Welke zal ik kiezen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Unia
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Unia

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Ik heb na mijn vorige topic maar even verder gezocht en heb nu twee laptops op het oog. Toch wil ik graag wat raad van jullie welke ik beter kan nemen, aangezien ik zelf de knoop niet kan doorhakken:(

Waar ik mijn laptop voor ga gebruiken:
Ik gebruik de laptop voor dagelijks gebruik; internetten, emailen, msn, video's/films kijken, muziekje luisteren, tekstverwerken en een beetje multitasken (zegmaar al het hiervoor genoemde tegelijkertijd.)

Graag zou ik op mijn nieuwe laptop ook wel een beetje willen gamen. De game hoeft er dan niet fantastisch uit te zien zoals met al die enorme videokaarten enzo, zolang de game er maar redelijk uitziet en ik hem kan spelen zonder haperingen. Het gamen is namelijk niet voor serieus gamen (daarvoor heb ik een Playstation 3) maar meer voor vervanging (als de Playstation 3 niet ter beschikking is (bijvoorbeeld op vakantie)) en om games een beetje uit te proberen; zoals ik al zei hoeft het er dus niet super mooi uit te zien; zolang ik het maar kan spelen! (Ik heb het dan over de games van nu, zoals GTA IV, Call of Duty 4, 5 en Modern Warfare 2, etcetera..)

Ik weet niet wie van jullie Linux gebruikt, maar daar heb je zo'n programmaatje voor allemaal leuke 3D-graphics etcetera, Compiz genaamd, graag zou ik die graphics ook willen gebruiken (De computer die ik nu heb ondersteund dat namelijk niet)

Het gaat om deze laptops:
1. http://www.laptopshop.nl/product/86172/acer-aspire-5536g-754g32mn.html
2. http://www.laptopshop.nl/product/79191/acer-aspire-5542-304g50mn.html

Welke is "beter"? Alvast bedankt voor jullie hulp, ik hoop dat ik nu eindelijk is de knoop kan doorhakken en een laptop kan aanschaffen!

Unia

Allebei niet!!!! Koop GEEN Acer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Daar heb ik dus niks aan. Waarom niet? Iets meer uitleg alsjebliet

Uit alle laatste onderzoeken is gebleken, dat Acer en HP laptops veel en veel vaker kapot gaan dan andere merken.
Daarnaast is de service en reparatieafdeling van Acer super slecht.

Was ook allemaal pas nog op tv bij Tros Radar, maar ook alle tests op internet geven dit beeld

Daar weet ik niks van.. andere mensen (die er ook verstand van hebben) zeggen juist weer dat Toshiba en Compaq slechte merken zijn. Het IT-mannetje van de zaak zweert ook bij Acer en mijn broer heeft nu ook al ruim een jaar een Acer en daar is ook nog nooit wat mis mee geweest.

Buiten het feit om dat Acer dan een slecht merk zou zijn, welke laptop is beter?

Daar heb ik dus niks aan. Waarom niet? Iets meer uitleg alsjebliet

Op een gegeven moment heb je je keus ingeperkt tot deze twee modellen. Ik neem aan dat dit niet van de ene op de andere dag gebeurd is.

Ik zou dan kiezen voor de tweede zuiver op mijn voorliefde voor de Athlon processor. Deze combineert een hoge snelheid met laag energiegebruik en dus warmte.

Jaap

Hier een link naar een van de laatste tests, gehouden onder 30.000 laptops en de afgelopen 3 jaar, dus redelijk representatief zou ik zeggen:

http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html

Daarnaast repareer ik zelf beroepsmatig al een aantal jaren pc's en laptops, en mijn ervaringen zijn hetzelfde.
Tel daar nog eens bij op, dat van de vragen over kapotte laptops hier op Helpmij ik denk 80% over Acer gaat, en je weet genoeg

Dank voor je reactie.
Zit er qua prestaties een groot verschil tussen beide videokaarten?
En zit er qua prestaties een groot verschil tussen beide processoren?

Als het verschil tussen de videokaarten niet zo groot is, ga ik toch voor de snelste processor.

Dankje voor je onderbouwing MrMusic, ik zal dit zeker meenemen in mijn uiteindelijke beslissing.

Goed alternatief zijn ook de laptops van Medion, regelmatig te koop bij, geloof het of niet, de Aldi.

Prima prijs/kwaliteit verhouding, volgens de consumentenbond al jaren de allerbeste service van allemaal en ook nog eens 3 jaar garantie!

Sluit ik me helemaal bij aan.
Medion (ondanks dat deze bij ALDI verkocht worden) zijn top laptops en Medion heeft zoals gezegd maar liefst 3 jaar volledige garantie en een uitstekende snelle service.
Mocht je geen Medion willen dan raad ik je ASUS aan welke ook bekend staat om zijn uitstekende laptops waar ik er nu ook naar volle tevredenheid van heb naast mijn Medion.

Ik wil niet onbeleefd of ondankbaar zijn, maar kunnen we nu weer ontopic naar mijn vraag?

Ik zal jullie advies meenemen in mijn beslissing, maar vooralsnog wil ik nu toch graag weten welke beter is, en of er qua prestaties een groot verschil zit tussen beide videokaarten en beide processoren. (zoals eerder vermeld: als het verschil tussen videokaarten niet zo groot is, ga ik voor de snelste processor!)

Ik wil niet onbeleefd of ondankbaar zijn, maar kunnen we nu weer ontopic naar mijn vraag?

Ik zal jullie advies meenemen in mijn beslissing, maar vooralsnog wil ik nu toch graag weten welke beter is, en of er qua prestaties een groot verschil zit tussen beide videokaarten en beide processoren. (zoals eerder vermeld: als het verschil tussen videokaarten niet zo groot is, ga ik voor de snelste processor!)

Er staat bij de tweede geen kwaliteit van de videokaart vermeld. Maar omdat er staat dat er games mee gespeeld kunnen worden blijf ik bij keuze 2 met de Athlon processor.

Jaap

Goedemiddag,

Ik wil ook nog wel een duit in het zakje doen is dat ik ooit 2 jaar garantie bij de al 1 jaar standaard had gekocht maar mijn acer is in de drie jaar zes keer bij acer geweest waarvan twee keer voor een defect moederbord dus eigenlijk vind ik het jammer gezien de reacties hier vooraf dat je toch voor een Acer wilt gaan ik persoonlijk nooit meer al kreeg ik hem gratis want dan betaal ik hem nog qua reparaties .
En je weet het een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ik wil ook nog wel een duit in het zakje doen is dat ik ooit 2 jaar garantie bij de al 1 jaar standaard had gekocht maar mijn acer is in de drie jaar zes keer bij acer geweest waarvan twee keer voor een defect moederbord dus eigenlijk vind ik het jammer gezien de reacties hier vooraf dat je toch voor een Acer wilt gaan ik persoonlijk nooit meer al kreeg ik hem gratis want dan betaal ik hem nog qua reparaties .
En je weet het een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Ik wil nu alleen deze twee laptops tegen elkaar afwegen en dan kan ik daarna altijd nog op zoek naar een alternatief. Nu graag allemaal weer ontopic:thumb:

Het is al vaker gezegt maar ik zeg het ook nog even koop nooit een acer ik heb er persoonlijk ook spijt van maargoed als je een stille processor wilt zou ik voor een Intel gaan en geen AMD persoonlijk vind ik Dell ook een zeer goed merk en daar kan je zelf je laptop samenstellen met alle speciaficts die jij wil! Het is maar een tip. Veel succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan