pc start niet op diverse fout meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

doggydoggy

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Beste mensen,
Ik ben al dagen bezig mijn pc aan het praten te krijgen zonder succes.
Mijn pc stond aan en ineens was het uit gevallen.
Ik kreek daarna de melding non system disk or disk error replace and strike any key when ready. ik heb het een en ander gedaan en nu krijgt ik de melding A disk read error occurred
press Ctrl+Alt+Del to restart en dat is het enige wat het steeds vraag nadat ik dat gedaan hebt komt het weer op de zelfde scherm.

Als ik tijdens het opnieuw starten op F11 druk komt er links onder op miojn scherm F1: boot te staan in een blauw vakje en rechts <F10=setup> <F12=network Service Boot>

als ik F10 doet kom ik in een setup menu terecht maar daar kom ik ook niet uit.

F12 komt dan te staan network Service Boot verder niks

F1: Boot gaat het opnieuw starten dan kom ik weer in het begin

Kan iemand mij aub helpen om te kijken wat het zou kunnen zijn, ik ben eerlijk gezeg niet zo goet met pc

mvg

als ik F10 doet kom ik in een setup menu terecht maar daar kom ik ook niet uit.

heb je een beetje verstand van hardware?...
op je moederbord moet ergens een knopje zitten dat je de bios kan resetten naar standaard instellingen... probeer dat eens
F12 komt dan te staan network Service Boot verder niks

hier heb jij voor de rest niets mee te maken dit is voor programma's als windows deployment services

ik hoor wel van je of het gelukt is of niet ;)

heb je een beetje verstand van hardware?...
op je moederbord moet ergens een knopje zitten dat je de bios kan resetten naar standaard instellingen... probeer dat eens

hier heb jij voor de rest niets mee te maken dit is voor programma's als windows deployment services

ik hoor wel van je of het gelukt is of niet ;)

Beste jeroen,
Ik gaat het nu even proberen kijken wat het nu gaat doen laat je zo weten.

alvast bedankt

Ik hebt de moederbord gereset door middel van dat knopje waar je het over had en ook de battery eruit gehaald en terug geplaats.

Ik moest toen de datum en tijd opnieuw instellen en opnieuw starten en komt nu op het zelfde probleem terecht nu staat er A disk read error occurred press Ctrl+Alt+Del to restart en hij komt steeds weer op die melding terecht dus probleem helaas nog niet verholpen wat zou het dan kunnen zijn?

hoe heb je dan opnieuw je tijd in kunnen stellen?....

reset hem nog eens door middel van dat knopje (haal niet de batterij er uit) en laat hem ook niet eerst opstarten maar ga meteen naar de bios

Laatst bewerkt:
hahaha ja dat is je bios man:P

dan moet je gewoon een taal selecteren en dat krijg je allemaal tabbladen met opties erin te zien...controleer eens of dat werkt?

zo ja...kijk even voor mij in je computer wat voor aansluiting je harde schijf heeft...
de aansluiting met alle gekleurde snoertjes is voor het stroom en daarnaast zit er nog een in

is die aansluiting langwerpig met een grijze band ( IDE) er aan of

is de aansluiting kort met ik geloof een zwart bandje (SATA)

als ik F10 drukt kom ik wel in een scherm waar er staat Compaq computer corporation installatieprogramma

nu staat er 162-systeem options Not set
Your system configuration has changed since your last boot

The follwing configurations ware automatically updated
momery: 512 MB
Diskette drive: A:
Disk: 41.GB Maxtor 6E040L0
CD -ROM Optiarc DVD RW AD-5200A

If you are running Unix, you neet to configure your system using the computer setup Utility (F10)
CMOS checksum invalid, default values loaded

dat staat nu op mijn scherm

hahaha ja dat is je bios man:P

dan moet je gewoon een taal selecteren en dat krijg je allemaal tabbladen met opties erin te zien...controleer eens of dat werkt?

zo ja...kijk even voor mij in je computer wat voor aansluiting je harde schijf heeft...
de aansluiting met alle gekleurde snoertjes is voor het stroom en daarnaast zit er nog een in

is die aansluiting langwerpig met een grijze band ( IDE) er aan of

is de aansluiting kort met ik geloof een zwart bandje (SATA)

is met een IDE band

kijk dan bij tabblad opslaggebied en dan iets met configuratie... wat staat daar als harde schijf?....sata, ide staat er uberhaupt wel een harde schijf?

kijk dan bij tabblad opslaggebied en dan iets met configuratie... wat staat daar als harde schijf?....sata, ide staat er uberhaupt wel een harde schijf?

Bij apparaatconfiguratie staat
vaste schijf
primaire Ide-schijf 0 41.1 GB, maxtor 6E040L0
CD-rom
Secundaire IDE-schijf 0 Optiarc DVD RW AD-5200A
Diskette
Legacydiskette 0 3,5" 1,44 MB

Enter=configureren, Escape=vorige

dus hij ziet je harde schijf wel:S

uhhhm...

het kan zijn dat de ide kabel stuk is

kan je wel de xp/vista/7 installatie cd opstarten? anders moet je helaas opnieuw de computer installeren.

en voor de rest ben ik door mijn ideeen heen:(

Laatst bewerkt:
dus hij ziet je harde schijf wel:S

uhhhm...

het kan zijn dat de ide kabel stuk is en voor de rest ben ik door mijn ideeen heen:(

hmmm ok dat is toch die grijse dan moet ik die even vervangen en kijken wat hij gaat doen anders weet ik het niet, maar het is dus niet mijn harde schijf die stuk is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan