Bios weg ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

christ1960

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Hee hoi,

ik had de pc van m'n dochter uitgezet d.m.v. de aan / uit knop, niet via start.

Bij herstarten van de pc bleek dat de harde schijven niet meer zichtbaar zijn.

het is een GA-M55PLUS-S3G moederbord met 2 schijven van 80 G.

Na wat gerommel en gezoek in de bios ben ik nu alles kwijt d.w.z hij start wel op maar ik krijg niets meer te zien. Dus geen bios melding en al helemaal geen opstart van XP.

Ik had hier net ergens gelezen dat je dan de systeem accu eruit kon halen en na 5 min terug plaatsen en dat dan de bios "gereset" is, helaas jammer dan maar hier dus niet.

Wat nu ?

Weet iemand iets :thumb:

Laatst bewerkt:
Bios weg?

Heb je bij opstarten ook de Del knop,gelijk ingedrukt?

Of de F8 ?

Hallo,

Een geulkkig nieuwjaar. Wat betreft het reset van het bios, daartoe bevindt zich een batterij op het moederbord, en deze moet verwijderd worden (of op nieuwere PC's bevindt zich een drukknop om het bios te resetten, kan ook eventueel gebeuren via een jumper). Als je stelt dat "je alles kwijt bent", start het bios dan wel nog op (eventueel krijg je tijdens het opstarten een melding 'Druk XXX" ....), andersz, hoe weet je dat je je HD's kwijt bent? Indien mogelijk, probeer dan eens op te starten via een ouderwetse floppy (bios moet toegankelijk zijn voor de opstartopties).

mvg
Jan

Ja,Jan, daar ben ik wel mee bekent.
Of bedoelde je het voor de ander?

Als het bios geresset is,zal de rest wel weer goedkomen.
ze zullen alleen niet aan gegeven worden.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat we met een probleem zitten, want ik heb nog een ander topic met ongeveer dezelfde probleem gezien op de site. Mijn antwoord hier was voor voor christ, ondertuusen loopt er eenzelfde topic voor Warander. Als het hier hetzelde probleem betreft, is dit wel verwarrend.. graag enige duidelijkheid.

Jan

Jan,je zit in hetzelfde topic.
Scroll eens naar boven.
wij geven wel tips,maar ze worden niet gelezen.

Excuseer, ik was de draad kwijt door het uitblijven van een reactie van christ, in het andere topic ben je ook actief betrokken.

Jan

Inderdaad,Jan.
Jammer dat ze niets meer terug zegt.
Ik ben inderdaad op meerdere topics te zien.
Zit er zelf ook al lang in(Pc,s) vanaf de eerste commodore 64 .en Texas instruments..

Sorry was even druk

Hoi,

Sorry maar ik was even druk met andere dingen bezig, vandaar geen reactie op jullie tips.

Nu toch even de laatste üpdate"over wat er tot nu toe allemaal is gebeurd / gedaan :

Nadat ik de pc had uit gezet dmv de harde knop, en daarna weer opstarte kwam de BIOS nog wel in beeld, maar kreeg ik de foutmelding dat er geen harde schijf aanwezig was.

Ik heb het een paar keer geprobeerd, heb toen tijdens een opstart poging de del knop gebruikt en ben de BIOS binnen gewandeld.

Daar heb ik ook laten zoeken naar de aanwezigheid van de schijven, zonder resultaat.

Ben toen verder door gegaan de BIOS is en heb waarschijnlijk ergens een setting veranderd en opgeslagen.

Hierna was de BIOS niet meer zichtbaar,( deze pc heeft geen floppy station en ik heb wel geprobeerd om er een in te bouwen maar heb er geen voeding voor, moet dus een extra pc ernaast zetten voor de voeding.)

Ik heb hier in het forum gelezen dat je de baterij vabn de CMOS eruit kunt halen om deze te resetten, er staat hier en daar tijden tussen de 10 sec en de 15 min, ik heb dit ook al geprobeerd. Geen resultaat.

Ander toetsenbord >> niks
Ander scherm >> niks

Komt er nog bij dat ongeveer het zelvde op een laptop is gebeurd, uitgezet via de harde knop en nu geen beeld meer.

Ik ben er bang voor dat er hier een virusje door het netwerk dwarreld, ondanks AVAST.

Nog steeds geld mijn hulpverzoek

Wat,als je de Hd,s op het bord loskoppelt?
Onthou wel wat ,en waar hoort.
Even de voeding loshalen.

Dan voeding er weer in.
en starten zonder hd.,s.

Laatst bewerkt:
Werkt de voeding nog wel?
Vermoed dat de voeding defect is.C.

De voeding is niet defect.
ik heb ook al eens geprobeerd om zonder HD's op te starten, geen resultaat.

Ik krijg 2 zachte systeem bliepjes bij het opstarten.
heb in de usermanual gelezen dat ik de BIOS kan resetten als ik een jumper "kort sluit" gedurende 5 sec.

Ook al gedaan, nog steeds niet, dit is echt weird.

En wat wordt er in het manuel aangegeven voor 2 bliepjes? christ?

User manual

En wat wordt er in het manuel aangegeven voor 2 bliepjes? christ?

wacht ik stuur even de user manual als pdf. is het te groot heb er een txt bestand van gemaakt
Zijn wel zo'n 88 pagina's.

Samen zien we meer dan ik alleen.

Ik had gistern de duitse manuel opgehaald.
stond er niets over.
Dus ik ben benieuwd.

Had jij jumper 15 kort gesloten? Doe dat eens wat langer,zeker 1 of 2 minuten.

Laatst bewerkt:
De voeding is niet defect.
ik heb ook al eens geprobeerd om zonder HD's op te starten, geen resultaat.

Ik krijg 2 zachte systeem bliepjes bij het opstarten.
heb in de usermanual gelezen dat ik de BIOS kan resetten als ik een jumper "kort sluit" gedurende 5 sec.

Ook al gedaan, nog steeds niet, dit is echt weird.

Nee nog steeds niets

oke zal het zo eens proberen

:evil: ik wordt wel een beetje gestoord van dat ding :evil:

heb wel de 2 contactjes zonder power on kort gesloten, of zou het met power on moeten ?

Lijkt mij niet, maar wellicht weet iemand hier het antwoord op ?

Sorry voor de late reacti, was even het land uit..

Gr Christ

OfBios batterijtje er uit halen(stekker er eerst uit,he)
En dan weer terug.

OfBios batterijtje er uit halen(stekker er eerst uit,he)
En dan weer terug.

ook al gedaan,

eerst en minuutje of 2, daarna zelfs 30 minuten :confused:

Ik krijg die ...............Bios niet meer te zien, kan dus ook geen fabrieks software terugzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan