Game-pc 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moocker

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Gegroet iedereen,

Kzou graag een pc samenstellen om te gamen van 500 euro. (En ja, ik heb al andere posts gelezen, maar mijn kennis van computers is bijna nihil)

Dus, zouden jullie zoiets kunnen doen voor mij aub?:)

Budget: 500 euro, max 550
Doel: Gamen( de nieuwste games, bv: Dragon's age origins, starcraft 2(later), diablo 3(later), assasins creed 1+2(later),...)
Hoe belangrijk is stilte: Enigszins belangrijk
Assemblage: winkel

Opties: /
Besturingssysteem: Kheb zelf nog windows 7
Andere software: /
Randapparatuur: eventueel een nieuwe monitor

Liefst alles bij Azerty..

Alvast merci voor jullie reacties!

Laatst bewerkt:
ik denk niet dat je met dit budget een game pc kan samenstellen maarja ik heb dit samengesteld en dat is nog zonder scherm als ik jou was zou ik doorsparen

gr Daniël

Laatst bewerkt:
Beste Moocker,

Je budget is veel, en veel te laag. Je moet je bedenken dat men een game PC van 1000 euro een budget game PC noemt. Doorsparen dus ;).

Dat is niet helemaal waar.

De pc van 500 noem je een budget game pc. De game pc van 1000 kan je in principe, mits je de juiste onderdelen kiest, een volwaardige game pc noemen.

Moocker, dat beeldscherm, zit dat bij je budget in? Dan moet je er van uit gaan dat je met dit budget niet een volwaardig systeem voor gamen in elkaar kan zetten. Je zal dan genoegen moeten nemen met het spelen van games op lage settings. Je geeft echter niet aan of je daar tevreden mee zou zijn.

Tevens zullen nieuwere games steeds hogere eisen aan de pc gaan stellen. Dat betekend in de toekomst dat er onderdelen vervangen gaan worden.

Dat is niet helemaal waar.

De pc van 500 noem je een budget game pc. De game pc van 1000 kan je in principe, mits je de juiste onderdelen kiest, een volwaardige game pc noemen.

Moocker, dat beeldscherm, zit dat bij je budget in? Dan moet je er van uit gaan dat je met dit budget niet een volwaardig systeem voor gamen in elkaar kan zetten. Je zal dan genoegen moeten nemen met het spelen van games op lage settings. Je geeft echter niet aan of je daar tevreden mee zou zijn.

Tevens zullen nieuwere games steeds hogere eisen aan de pc gaan stellen. Dat betekend in de toekomst dat er onderdelen vervangen gaan worden.
Ik heb het dan natuurlijk wel over alle randapparatuur erbij he. Dan blijft er zo'n 250 euro over voor de echte PC... dat kan je geen budget game PC noemen.

@ Tythor Zeth

Welke randapparatuur?

TS geeft alleen een beeldscherm aan. Jij zegt een pc van 1000 euro is een budget pc, als daat nog randapperatuur bij moet. Dat is niet waar ts om vraagt. De bedoeling is wel dat we antwoord geven op de vraag van ts. En hoe kom je inclusief randapperatuur aan een overgebleven bedrag van 250? Wou je daarmee zegen dat als ts een budget van 1000 had, hij 750 spendeert aan randapparatuur? Dat word een duur schermje dan.

Voor 500 euro (exclusief scherm) kan je een prima budget game pc samenstellen. Doorzoek dit forum maar eens, je komt meer dan genoeg voorbeelden tegen.

@ Tythor Zeth

Welke randapparatuur?

TS geeft alleen een beeldscherm aan. Jij zegt een pc van 1000 euro is een budget pc, als daat nog randapperatuur bij moet. Dat is niet waar ts om vraagt. De bedoeling is wel dat we antwoord geven op de vraag van ts. En hoe kom je inclusief randapperatuur aan een overgebleven bedrag van 250? Wou je daarmee zegen dat als ts een budget van 1000 had, hij 750 spendeert aan randapparatuur? Dat word een duur schermje dan.

Voor 500 euro (exclusief scherm) kan je een prima budget game pc samenstellen. Doorzoek dit forum maar eens, je komt meer dan genoeg voorbeelden tegen.
Je snapt het niet he? Ik zeg dat men in het algemeen een PC van 1000 euro, die bedoeld is om te gamen, een budget game PC noemt. Dat is dan wel een volledige PC, met alle randapparatuur erbij. Er wordt dan zo'n 600-700 euro aan de PC zelf uitgegeven. Jij zegt dat een PC van 500 euro een budget game PC is. Ik zei toen dat als daar alle randapparatuur nog bij moet komen, nog maar 250 euro overblijft voor de echte PC. We hebben het hier over het algemeen, dus met randapparatuur erbij. Ik zeg niet dat de TS de randapparatuur erbij wilt. Hij zal waarschijnlijk iets meer dan 350 euro over hebben voor de PC, en dat is veel te weinig voor een game PC.
Ik raad de TS aan om door te sparen, want met 500 euro kun je niet veel.

Tjah, effe een paar dingen die ik ben vergeten erbij te zetten:

-500 euro zónder beeldscherm, het mag maximum uitlopen tot 600 euro(dus liefst +/- 550)..
-games spelen op minimum - normale settings is wat ik verwacht
- géén extra randapparatuur!

Met dat beeldscherm bedoelde ik trouwens wat jullie mij zouden aanraden qua monitor van 50 à 100 euro

Merci g4m3v3rsl44fd voor je samenstelling!
Als iemand daarvan nog iets beter kan van maken, be my guest :)

PS: g4m3v3rsl44fd (en anderen), bij die samenstelling zit "Processor - 1 x AMD Athlon II X4 605e / 2.3 GHz Energy Efficient - Socket AM3 - L2 2 MB ( 4 x 512 KB ) - Box" en dit is een Quad-core, maar ik heb in een andere post gelezen dat 8/10 van de games geen Quad-core ondersteund..

("http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=350559&highlight=quad+core"
--> rickyy: "Je zegt dat je spellen wil gaan gaan spelen, en 8/10 spellen ondersteunen geen quad core. ")

Klopt dit?

Laatst bewerkt:

-500 euro zónder beeldscherm

Met dat beeldscherm bedoelde ik trouwens wat jullie mij zouden aanraden qua monitor van 50 à 70 euro

Merci g4m3v3rsl44fd voor je samenstelling!
Als iemand daarvan nog iets beter kan van maken, be my guest :)

graag gedaan alleen ik ben niet super in samenstellen dus ik zou nog even wachten op commentaar en/of een andere samenstelling

gr Daniël

Je snapt het niet he? Ik zeg dat men in het algemeen een PC van 1000 euro, die bedoeld is om te gamen, een budget game PC noemt. Dat is dan wel een volledige PC, met alle randapparatuur erbij. Er wordt dan zo'n 600-700 euro aan de PC zelf uitgegeven. Jij zegt dat een PC van 500 euro een budget game PC is. Ik zei toen dat als daar alle randapparatuur nog bij moet komen, nog maar 250 euro overblijft voor de echte PC. We hebben het hier over het algemeen, dus met randapparatuur erbij. Ik zeg niet dat de TS de randapparatuur erbij wilt. Hij zal waarschijnlijk iets meer dan 350 euro over hebben voor de PC, en dat is veel te weinig voor een game PC.
Ik raad de TS aan om door te sparen, want met 500 euro kun je niet veel.

Ik snap het dondersgoed, ik begrijp alleen niet waarom jij een antwoord geeft dat punt 1 niet klopt en punt 2 geen antwoord geeft op de vraagt die ts stelt. De bedoeling is de vraag van ts beantwoorden, niet het praten in het algemeen zoals jij doet. Een game pc van 1000 euro is geen budget pc, daar kan je mits je de juiste onderdelen kiest een prima game pc van maken. 500 is wel budget en aangezien ts nu de vraag heeft beantwoord:

-500 euro zónder beeldscherm

Met dat beeldscherm bedoelde ik trouwens wat jullie mij zouden aanraden qua monitor van 50 à 100 euro
Is er voor die 500 een prima pc in elkaar te zetten waar ts prima mee kan gamen.

Ik ga hier verder ook niet over in discussie.

Laatst bewerkt:
Goed, aangezien dit niet een discussie-forum is maar een help-forum, kunnen jullie dan antwoorden op mijn laatste post hierboven?

En Lita112, als jij zegt dat er voor 500 euro een prima pc in elkaar te zetten valt, kan jij dit dan proberen?(anderen mogen natuurlijk ook)

Laatst bewerkt:
Goed, aangezien dit niet een discussie-forum is maar een help-forum, kunnen jullie dan antwoorden op mijn laatste post hierboven?

En Lita112, als jij zegt dat er voor 500 euro een prima pc in elkaar te zetten valt, kan jij dit dan proberen?(anderen mogen natuurlijk ook)

Ja, dat zeg ik inderdaad, maar zou je toch willen aanraden even af te wachten tot je antwoorden van onze sterren gaat krijgen. Genoeg helpmijers die jou hier beter mee kunnen helpen dan ik. Het ging mij voornamelijk om het feit dat er voor jou budget echt wel een leuke pc valt samen te stellen. Als zal deze inderdaad wel in de category budget vallen. De mensen die er hier goed in zijn zullen er tevens voor zorgen dat als je nog een keer een eurotje of wat over hebt voor een upgrade in de toekomst, je de nieuwe pc ook kán upgraden.

Poeh 550 euro... Ik zou je toch écht even aanraden door te gaan naar ongeveer 700 euro.
Dan heb je een ruimere keuze en kunnen we er een i5 en mogelijk ook een krachtige kaart in gaan stoppen. Welke games wil je nog meer gaan spelen?

Ach, het is eigenlijk vooral voor Assassins Creed 2, Starcraft 2 en Diablo 3 in de toekomst..

En voor't moment (ter afwisseling van Starcraft) zou ik graag gewoon Dragon's Age: Origins willen spelen.
(maar niet op de hoogste settings heh, laag tot (liefst) normaal volstaat voor mij)

http://www.computergalaxy.nl/shopping_cart.php of deze ligt eraan wat je wilt. je hebt verschillende keuzes zoals je ziet good luck;) er zijn genoeg andere aanbiedingen op deze site die aantrekkelijk zijn voor je btw. Als je niet weet wat je wilt maak kan bij azerty je eigen pctje zo kan je precies zien wat je ervoor kwijt bent en weet direct of het wel of niet past. Houd er wel rekening mee dat azerty kosten vraagt voor het inbouwen. Maar je zal wel een handige kennis hebben waardoor je volgens mij 60 euro bespaart

Laatst bewerkt:
Wow, die ziet er idd goed uit!

Alleen klein probleemje: de quad processor... De meeste games ondersteunen dit spijtig genoeg niet en dat kan je niet veranderen aan die computer :confused:

Trouwens, Sarkyn, uw 2e link werkt niet. Kan je die effe fixen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan