Veel problemen Windows 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Erat

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Hallo allemaal!

Ik heb net een nieuwe pc met Windows 7 - en zat problemen! :(

Het ding wil niet of kan niet doen wat ik wil. Ik ben gewend aan XP en daar werkte alles zo prettig op maar ik krijg het hier niet zoals ik prettig vindt. En ik heb een aantal problemen.

1.
Ik krijg steeds deze melding:
==
Exception EROException in module GREG.exe at 001CD90C.
Kan geen verbinding met de server maken.
==
En ik heb geen idee waar dat om gaat.

2.
Ik krijg sinds een paar dagen steeds de melding dat er te weinig geheugen is en dat het programma niet kan worden gestart. Ik heb al getracht het viruteel geheugen te vergroten, maar hij slaat steeds terug naar 3839MB, wat ik ook invul.

3. Ik krijg blauwe pijltjes als ik iets selecteer; dat is een accelerator. Ik heb al alle uitgeschakeld, maar Google blijft erin staan. Geen idee hoe ik dat blauwe pijltje de-activeer.

4. Ik krijg de oude snel starten balk maar niet terug. Ik heb nu wel een snel starten rechts op de taakbalk, maar ik ben in XP gewend dat hij links staat; als ik hem wil verslepen gaat hij niet verder dan halverwege.

5. Het pictogram bureaublad op de taakbalk stond eerst links, nu rechts. Gek word ik ervan! Ik klik steeds mis met van alles... Ik krijg hem maar niet waar ik wil. ;(
Ik wil hem graag links, direct naar start. Dat ging wel in XP.

6. Ik wil als ik de verkenner open dat hij direct naar een bepaalde map gaat. Lukt me dus niet om dat te bewerkstelligen. Nu zit ik steeds in de verkeerde map.

7. Ook in verkenner: ik ben gewend dat als je op de map klikt, dat dan de onderliggende structuur ook zichtbaar wordt. In 7 niet; daar moet je eerst op het + naast de map klikken.

Momenteel computer ik niet prettig en verlang ik terug naar die goede oude XP... Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand me kan helpen die rare problemen en dingen op te lossen.

1. Doorzoek je computer even op "GREG.exe", klik met de rechtermuisknop op bestandslocatie openen. Laat
even weten op welk pad dit programma staat, zodat we kunnen kijken of het misschien verwijderd kan worden.
Het is in ieder geval geen systeembestand en ik kan er geen informatie over vinden.

2. Welk programma probeer je te starten? Een zwaar programma of gewoon normaal? Gebeurt het bij ieder
programma dat je wilt starten?

3. Accelerators verwijderen:
Internet Explorer -> Extra -> Internetopties -> tabblad Programma's -> Invoegtoepassingen beheren
Onder typen invoegtoepassinen staat "Accelerators", klik op ieder item en vervolgens op "Verwijderen"

4. Snelstarten is weggehaald, nu is het veranderd naar het zogenaamde "pinnen". Lees meer hierover op:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Pin-a-program-to-the-taskbar

5. Dat bureaublad weergeven rechts staat is bewust gedaan omdat het een makkelijke plaats is om met je muis
heen te gaan. Als je een "magic folder" aanmaakt dan wordt deze in verkenner gepind, ik weet dus niet hoe
je dat fixed maar je kunt in iedergeval ook de sneltoets WIN + D gebruiken.

6. Klik met de rechtermuisknop op de verkenner in de taakbalk -> windows verkenner -> eigenschappen
In doel staat: %windir%\explorer.exe
Je wilt bijv. meteen naar de c-schijf dan maak je ervan: %windir%\explorer.exe "C:\"

7. Start -> Configuratiescherm -> Mapopties -> Zet vinkjes bij "Alle mappen weergeven" en bij "Automatisch
uitvouwen tot huidige map"

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Heel erg bedankt hiervoor! :D :thumb:

1.
GREG.exe bleek het registratieprogramma van Packard Bell te zijn. Ik heb het programma geuninstalled - eens zien of het nu wegblijft!

2.
Een gewoon programma; kladblok bijvoorbeeld. Misschien heeft het met dat rare programma van Packard Bell te maken; ik zal eens zien of het nog terugkomt.

3.
Dat heb ik gedaan, en nu is die map leeg, maar de blauwe pijl is er nog steeds en dan krijg ik Google te zien. Hoe krijg ik die blauwe pijl ook weg?

4.
Kijk aan. Raar toch dat er allerlei dingen veranderd moeten worden met iedere nieuwe versie... if it ain't broke, don't try to fix it...
Maar is het ook mogelijk om de programma's die je vastmaakt aan de taakbalk te verkleinen tot icoontjes? Zoals voorheen in de snel starten? Nu zijn het van die enorme blokken.
En is het mogelijk om ze vast te zetten, zodat ze niet steeds groter worden als je ze opent?

5.
Balen! :confused: Ik ben zó gewend aan links... Ik zal mezelf maar WIN + D aanwennen. :cool:

6.
Het werkt! Halleluja! :D

7.
In de mapopties heb ik alle mogelijkheden geprobeerd, maar het is nog steeds zo dat als ik op een map klik, de boomstructuur zich niet uitvouwt; de onderliggende mappen worden niet zichtbaar.

Sorry dat ik het moet zeggen, maar als je allemaal die nieuwe dingen in Windows 7 niet accepteerd en respecteerd dat moet je het ook niet installeren. Snelstarten is weggehaald omdat het overbodig is. De aero peek voor het bureaublad is aan de andere kant gezet omdat het na even wennen heel makkelijk is. De miniatuurweergaven zorgen ervoor dat je niet een venster hoeft te openen en een weer te sluiten voor even snel iets te kijken en de pictogramblokken zorgen ervoor dat je taakbalk beter opgeruimt is. Als jij dit alles niet goed vindt moet je naar vista of xp terug gaan.

Om je taakbalk te verkleinen moet je op eigenschappen klikken en dan kleine pictogramman gebruiken aanvinken. Is alleen zonde dat je daarvoor Windows 7 hebt gekocht.

Greetzz,
Timo

Nou, ja, zeg...
Ik vraag toch niet of je uit wilt leggen waarom dat wat ik wil onzin is en waarom ik dan maar geen Windows 7 had moeten hebben, ik vraag hulp voor de problemen die ik heb.
Sorry, hoor, als je nou antwoorden had...

De snel starten balk vind ik makkelijk, dus niet overbodig.
En ik wil niet wennen aan rechts als ik links gewend ben.
En ik heb al kleine pictogrammen ingeschakeld staan.
En je zegt wel dat ik het dan maar niet had moeten kopen, maar ik heb het niet gekocht; het zat standaard op de nieuwe pc.
En dan kan je wel zeggen dat ik terugmoet naar Vista of XP, maar ik wil gewoon normaal kunnen werken op Windows 7 zoals ik het wil en dat 'men' vindt dat het dan weer anders moet, vind ik waanzin.

Om accelarators uit te schakelen ga je naar:

Extra -> Internetopties -> Geavanceerd

Onder het kopje "Webpagina's bekijken", schakel je het vinkje bij "De knop Accelerators weergeven bij selectie" uit.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als je naar de eigenschappen van je taakbalk gaat, kun je bij "taakbalkknoppen:" knop, uit drie verschillende opties kiezen:

1. Combineren, labels verbergen | Deze staat standaard ingesteld
2. Combineren, als de taakbalk vol is | Labels worden weergegeven bij de pictogrammen, tenzij de taakbalk vol is.
3. Nooit combineren | Labels worden altijd weergegeven.

Misschien ook handig:p

Hoe gaat t met de melding?

windows 7 je kunt geen apparaat erop aansluiten

Ik heb tijdelijk even een labtob te leen van mijn zwager omdat mijn computer nu echt kapot is. Maar op deze labtob zit windows 7 geinstalleerd. Mijn zwager zij dat ik mijn printer er makkelijk op kon zetten! Helaas werkt het nog niet ik heb al vanalles geprobeerd.
Mijn printer is een dell 924 all in one. Wie heeft er ook dit probleem.

Hoi !

Op de site van Dell de Vista-drivers voor de printer downloaden, en installeren in de juiste comptabiliteits-modus.

Greetz,

Harry.

Om accelarators uit te schakelen ga je naar:

Extra -> Internetopties -> Geavanceerd

Onder het kopje "Webpagina's bekijken", schakel je het vinkje bij "De knop Accelerators weergeven bij selectie" uit.

Gelukt! :thumb: Dank je; hier ben ik erg blij mee! :D Een ergernis weg!

Met de taakbalkknoppen en die opties zat ik al te frobelen, bedankt voor de tip, maar het werkt dus nog niet precies zoals ik wil.

En ik heb geen error-melding meer gehad! :D Ik word steed blijer. ;)

installeren printer dell in windows 7

Hi Harry,

Bedankt voor je berichtje maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb gekeken bij Dell en de downloads maar kon het niet vinden wat jij mij aanraadde. Kun je misschien iets specifieker zijn? Bedankt:o Fleur.

dell printer

hi harry wat bedoel je met OS, ik heb ook de drivers geprobeerd maar die doen het ook niet, ik vraag het wel even aan mijn zwager want die is tenslotte de eigenaar van deze labtob!:D Bedankt voor je tips!:thumb:

Hoi !

OS = Operating System - de Windows-versie waarvan je wel drivers hebt.

Zoals gezegd: die moewt je in de juiste comptabiliteitsmodus installeren !

Als je niet weet hoe dit gaat: rechtsklikken op de driver (het .exe-bestand), kiezen voor eigenschappen, tabblad comptabiliteit.

Hier het juiste OS invullen, en 'n vinkje zetten bij:" Als administrator uitvoeren ".

Greetz,

Harry.

Dank je, Norbert, daar krijg ik inderdaad een snel starten mee terug! :D
Tenminste... een lege. Want ik kan de icoontjes vanaf het bureaublad er niet heen slepen. Hoe moet ik dat doen?

Heb je de taakbalk al vergendelend misschien helpt dat volgens mij kun je vanaf het bureaublad gewoon slepen dat lukte bij mij wel.

Anders moet je even verder zoeken. :confused:

Ik heb het dan eindelijk gevonden!
De snel starten balk terug in Windows 7 gaat als volgt:

1. Maak een map aan. Het maakt niet uit waar en ook niet welke naam je het geeft. Bijvoorbeeld in C:\snelstarten

2. Kopieer dit:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

naar kladblok en sla het op als:

"Show Desktop.scf"

dus inclusief die " "

3. Rechts klik op de taakbalk en kies 'werkbalken' en dan 'nieuwe werkbalk' en klik dan op 'map selecteren'.

4. De nieuw aangemaakt map (C:\snelstarten) zal nu op de taakbalk te zien zijn. Je kan hem verslepen naar links.

5. Rechtsklik en schakel 'laat tekst zien' en 'laat titels zien' uit.

6. Je kan nu vanaf het bureaublad icoontjes naar de snel starten balk slepen.

7. En, het mooiste van alles: ook het oude XP-icoontje waarmee je direct naar bureaublad gaat, is terug! :D

Ik ben weer helemaal blij. :)

Vroeger was alles sowieso veel beter natuurlijk. ;)

Ik zit alleen nog met die mappen; ik moet op het + klikken om de onderliggende mappen te openen - in XP kan je op de map(naam) zelf klikken en dan openen de onderliggende mappen. Ik heb al alle mogelijkheden van mapopties doorgenomen, maar het lukt me maar niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan