Spellen doen raar (windows 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stunzz

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2010
Hallo,
ik heb windows 7 op me pc staan laatst nog erop gezet.
ik heb heel veel problemen met het spelen van spellen geeneen spel lijkt het te doen bij elk spel is er wel één probleem bij de een is het dit en bij de andere dat word het helemaal gek van ..

Op XP deed alles het wel k heb de compaliteit al geprobeerd werkt oook niet
kheb ook op paar forums gekeken hierbij staat : uitvoeren > dxdiag > beeldscherm en kijk of alles in orde is .

heb ik gedaan er staat dat ik geen problemen heb maar nu zegt een vriend van mij kijk of
DirectDraw-Versnelling
Direct3D-Versnelling
AGP-oppervlakteversnelling
aanstaan .
bij mij staat er dat die NIET BESCHIKBAAR zijn kan het hieraan liggen?

alvast bedankt:thumb:

Na het installeren van Windows 7 ook de chipset driver, videokaart driver en geluidskaart driver geïnstalleerd?

Na het installeren van Windows 7 ook de chipset driver, videokaart driver en geluidskaart driver geïnstalleerd?

Ja alle drivers zijn up to date,
kgebruik Driver Genius en scan vrijwel elke week wel.

Gezien de uitslag van Dxdiag is er toch iets niet of niet goed geïnstalleerd. Kijk eens bij apparaatbeheer.

Gezien de uitslag van Dxdiag is er toch iets niet of niet goed geïnstalleerd. Kijk eens bij apparaatbeheer.

Volgens apparaatbeheer werkt alles prima..
maar waar staan

DirectDraw-Versnelling
Direct3D-Versnelling
AGP-oppervlakteversnelling

voor is dit iets van de videokaart ? want me videokaart heb k laatst nog geupdate op NvDia

Ja dat is van je videokaart. Heb je de chipset driver zelf geïnstalleerd of ga je er vanuit dat Driver Genius dat voor je doet?

Ja dat is van je videokaart. Heb je de chipset driver zelf geïnstalleerd of ga je er vanuit dat Driver Genius dat voor je doet?

Chipset heeft me oom voor me geinstalleerd want ik heb Windows 7 er niet zelf op gezet mijn oom werkt met computers en hij zei dat hij alle drivers enzo heeft gedaan en nieuwe processor en dat soort dingen erin heeft gezet

en verder zei die : scan elke week je pc even met drivergenius voor het geval je drivers out date zijn , maar nu blijkt geeneen spel het te doen . :confused:

Hoe Krijg ik dan eigelijk die directx functies beschikbaar .?

Driver genius installeert deze drivers niet voor je (is wel mogelijk maar kost geld). Beste optie hier is je chipset driver behorende bij je moederboard te installeren en vervolgens de juiste videokaart driver.

Betreft het hier een merk pc? Zo ja zijn de win 7 drivers wellicht te vinden op de sitevan de fabriaknt. Anders zal je moeten achterhalen welk merk en type mobo je beht en de drivers van de website van die fabrikant halen. Hetzelfde geldt vervolgens voor je videokaart.

Laatst bewerkt:
Oke .. Everest zegt dat dit mijn Moederbord is :
Fabrikant : Intel Corporation
Moederbord naam :Compaq 5371EA 470017-436
ID : DMI

Veld Waarde
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID <DMI>
Moederbordnaam Compaq 5371EA 470017-436

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
Bandbreedte 3200 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type SDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz
Effectieve kloksnelheid 133 Mhz
Bandbreedte 1067 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type Intel Hub Interface
Bus Breedte 8 bit
Werkelijke kloksnelheid 67 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz
Bandbreedte 267 MB/s

Moederbordfabrikant
Firmanaam Hewlett-Packard Company
Productinformatie http://www.compaq.com
BIOS Download http://support.hp.com

Kan je hier wat mee ?

EDIT* :

Ik heb een oude pc met scherm
Compaq FS740 CRT 17 Inch Maar op de fabrikant site : Compaq kan ik geen drivers vinden voor Windows 7 ? zijn deze er niet ? kzie alleen xp ens.

Laatst bewerkt:
Zou kunnen dat de fabrikant ze niet aanbied, zeker als het bijvoorbeeld een oudere pc is. Vandaar ook mijn toevoeging dat je dan de drivers op de website van de fabrikant van het onderdeel kan vinden.

Heb even rondgeneust, maar ik vermoedt dat we hier praten over een hele oude pc, klopt dit? En inderdaad, geen drivers op de website. Je pc voldoet wel aan de eisen die win 7 op zichzelf al aan je hardware stelt?

If you want to run Windows 7 on your PC, here's what it takes:

•1 gigahertz (GHz) or faster 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor

•1 gigabyte (GB) RAM (32-bit) or 2 GB RAM (64-bit)

•16 GB available hard disk space (32-bit) or 20 GB (64-bit)

•DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver

Laatst bewerkt:
Zou kunnen dat de fabrikant ze niet aanbied, zeker als het bijvoorbeeld een oudere pc is. Vandaar ook mijn toevoeging dat je dan de drivers op de website van de fabrikant van het onderdeel kan vinden.

Heb even rondgeneust, maar ik vermoedt dat we hier praten over een hele oude pc, klopt dit? En inderdaad, geen drivers op de website. Je pc voldoet wel aan de eisen die win 7 op zichzelf al aan je hardware stelt?

Yep het is idd een oude pc ..
Maar op mijn videokaart zit nu chipset NvDia terwijl me scherm compaq is.. maar de fabrikant heeft geen Windows 7 versie .. , en me pc voldoet wel aan de eisen van w7.. maar moet ik nu weer naar xp voor mijn compaq chipset?

Je videokaart en beeldscherm hebben niets met elkaar te maken. Je sluit alleen je beeldscherm aan op de videokaart. De driver is dan ook voor je videokaart bestemt.

Download pc wizard eens en plaats hier een volledig hardware overzicht.

Als er geen drivers beschikbaar zijn voor jou onderdelen in combie met win 7, houdt het inderdaad op.

Moederbord : Compaq d530 SFF (DC578AV)
Chipset : Intel i845
Processor : Intel Pentium 4 @ 1700 MHz
Fysiek Geheugen : 512 MB (2 x 256 SDRAM )
Videokaart : Standaard-VGA grafische adapter
Harde Schijf : Maxtor (41 GB)
Harde Schijf : ST360020A (60 GB)
DVD-Rom Station : Compaq DVD-ROM DVD-117 ATA Device
CD-Rom Station : LITE-ON LTR-24102B ATA Device
Monitor Type : COMPAQ COMPAQ FS740 - 16 inches
Netwerkkaart : 82801BA/CAM (ICH2/3) LAN Controller
Besturingssysteem : Windows 7 Professional Professional 6.01.7600
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 1.0

Er is geen videokaart driver geinstalleerd, welke kaart heb je?

En je komt wel ram te kort om win7 echt soepel te laten draaien. Dat in combi met spellen zorgt voor problemen.

:O . ,, k heb NVdia
komt het door me tekort aan ram dat spellen niet starten of ?

waar zie ik de type ?
bedoel je dit ? : NVIDIA GeForce2 MX-200 VGA BIOS

Laatst bewerkt:
@ Frank, hij staat er al!

@ Stunzz

Tenzij je extra ram voor deze oude pc geen overbodige kosten vind, zou ik gewoon weer teruggaan naar xp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan