Problemen verbinden uTorrent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutgerlwd1

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Hallo,

Ik heb al verschillende pogingen gedaan om uTorrent goed te verbinden met internet maar kom er niet uit.
Hopelijk kan iemand me hier stap voor stap helpen.

Momenteel ben ik een torrent aan het downloaden, Seeds 108 (2463068) met downloadsnelheid 6 kb/s. Dat hier iets niet klopt lijkt me wel duidelijk.
Ook geeft uTorrent onderaan het scherm een oranje driehoek met uitroepteken.

Mijn adsl verbinding komt binnen op een Zyxel P-2602R-D1A modem/router, deze is verbonden met een Netgear WPN 824 v2 router, hiermee is mijn pc dan weer bedraad verbonden. Mijn pc draait met Windows Xp.

Zowel in uTorrent als in de netgear router staat UPnP aan, de uitzondering die ik heb toegevoegd aan windows firewall die ik hier ook in terugkomen. Zie bijlage.

Wie kan me verder helpen?

Bijlagen

Ik zou vaste poorten instellen in je bittorrent programma en dan 2x portforwarden. Ik denk niet dat je het redt door UPnP aan te zetten: Er werken hier 2 routers achter elkaar.
Hierna die poorten portforwarden:
1x in de Zyxel naar het ip-adres dat de netgear op zijn WAN / Internet poort heeft toegewezen gekregen van de Zyxel
1x in de Netgear naar het ip-adres van je pc.

Vergeet ook niet om in de Zyxel in de Firewall WAN-to-LAN regels aan te maken, zodat het verkeer er ook doorheen kan. Als het goed is kun je in het tabblad General van de firewall instellingen als algemene regel WAN-to-LAN: Permit instellen.

Succes ermee,

Tijs.

dank je voor je antwoord.
Ik snap ongeveer wat je zegt maar heb geen idee hoe ik dat moet doen.
Kun je dit ook in kleinere stappen uitleggen?

Gebruik google en/of de zoekfunctie hier op het forum. Zeker m.b.t. die Zyxel is er (ook op dit forum) voldoende te vinden.

Daarnaast kun je handleidingen van de Zyxel downloaden op (o.a.) ftp://ftp.zyxel.dk

Wel een paar kleine tips:
1. Schrijf op welke poorten je in het bittorrent programma hebt ingesteld en welke soort die zijn (TCP, UDP of beide).
2. Log in op de Netgear en schrijf op welk ip-adres die nu van de Zyxel heeft gekregen. Zal WAN ip-adres of Internet ip-adres heten, en meestal op een scherm te zien met als titel "Status" (of iets dergelijks). Je kunt dan ook meteen de portforwarding (+evt. benodigde firewall instellingen) regelen op de netgear.
3. De zyxel heeft maar 1 netwerkpoort, dus vergeet niet dat je de netgear van de zyxel moet loskoppelen om een pc te kunnen hangen aan die zyxel netwerkpoort. Die pc moet ingesteld staan met "Automatisch een ip-adres verkrijgen" en meestal zijn Zyxels dan (na goed aansluiten en herstart van de pc) te bereiken onder http://192.168.1.1 of http://192.168.1.254

Succes,

Tijs.

Dank voor de reacties.
Ik heb net even met mijn internetprovider gebeld en binnenkort ontvang ik ZyXEL 2602HW. Dan ben ik ook af van het probleem met 2 routers

Mocht je toch liever de Netgear (blijven) gebruiken voor (draadloze of bedrade) toegang (bijv. omdat die sneller zou kunnen zijn en/of dat je die dan buiten de meterkast kunt neerzetten terwijl je de zyxel in de meterkast laat etc.):

Even een (algemene) instructie hoe jouw draadloze router te 'degraderen' tot een draadloos accesspoint/bedrade switch. Voordelen hiervan:
1. Portforwarding etc. hoeft alleen op de Zyxel plaats te vinden, dus niet ook op de Netgear
2. Het maakt niet uit of pc's/laptops via de Zyxel of via de Netgear verbonden zijn: Alles zit dan in 1 thuisnetwerk. Handig als bijv. een netwerkprinterserver-kastje of netwerk-opslagapparaat wordt gebruikt.

Instructie:
Je moet het LAN ip-adres van de Netgear zo inrichten dat die in hetzelfde netwerk ligt als de Zyxel.
Voorwaarden hierbij (om ip-adresconflicten te voorkomen):
1. Het mag niet het ip-adres van de Zyxel zélf zijn
2. Het mag niet in de reeks liggen die vanuit de Zyxel via DHCP aan computers wordt uitgereikt.

Ook moet het subnetmasker overeen komen met die van het Zyxel-netwerk, meestal is het 255.255.255.0.

Het ip-netwerk van de Zyxel moet je even achterhalen via een pc die je bedraad of draadloos aansluit op de Zyxel, en dan kijken met
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Kijk naar Standaardgateway, dat geeft het ip-adres van de Zyxel aan (stel dus dat daar 192.168.1.1 staat als standaardgateway, dan is 192.168.1.x het netwerk (zie stap 7, waar je dat nodig hebt)). Noteer ook het subnetmasker (meestal is dat 255.255.255.0). Schrijf ook het toegekende ip-adres op, zodat je weet of kunt inschatten vanaf welk ip-adres via DHCP ip-adressen aan verbonden pc's worden toegekend (ook nodig voor stap 7).

Je kunt je Netgear router ook misbruiken als accesspoint/switch naar een netwerk van een internet router die ervoor staat (Zyxel). Wat je moet doen is:
1. Ontkoppel de Netgear van de Zyxel.
2. Sluit een pc/laptop aan op een van de LAN poorten van de Netgear.
3. Vraag op de aangesloten pc een nieuw ip-adres aan de Netgear, via
XP:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /release
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /renew
Vista:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /release
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /renew
(of herstart je pc/laptop)
4. Ga naar de 'configuratiewebsite' van de Netgear.
5. Zet DHCP serving uit op de Netgear
6. Zet alle mogelijk verstorende zaken op de Netgear uit, zoals UpnP, RIP routing, portforwarding etc.
7. Ken aan de LAN poort van de Netgear een vast ip-adres toe dat valt in de LAN ip-reeks van de Zyxel, maar (normaal) niet wordt uitgegeven met DHCP van de Zyxel. Dat kan bijv. een 'hoog' ip-adres zijn, bijvoorbeeld eindigend op 253 of een 'laag' ip-adres, als de DHCP-server in de Zyxel als DHCP-server bijv. adressen uitgeeft vanaf 33.
Natuurlijk niet het ip-adres toekennen dat de Zyxel al als LAN ip-adres gebruikt!
De pc zal nu de verbinding verliezen met de 'configuratiewebsite' van de Netgear.
8. Verbind een LAN poort (dus niet de WAN poort) van de Netgear bedraad met een LAN poort van de Zyxel.
9. Vraag op de pc weer een nieuw ip-adres aan, die zul je nu krijgen van de Zyxel ipv. de Netgear.
10. [Je kunt de (draadloze) configuratie van de Netgear nog steeds wijzigen, maar dan op het vaste ip-adres dat je in stap 7 hebt toegekend aan de LAN-poort van de Netgear].

Alle pc's die (bedraad of draadloos) via de Netgear zijn verbonden zullen nu een nieuw ip-adres moeten aanvragen, en die krijgen ze van de Zyxel.
Je hebt dus de Netgear als verkapte accesspoint/switch in het netwerk gezet.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je wel.
Fijne uitgebreide uitleg.

Misschien een beetje off topic;
Weet jij hoe erg het is als ik mijn modem/router niet inde meterkast aansluit bij ADSL maar nbij de telefoonaansluiting in de woonkamer?
Ik heb namelijk geen stopcontact in (de buurt) van de meterkast.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan