Bios Flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

geordieke

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
ik wil mijn bios flashen(downgrade) ik heb een P5KPL-AM IN-ROEM-SI
en ik gebruik Asus update ik heb de juiste file voor te flashen maar er komt op:Warning! the bios image cant use in this motherboard.(the EEPROM type is incompatible)
waarom het komt van de asus site zelf en hetis van mijn moederbord
Alvast bedankt:D

Laatst bewerkt:
ik weet welke versie en wat mijn chipset is maar ik zou wille weten hoe ik kan downgrade want dit komt er altijd op Warning! the bios image cant use in this motherboard.(the EEPROM type is incompatible

Dan is die Niet voor dat bios geschikt.
zal verder voor je zoeken.

want ik denk dat waar ik mijn moederbordt heb gekocht die heeft (denk ik ) de meeste overclock functies er uit gehaald want ik zoek overal maar er is geen versie 505 voor mijn bios maar mijn bios is nu wel versie 505 en daarom wil ik downgraden om te kijken of er iets verandert

Zo te zien is het ook een OEM bordje, zitten geen overklok mogelijkheden op en krijg je er ook niet op

jawel er zitten overclock functies op bv manueel kan ik normaal hoger dan 2.3 GHZ maar ik kan maar tot 1.88

maar ik wil weten waarom bij asus update (voor te flashen) een waarschuwing op komt?:Warning! the bios image cant use in this motherboard.(the EEPROM type is incompatible
en deze file heb ik van hier: http://support.asus.com/download/download.aspx en dan mijn gegevens in drukken : motherboard,775,P5KPL-AM IN-ROEM-SI en dan naar bios history gaan daar vind je de bios versies maar ik heb 505 en die staat daar niet bij dat snap ik niet en ik krijg er een error van als ik die file laadin asus update :confused:

Ook hier geldt : If it works, don't try to fix it.

Iedere verandering is geen verbetering.

bij mijn vorig mobo had ik geen overclock functies maar dan had ik een update van bios en kreeg ik unlocked overclock functies

Als je dan toch hoger wilt,koop dan een andere processor en geheugen.
Ben je toch klaar?

ik weet het ik heb iets doms gedaan ik heb perongeluk een slechte processor besteld en kan niet meer terug :( dus ja daarom wil ik dit

wat voor processor heb je besteld dan?
Want een slechte processor wordt door overklokken niet beter

Hoi !

Een OEM-bordje kun je alleen klokken met een bios dat door de OEM-fabrikamt geleverd wordt.

Zoals je zelf al zegt is dat niet gelijk aan het Asus-bios.

Greetz,

Harry.

ik wil mijn die bestelde niet overclocken maar deze de E2140 1.6 ghz en krijg hem niet hoger dan 1.88 als ik dan 1 mhz omhoog doe dan krijg ik een blue screen en mijn bestelde is een pentium4 2.80 GHZ

Die ouwe p4 is helemaal niks, gewoon je oude processor houden

want ik heb speciaal een nieuw mobo gekocht voor overclocken deze was 54 euro dus ja dan zou ik denke dat deze wel kan overclocken en het is een asus er staan overclock functies op maar hij wil gewoon niet hoger :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan