Iets kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmatteman

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Ik heb het volgende systeem in elkaar gezet:

Thermaltake VJ4000N12Z
ASUS P5QL-VM EPU
Intel Core 2 Quad Q9400
OCZ Modxstream Pro 500W
Thermalright Ultra-120 eXtreme-775
Sapphire Radeon HD4870
Sony optiarc dvd brander
Hitachi Deskstar 250gig (uit m'n oude HP kast: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?lc=nl&dlc=nl&cc=be&product=3542193&lang=nl)
4 Banken DDR2 geheugen, waaronder een nieuwe Corsair XMS2 1gb
2 Thermaltake 140mm case fans

Wat er nu gebeurt is dat als ik op de aanknop druk, alle fans gaan draaien, waaronder ook de CPU fan. De fan van de videokaart draait onafgebroken loeihard. Ik kriijg alleen geen beeld, dus dat schiet niet op. Ook krijg ik geen piepjes ofzo, maar op het moederbord brandt een groen lampje bij 'SB_PWR'. Ik heb geprobeerd zonder geheugen op te starten en met maar één geheugenbank, maar geen verandering in de situatie. Is dat een teken dat er iets kapot is? HELP ME!!!

stroom eraf.
Haal alles los wat los kan(cd-rom)harddisk.
Geheugen eruit,en 1 voor 1 testen.
3 + 1 kan de verkeerde zijn.
Dus alleen mobo plus scherm.en 1 geheugen.
Dan moet je mobo het doen.

Goedemiddag,

De hd komt uit een andere pc is die leeg of staat de oude os er nog op?

Je kunt niet zomaar booten vanaf een installatie die van een hele andere pc is. Maar dit terzijde want dit zal waarschijnlijk het probleem niet zijn.

Ik zou gewoon even de aanwijzingen van warander proberen en dan je bevindingen hier posten!

grtz

Hoi,

Trouwens gezien je eerdere vragen zit je al wat langer met het probleem.
De videokaart heb je die aangesloten op de voeding met 2 x 6 polige stekker .

Ik heb hem aangesloten met zowel één kabel als allebei, dat werkte allebei niet. Overigens kan dat het niet zijn lijkt me, aangezien ik het ook zonder videokaart heb geprobeerd en dan de monitor heb aangesloten aan het moederbord. Toen startte ie ook niet op.
Dat van Warander moet ik dan nog even proberen.

Hoi,

Het zou nog kunnen zijn dat je bios nog niet de processor ondersteund maar aangezien je geen beeld hebt kan je dit ook niet controleren .
Probeer eens de optie van warander, en anders zou ik nog een bios reset overwegen .
En wat ik zelf dan ook weleens doe bouw alles uit en probeer het buiten de kast werpt vaak ook een heel ander licht op het geheel wel uitkijken dan maar het is goed te doen

Ik test het altijd eerst buiten de kast.
Is makkelijker werken,ook.

Hoi !

Tja, inderdaad: alles uitbouwen.

Mobo + CPU + CPU-koeler op een houten ondergrond leggen, voeding aansluiten, bios-speaker aansluiten (tegenwoordig meestal geintegreerd in het mobo).

Opstarten d,m.v. kort doorverbinden van de 2 pinnen waar normaliter de startknop aan zit.

Hoor je bios-beeps,

Zo ja: 1 geheugenmodule erin, opnieuw opstarten.

Hoor je bios-beeps,

Zo ja: 2 geheugenmodules erin, etc. etc.

Hoor je vanaf het begin geen bios-beeps ?

Mogelijk je mobo overleden.

Succes,

Harry.

Goed dat moet ik dan nog een keer proberen.
Nu heb ik, omdat ik toch moet werken aan school, mijn oude systeem weer in elkaar gezet, dus harde schijf, ram en videokaart weer netjes terug. En ja hoor, ook deze wil nu niet opstarten. Eerst krijg ik een melding dat windows niet kan opstarten door software/hardware fout, en ik krijg dan twee opties:"
- Herstelopstarten, dan gaat ie een laadbalkje volgooien, waarboven staat 'bestanden laden' , en daarna kom ik gewoon weer terug in het scherm met de twee keuzes.
- Normaal opstarten, dan krijg ik de windows vista laadbalk, maar die blijft er dan ook in en verder wil er niets gebeuren.:(:(

Nou kreeg ik na een tijdje wachten op het opstartproces een blue screen, waarop ' ksecdd.sys' werd vermeld. Helpt dat?

Heeft ook met geheugen te maken.
Hoeveel heb je er in?
Doe er 1 latje in.

Ik heb nu de nieuwste bank ingestopt, en ik ben verder gekomen dan voorheen. Hij is nu bezig met het herstellen van het systeem naar een eerder punt. Ik hoop dat dat gaat lukken. :o

als het goed gaat zal waarschijnlijk je module brak zijn of dual channel niet lekker draaien

Het gaat er mij nu voornamelijk om dat ik de bestanden van mijn profielwerkstuk even snel kan redden, door ze bijvoorbeeld per mail te sturen ofzo. kan dat snel als ik er dan 1 bank geheugen in heb zitten, of tenminste twee die dan wel werken?

Edit: Pfoe gelukt :D
Voorheen had ik geen idee waarvoor het RAM diende, daar ben ik nu wel achtergekomen. Het duurde echt een eeuwigheid voordat de pc volledig was opgestart :P
Duzz, het is dan zeker handig om nieuwe banken geheugen te kopen voor m'n nieuwe pc, en dan van hetzelfde type?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan