AMD ATHLON X2 64 5400+ overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ultimo13

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Titel van draadje zegt het al.

Mobo - Asus M2A-VM(standaard bios)

En ik wil mijn cpu overclocken.
Hij loopt nu op 2.8GH dualcore en als ik niks doe 32/33 graden
Als ik game (crysis , cod4 etc.) 38/41 graden

Mag die hoger? Zojaa hoeveel? 3.25 haalbaar met de standaar cooler en goede airflow?
En binnekort een airduct met fan die recht op de cpu fan richting cpu blaast?

Allemaal standaard coolers en dus de cpu een dubbele cooler.
Maar daar is de temparatuur een heel stuk lager lijkt mij.

Mijn vraag luidt dus, mag die hoger? zojaa hoeveel?

groetjes Ultimo

Vertel eerst maar eens hoe de rest van je systeem eruit ziet.
Welk en hoeveel geheugen en welke videokaart

Vertel eerst maar eens hoe de rest van je systeem eruit ziet.
Welk en hoeveel geheugen en welke videokaart

Mijn hardware die ik oorspronkelijk had.

case - APEVIA X-QPACK micro ATX kast 450watt

mobo - ASUS m2a - VM

RAM - Geil Black Dagon 4gig 4stuks 1gig ddr2-800

Processor - AMD ATHLON X2 64bits 5400+ 2.8GH dualcore (niet overgeclockt wel van plan met nieuwe cooler!)

Gfx - Nvidia geforce 9500GT XFX550m - BUDGET CARD die kon net de link leggen tussen performance en quality en dan nog afspelen op duke nukem kwaliteit *sigh!

HDD - 2, 1tje van 250GB, 1tje van 1TB

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De hardware die ik wil / kopen=

Case - Apevia X-Plorer form factor , micro atx/atx - voeding atx

PSU (voeding) - Nexus Technology RX-8500 850 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating

mobo - huidige (asus m2a-vm ) als die kapot is vanwege mijn voeding failure - Asus M3N-HT Deluxe/HDMI - deze graag

GFX - Asus Radeon HD 5770 1024 MB - na meer geld graag crossfire plx!!!!

HDD - 1tje van 250gig , 1tje van 1TB

RAM - Geil Black Dagon 4gig 4stuks 1gig ddr2-800

Processor - AMD ATHLON X2 64bits 5400+ 2.8GH dualcore (niet overgeclockt wel van plan met nieuwe cooler!)

het 2de ga ik gebruiken tijdens het overclocken alleen de videokaart is van het eerste rijtje

Zelf heb ik ook een athlon x2 6000+ gehad als je deze processor wilt gaan overklokken raad ik je aan om niet hoger te proberen dan 3,2Ghz deze processoren worden namelijk behoorlijk heet uit deze reeks van AMD en toch helemaal als je het met een standaard koeler houd zou ik niet hoger gaan dan de 3,0Ghz

Zelf heb ik ook een athlon x2 6000+ gehad als je deze processor wilt gaan overklokken raad ik je aan om niet hoger te proberen dan 3,2Ghz deze processoren worden namelijk behoorlijk heet uit deze reeks van AMD en toch helemaal als je het met een standaard koeler houd zou ik niet hoger gaan dan de 3,0Ghz

Ok nou bedankt Bam, ik ga dus overclocken naar 3.0 GH met de standaard koeler.
Heb je nog een niet al te prijzige koeler (25euro) advies voor mij?

Ik begrijp er echt helemaal niks van....

Je gaat een nieuwe hardware aanschaffen met. o.a. overdreven dure en zware voeding en overdreven duur geheugen....

Je kunt beter normale hardware kopen en een betere processsor....

Ik begrijp er echt helemaal niks van....

Je gaat een nieuwe hardware aanschaffen met. o.a. overdreven dure en zware voeding en overdreven duur geheugen....

waarom volg je mij in al mijn topics mischien is de helft van de hardware niet voor mij bestemd *sigh, bemoei je toch niet overal mee met je aandachts problemen.
Mijn pc is total loss en daarom heb ik nieuwe hardware nodig, ik verwijder elke in mijn ogen nutteloze reactie van mijn topic!
en waar haal je een zwaar geheugen vandaan?

waarom volg je mij in al mijn topics mischien is de helft van de hardware niet voor mij bestemd *sigh, bemoei je toch niet overal mee met je aandachts problemen.
Mijn pc is total loss en daarom heb ik nieuwe hardware nodig, ik verwijder elke in mijn ogen nutteloze reactie van mijn topic!
en waar haal je een zwaar geheugen vandaan?

Ik en een aantal anderen volgen jouw topics omdat jij vragen stelt en advies wilt hebben, duuhhh

Zal de overige helpers vertellen dan dat je niet geholpen wilt worden, maar alleen aandacht vraagt

Ik en een aantal anderen volgen jouw topics omdat jij vragen stelt en advies wilt hebben, duuhhh

Zal de overige helpers vertellen dan dat je niet geholpen wilt worden, maar alleen aandacht vraagt

.... dude

Ik heb geen aandacht nodig maar advies over mijn hardware.
Daarom zit ik op Helpmij.nl , maar als ik alleen maar af gezeken wordt door een of andere betweter is tot daar aan toe, maar als dezelfde betweter mij overal op mijn "fouten" wijst, schiet het niet op voor mij op advies in te winnen.
En nogmaals verlaat mijn topic(als je geen zinvol advies geef) en doe niet zo moeilijk over mijn onderwerpen!

Ik heb geen aandacht nodig maar advies over mijn hardware.
Daarom zit ik op Helpmij.nl

Dat snap ik wel ja, begrijp alleen niet wat er mis is dan met mijn advies zojuist:

Je gaat nieuwe hardware aanschaffen met. o.a. overdreven dure en zware voeding en overdreven duur geheugen....

ok excuus aanvaard en ik bied hem ook aan, want ruzie op een forum is vreemd.

Omdat ik eerst zwaardere hardware wil hebben ivm het ziek worden van z-merken en te lage of onvoldoende hardware, en de cpu upgrade gaat samen met mijn nieuwe mobo denk ik.

En mag ik nog even weten hoe je erbij komt dat mijn geheugen(ik neem aan RAM) te zwaar is?

ok excuus aanvaard en ik bied hem ook aan, want ruzie op een forum is vreemd.

Omdat ik eerst zwaardere hardware wil hebben ivm het ziek worden van z-merken en te lage of onvoldoende hardware, en de cpu upgrade gaat samen met mijn nieuwe mobo denk ik.

En mag ik nog even weten hoe je erbij komt dat mijn geheugen(ik neem aan RAM) te zwaar is?

Geil Black Dragon 4Gb kost rond de 120 euro
Voor rond de 80 euro heb je "normaal" geheugen 4Gb 800Mhz

Je voeding kost nu rond de 110 euro, terwijl je ook voor rond de 70 euro een voeding hebt die goed en zwaar genoeg is.

Zo bespaar je al 80 euro waarvan je dan een betere cpu kunt kopen ipv overklokken

Geil Black Dragon 4Gb kost rond de 120 euro
Voor rond de 80 euro heb je "normaal" geheugen 4Gb 800Mhz

Je voeding kost nu rond de 110 euro, terwijl je ook voor rond de 70 euro een voeding hebt die goed en zwaar genoeg is.

Zo bespaar je al 80 euro waarvan je dan een betere cpu kunt kopen ipv overklokken

Ik heb geen 120 euro voor mijn RAM betaalt :O ik heb het nagekeken op salland.

hierbij post ik mijn artikel

41831 GeIL Black Dragon Quad Channel 4 GB, PC6400, 800 MHz, Kit Of 4 1 1 0 € 57,98 € 57,98

dus een heeeeeel stuk goedkoper :p

En deze voeding is modulair en een A- merk, weet je zeker dat die voeding 70euro kan kosten? het lijkt mij onwaarschijnlijk.

Voeding moet aansturen.

huidig
Asus m2a-vm
GeIL Black Dragon Quad Channel 4 GB, PC6400, 800 MHz
AMD ATHLON 5400+ X2 64
Nvidia geforce 9500GT - XFX 550m
HDD - 1TB en 250GIG

rond sinterklaas xD
Asus m2a-vm
AMD ATHLON 5400+ X2 64
Nvidia geforce 9500GT - XFX 550m
HDD - 1TB en 250GIG (raid indien mogelijk met huidig mobo)
CoolerMaster CM690 PURE BLACK WINDOW x aantal fans

toekomstig
MSI DKA790GX
AMD ATHLON 5400+ X2 64 (OC naar 3.25 GH met Arctic-Cooling Freezer 64 Pro PWM)
eerst 1x daarna 2x ATI RADEON HD 5770
HDD 1TB en 250GIG (raid waarschijnlijk)
CoolerMaster CM690 PURE BLACK WINDOW x aantal fans

En de prijs die je voor je geheugen noemt, kan ik toch echt niet vinden en klopt ook niet, 4Gb dual channel kost al bijna 100 euro
http://www.salland.eu/product/47412...pc6400-800-mhz-4-kit-of-2-gb24gb6400c4dc.html

jij vind overal de kit of2 versies

maar kijk

# Omschrijving Aantal G B Prijs p.s. Subtotaal
17605 Apevia X-Qpack Blauw, 420 Watt 1 1 0 € 68,07 € 68,07
44055 AMD Athlon 64 X2 5400+ 2.80 GHz, 2000 MHz, 2x 512kB , Boxed 1 1 0 € 57,14 € 57,14
31733 Asus M2A-VM 1 1 0 € 44,50 € 44,50
21127 Salland Administratiekosten IDEAL 3 3 0 € 0,84 € 2,52
41831 GeIL Black Dragon Quad Channel 4 GB, PC6400, 800 MHz, Kit Of 4 1 1 0 € 57,98 € 57,98

Totaalbedrag producten ex BTW 19% € 230,21
Vaste verzendkosten € 8,39

Totaalbedrag ex BTW

€ 238,60
BTW 19% € 45,33

Totaalbedrag inc BTW 19%

€ 283,93
Betaald bedrag € 283,93
Te betalen € 0,00

order komt uit Geplaatst op 15-10-2008

ik denk dat het daaraan ligt

Status