sdram ddr 400 samen met ddr 200

Status
Niet open voor verdere reacties.

mirandda

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
ik heb nu 4 slots met 1 x 512, 3x 256 sdram ddr200.
kan ik 2 van die 3 vervangen door 512 met ddr400 of gaat dat niet werken

Dat kan, maar het ddr-400 geheugen klokt zich dan wel terug naar ddr-200 snelheid. Als het moederbord het aankan zou ik alleen de ddr-400 reepjes plaatsen.

is die 1024 (2 x 512) sdramm 400 ddr dan qua prestatie beter dan
de combi 1792 (512-256 (200) plus 512-512 (400)
kun je me dat dan uitleggen hoe dat komt
en waar kan ik zien of het moederbord het aankan ?

Laatst bewerkt:
Het is beter in de zin van dat de data 2x zo snel wordt verwerkt (400mhz i.p.v. 200)
Het is uiteraard wel zo dat je in het andere geval meer geheugen tot je beschikking hebt. Hoeveel geheugen van je huidige configuratie gebruik je? (is te controleren in taakbeheer)

bij geheugengebruik onderin staat 785/3059

cpu gebruik schiet vaak naar 100% omdat ik een soort spel draai, welke optie zou daar het best voor zijn?
sneller data verwerken of meer geheugen

Laatst bewerkt:
In dit geval zou ik dan gaan voor meer, maar iets langzamer geheugen.
Dat het CPU gebruik naar 100% schiet is vrij normaal, dat is alleen maar op te lossen door een snellere CPU.

bedankt voor je snelle reactier !
ga morgen ermee aan de slag

Graag gedaan, moest toch nog even iBOOD in de gaten houden. Je weet maar nooit of er een mooie aanbieding bijzit.

Ik ben eigenlijk nog steeds wel benieuwd over welk moederbord het hier gaat......
Just to be sure wat de mogelijkheden zijn.

standaard die in Dell dimension 4600i zit
meer info krijg ik niet van dell

PC2700 (333-MHz) or PC3200 (400-MHz) DDR SDRAM (non-ECC)
Tsja ddr-200 wordt niet standaard ingebouwd als je het zo ziet.
Wat staat er op de stickertjes van de geheugenmodules? pc-3200?

klopt ja 3200
ik heb ooit geheugen gewisseld met een andere pc van mijn zoon omdat ik 4 en die ander maar 2 slots had
er zat standaard 2x512 in en ik vermoed dat die ddr 400 uit mijne is gekomen dus kan kloppen wat je zegt.

Ik zal iedereen even uit de droom helpen..... en ook gelijk alle onzin posts even ontwrichten:

Er zit helemaal geen DDR200 in die PC, maar DDR400!!!!!

En er staat niet voor niets DDR (=Double Data Rate) in de naam van het geheugen:

2 x 200 = dus DDR400!

Laatst bewerkt:

Ik zal iedereen even uit de droom helpen..... en ook gelijk alle onzin posts even ontwrichten:

Er zit helemaal geen DDR200 in die PC, maar DDR400!!!!!

En er staat niet voor niets DDR (=Doible Data Rate) in de naam van het geheugen:

2 x 200 = dus DDR400!

vandaar me knipoog....:d
Maar de hint niet bij de andere mede-leden...

Laatst bewerkt:
Jouw knipoog had ik wel gezien en opgemerkt hoor;)
De mede-leden hebben zelfs geen idee waar het over gaat....
Dit mede-lid heeft best een idee waar het over gaat, alleen heeft dit mede-lid er even overheen gekeken dat pc2100 geheugen op 266mHz werkt en niet 200. Gelukkig ben jij feilloos mrmusic.

DDR (=Doible Data Rate)
;)

klopt ja 3200
ik heb ooit geheugen gewisseld met een andere pc van mijn zoon omdat ik 4 en die ander maar 2 slots had
er zat standaard 2x512 in en ik vermoed dat die ddr 400 uit mijne is gekomen dus kan kloppen wat je zegt.
Als het allemaal pc-3200 is dat is het :thumb: Al het geheugen is dan DDR-400.

Dit mede-lid heeft best een idee waar het over gaat, alleen heeft dit mede-lid er even overheen gekeken dat pc2100 geheugen op 266mHz werkt en niet 200. Gelukkig ben jij feilloos mrmusic;)

Ooooo, dacht al...

Vandaar ook dat je dit zei natuurlijk:

het ddr-400 geheugen klokt zich dan wel terug naar ddr-200 snelheid.

:o:o

Voortaan ook maar verstandiger om eerst de gegevens van de pc te vragen aan de TS.Vandaar de opmerking in mijn eerste reactie.
Verder zijn alle punten qua advies,taalfouten en vergissingen nu wel gemaakt denk ik...;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan