Problemen met mijn pc door verkeerde update van Mcafee

Status
Niet open voor verdere reacties.

sappas

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Door de verkeerde update van McAfee van 21 april werkt mijn computer niet meer.

Toen ik dit probleem kreeg werd mij verteld dat op het virusscan-console het volgende moest uitschakelen:
- Toegangsbeveiliging.
- Bufferoverloopbeveiliging
- Emailscanner bij aflevering
- Scannen bij toegang
Dit heb ik gedaan en vervolgens de bestanden in Beleid voor quaratainebeheer verwijderd.
Vervolgens heb ik de pc opnieuw opgestart en kwam ik weer op internet.

Vervolgens heb ik meteen McAfee van het systeem verwijderd en toen begonnen de problemen.

Bij het opstarten krijg ik de melding bij Windows Defender:
- Application failed to initialize: 0x800106ba. A problem caused this program´service to stop. To start the service, restart your computer or search Help and Support for how to start a service manually.

Het grote probleem is nu dat door McAfee alle services zijn uitgezet en ik o.a. niet meer kan kopieren en plakken en zodoende niets van de harde schijf van de ene plaats naar de andere kan verplaatsen binnen de harde schijf of naar een extern medium.

Ik heb in het verleden een Ghost gemaakt van schijf C maar als ik Ghost opstart op mijn pc dan lukt dat niet omdat alles services zijn uitgezet.

Ik heb een HP computer en geen losse Windows XP. Door het uitzetten van de services kan ik niet van de harde schijf een herstel doen en ook niet van de herstel DVD´s die ik heb aangemaakt bij het installeren van de pc.

Wie kan mij helpen om de services weer aan te zetten.

Met vriendelijke groet,

Huub

Goedemiddag,

Op mc Afee geven ze deze oplossing weet niet of deze nu nog kan maar had je beter gelijk even kunnen kijken

Goedemiddag,

Op mc Afee geven ze deze oplossing weet niet of deze nu nog kan maar had je beter gelijk even kunnen kijken

Deze oplossing had ik gezien en kan ik in de beveiligde mode niet uitvoeren. Ik krijg de volgende melding:
Error: Can´t open the specified registry key. Not enough rights or key does not exist. Line 17.

Vanmorgen heb ik McAfee van mijn systeem verwijderd.

Groetjes,

Huub

Hoi,

Ja dat is een goeie je wilt natuurlijk ook bestanden nog zien te redden?

Hoi,

Ja dat is een goeie je wilt natuurlijk ook bestanden nog zien te redden?

Ik maak geregeld backup van mijn data en mijn data staat op schijf D en de software op schijf.

Ik ben alleen emails kwijt omdat die op schijf C zitten. Dus dat valt mee.

Als ik nu een losse Windows XP had dan had ik dit opnieuw geinstalleerd op de C en dan was het probleem vermoedelijk opgelost.

Bij de HP krijg je geen losse Windows XP en moet je alles doen vie herstel en dat werkt niet meer.

Huub

Hoi,

Lees dit eens misschien brengt dit nog enige oplossing .
Ik lees tenminste dat je herstel dvd hebt gemaakt.

Hoi,

Lees dit eens misschien brengt dit nog enige oplossing .
Ik lees tenminste dat je herstel dvd hebt gemaakt.
Ik kan b.v. Zoeken niet gebruiken.

Volgens HP ga ik eerst na Start, Alle programma´s, Bureau-accessoires, Systeemwerkzet, Systeemherstel.

Als ik nu Systeemherstel aanklik dan krijg ik de melding:
De computer kan niet worden beveiligd met Systeemherstel. Start de computer opnieuw op en voer Systeemherstel vervolgens opnieuw uit.

Help en Ondersteuning werkt ook niet anders zou ik naar een vorig herstelpunt kunnen gaan.

Pffffffffff wat een vervelend probleem.

Huub

Hoi,

Ik lees dit toch:
Als de pc geen toegang heeft tot Windows en als de Recovery Manager niet kan worden gestart met behulp van F11 tijdens het opstarten, gebruik dan de herstelschijven om de pc op te starten en de vaste schijf in de originele staat te herstellen met behulp van de onderstaande stappen.

Hoi,

Ik lees dit toch:
Als de pc geen toegang heeft tot Windows en als de Recovery Manager niet kan worden gestart met behulp van F11 tijdens het opstarten, gebruik dan de herstelschijven om de pc op te starten en de vaste schijf in de originele staat te herstellen met behulp van de onderstaande stappen.
Dat klopt het probleem is echter dat ik steeds I/O-error krijg bij het lezen van de herstelschrijven. Dit komt volgens mij omdat alle services zijn uitgezet.

Misschien werkt het volgende: de herstelgegevens van HP staan op schijf F (HP_Recovery), mijn data staat op schijf D.
Ik heb nog een oude versie van Windows XP Pro, als ik deze nu opnieuw installeer dan komt dit te staan op schijf C. De services worden dan opnieuw geactiveerd..

Vervolgens zou ik dan de standaard Recovery van HP kunnen gebruiken en worden de gegevens opnieuw op schijf C gezet. M.a.w. Windows XP Pro wordt dan weer vervangen door de originele Windows XP.

Klopt mijn redenering?

Huub

Hoi,

Kijk nu komen we ergens is een goede redenering doen zou ik zeggen:thumb::thumb:

Hoi,

Kijk nu komen we ergens is een goede redenering doen zou ik zeggen:thumb::thumb:
Beste Modag bedankt voor je tijd en ik ga dit vanavond uitproberen.

Ik laat het weten hoe het is gegaan.

Groetjes,

Huub

Hoi,

Fijn hoop te lezen dat het werkt:thumb:

Modag dit lukte niet.

Vervolgens heb ik een Windows XP van een kennis op mijn pc geinstalleerd.
Vervolgens heb ik Windows XP geactiveerd bij Microsoft en de code van Windows XP gebruikt die op mijn PC staat.
Dit accepteert hij ook niet.
Toen heb ik de code van mijn kennis gebruikt en die accepteert hij ook niet.

Windows zegt nu dat ik een nieuwe officiele Windows XP moet kopen en dat door problemen van McAfee.

Modag weet jij een oplossing zodat ik geen nieuwe Windows XP moet kopen, ik heb het al eenmaal betaald en dat vind ik meer dan voldoende.

Groetjes,

Huub

Hoi,

Ik dacht dat je van plan was om nu de recovery te draaien.
Windows hoeft dan toch niet geactiveerd te worden.

Hoi,

Ik dacht dat je van plan was om nu de recovery te draaien.
Windows hoeft dan toch niet geactiveerd te worden.
Hallo Modag,

Ik wilde eerste de Recovery draaien die van de harde schijf kan worden opgestart, dat lukte niet.

Aangezien ik alle bestanden had gesaved heb ik de Recovery opgestart die de hele schijf eerst gaat formatteren en dan de gegevens weer gaat teruzetten.
Dan zou ik inderdaad de originele Windows weer hebben.
Dat heb ik gedaan en het ging goed tot ongeveer 10 minuten, toen kreeg ik de melding dat hij bepaalde bestanden vanaf de dvd niet kon lezen en dat ik de dvd moest schoonmaken.
Dit schoonmaken heb ik gedaan. De melding kwam terug en bij het negeren kreeg ik steeds weer andere meldingen van nieuwe bestanden.
Toen heb ik dit maar afgebroken.

Vervolgens heb ik Windows XP Pro geïnstalleerd, die had ik nog liggen van mijn vorige pc.
Bij het binnenhalen van de updates krijg ik de melding dat ik een illegale versie op mijn pc heb.

Mijn pc is een HP t3610 van 2006. In 2008 had ik ook problemen en toen zijn een heleboel zaken van de pc vervangen zoals o.a. de harde schijf.

Ik zou nu dus een nieuwe Windows XP moeten kopen voor 142 euro.

Groetjes,

Huub

Hoi,

Het loopt wel tegen zeg,begint er wel op te lijken om een nieuwe xp misschien is er nog wat met hp te regelen en kijk een op marktplaats daar zie ik ook xp voorbij komen.

Hoi,

Het loopt wel tegen zeg,begint er wel op te lijken om een nieuwe xp misschien is er nog wat met hp te regelen en kijk een op marktplaats daar zie ik ook xp voorbij komen.
Hoi Modag,

Windows XP Pro heb ik geïnstalleerd en mijn geluidskaart doet het niet.
Ik heb al verschilende drivers gedownload zoals van het toetsenbord maar van de geluidskaart vind ik niet.

Ik ben bij HP Nederland aan het kijken om een emaildares van Support Centrum van HP te vinden zodat ik ze een email kan sturen. Dit lukt me niet.
Bel ik Support Centrum op dan moet ik eerst een paar tientjes betalen voordat ik geholpen word omdat de pc ouder is dan 2 jaar.

Als ik een emailadres heb dan kan ik ze het probleem via email uitleggen en al mijn gegevens van mijn HP erbij voegen en vragen of ze me 2 Herstel DVD's kunnen opsturen.

Modag heb jij toevallig of iemand anders die dit leest een emailadres van Support Centrum HP Nederland of een ander algemeen emailadres.

Groetjes,

Huub

Goedemorgen,

Ik zie hier toch de optie e-mail bijstaan.
En neem aan dat je deze drivers geinstalleerd heb beginnend met de chipset driver

Goedemorgen,

Ik zie hier toch de optie e-mail bijstaan.
En neem aan dat je deze drivers geinstalleerd heb beginnend met de chipset driver
Optie email werkt niet voor mijn probleem, dat gaat over andere zaken.

Ik heb diverse drivers geïnstalleerd maar niet de chipset driver.

Ik kan momenteel werken met Windows XP Pro maar hij herkent momenteel geen geluidskaart.
Via google heb ik gezocht naar: geïntegreerde geluidskaart driver hp t3610.
Als ik dacht dat ik de juiste driver had dan kreeg ik een melding dat ik deze niet kon installeren.

Ik vond een site Driver Fetch, die constateerde dat er een heleboel drivers zou moeten worden geïnstalleerd op mijn pc, ook o.a. voor de geïntegreerde geluidskaart van hp t3610.
Driver Fetch zag er wel zeer professioneel uit en zou me eventueel goed kunnen helpen.
Het nadeel is dat je eerst weer geabonneerd moet worden op Driver Fetch.

Ik heb tot nu toe al heel veel uren aan mijn probleem gespendeerd, maar ben tot nu toe niet veel opgeschoten.

Modag ik waardeer het zeer dat je zoveel moeite doet om me te helpen.

Groetjes,

Huub

Goedemiddag,

Geen dank , maar zou toch maar eens de chipset driver doen en dan nogmaals de audio driver wie weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan