.

Ik zou zeggen: upgrade je PC of maak een dual-boot met XP !

Greetz,

Harry.

Hoe heb je de default devices staan in je sound scherm voor Playback en Recording?

in die schermen kun je het default recording device zetten op de linein van de andere geluidskaart.

Hoi !

No bad feelings.....maar je PC is ook niet direct iets van de laatste paar jaar.....

Nadat ik m'n antwoord had ingetrommeld dacht ik inderdaad, zou dat ouwe ding wel Virtual PC ondersteunen...
Is nl. een instelling in je bios, mits je CPU dat ondersteunt.

Blijkbaar niet, want er is niets moeilijks aan....

Enne, .....als je het niet begrijpt zou ik niet met nieuwe OS'sen aan de slag gaan.

Ik zou zeggen: upgrade je PC of maak een dual-boot met XP !

Greetz,

Harry.

Ik weet dat mijn systeem niet echt up-to date is. Maar in tijden van recessie en werkloos ben ik niet echt in de positie te gaan upgraden.

Windows 7 werkt eigenlijk vrij soepel hier op die soundsettings na. Ik heb zelfs minder last van traagheid als dat ik bij XP had.

Eveneens weet ik nieteens waar ik zou moeten beginnen met virtual PC... Ik kan me van mijn schooltijd herinneren dat ik een los venster kreeg waarin ik dan een virtuele machine had met XP of 2000. Daarom dat ik mij af vraag of dit hetzelfde is. Want als dat het is moet ik dus via windows 7 virtueel XP gaan draaien om opnames te kunnen maken. Dan kan ik inderdaad net zo goed weer XP erop gaan gooien lolz

Hoe heb je de default devices staan in je soud scherm voor Playback en Recording?

in die schermen kun je het default recording device zetten op de linein van de andere geluidskaart.

Ja ik kan inderdaad zeggen dat de default de linein moet zijn.
Echter moet ik op mijn andere geluidskaart de stereomix als default hebben.

Als ik dat doe springt het vinkje over en blijven ze niet beide staan. In XP kon ik altijd bij beide geluidskaarten los van elkaar het opnametype selecteren...

Hoi !

Het was me weer een genoegen....

Greetz,

Harry.

Maar als ze allebei enabled staan dan doen ze toch wat er moet gebeuren?

Het gaat er nu om dat de applicatie(s?) die je gebruikt aan te geven dat het afspelen over de ene kaart en het opnemen over de andere kaart gebeurt, of lees ik jou probleem nu niet goed?

Maar als ze allebei enabled staan dan doen ze toch wat er moet gebeuren?

Het gaat er nu om dat de applicatie(s?) die je gebruikt aan te geven dat het afspelen over de ene kaart en het opnemen over de andere kaart gebeurt, of lees ik jou probleem nu niet goed?

Neeh het probleem is gewoon simpelweg dat ik muziek wil afspelen via geluidskaart 1 via de stereomix. Dat gaat naar me mengpaneel en via me mengpaneel naar de linein van geluidskaart 2.

Geluidskaart 2 wil ik weer op de pc gebruiken voor opnames zodat ik muziek kan samenvoegen met alles wat via me mengpaneel binnenkomt...

Hoi !

Om je kennis van school op te frissen: http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/support/default.aspx

Nogmaals: het is een geweldige extra, als je weet hoe er mee om te gaan.

Greetz,

Harry.

Dag Harry, Ik heb die virtuele bak bij mij geprobeerd, en ben er bij lange niet zo enthousiast over als jij. Hij krijgt van 7 maar 512Mb ram mee, en vraagt om van alles en nog wat (tot een virusscanner aan toe) en is niet vooruit te branden? Nochtans heb ik best een aardig pc'tje als ik XP solo draai, of 7 op zich zelf.

Okee ik ben waarschijnlijk achter het probleem...

Ik heb gemerkt dat als ik me muziek afspeel hij al automatisch via stereomix naar me mengpaneel gaat... dat is mooi nieuws want dan hoef ik alleen de linein te selecteren van me andere soundcard als output default...

Probleem nu is alleen ik moet me mengpaneel zo hard zetten dat alles in het rood staat en al het geluid kraakt van het hoge volume om 3 streepjes te zien bij opnameapparaten en dan linein...

Als ik klik op eigenschappen van deze line in zie ik bij niveau´s alleen CD-Speler staan...
Kan het dat ik verkeerde drivers gebruik... bij XP heette deze geluidskaart SB live! waveapparaat... Nu heet het opeens creative EMU10K Audio processor.

Ik heb deze soundcard ooit gekocht ergens maar heb geen idee want nou echt het type etc is... is er een manier om daarachter te komen?

Thnx alvast

Offtopic: ik ziet nu pas dat harry een stadsgenoot is van me lolz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan