Hulp gevraagd bij aanschaffen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

papi chulo

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Mensen, helpmij'is

Ik ga dit jaar studeren, en heb dus een nieuwe laptop nodig.
Mijn budget ligt tussen de 600 en700 euro.
Heb mezelf al wat ingelezen, en heb hieruit kunnen concluderen dat ik beter niet voor een acer zou gaan, ivm slechte service etc.
Ik zelf ben iemand die graag voor kwaliteit ga dus dat merkt val voor mij al af.

Mijn doeleinden voor mij laptop zijn: het kunnen downloaden van films en muziek, deze op een fatsoenlijk scherm [prefeer led] af te kunnen spelen. Verder zal ik hem nog gebruiken voor poker, office, msn, surfen en misschien nog om wat te programmeren.
Verder vind ik het belangrijk dat hij lekker snel is.

Ook zit ik nog in twijfel of ik nou een 17,3 inch moet pakken of eentje die kleiner is, ivm het meenemen naar college zaal, toevallig iemand ervaring hiermee?

Heb zelf al wat rondgekeken en kwam op de volgende laptops uit:

DELL VOSTRO 3700, tot woensdag krijg je hierop 120euro korting: 808 euro(is iets boven me budget, maar voor een goeie aanbieding wil ik best een uitzondering maken.)
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/4x_vostro_3700?c=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1&dgc=AF&cid=5658&lid=136885&acd=752ca97f970b14209989aa154d857f16

HP Probook 4710s Notebook Bundel( kan ik via een locale winkel bestellen) voor 737.8
iets meer als 700, maar hierbij zit dan wel, een muis tas, toetsenbord, en stand.

of deze samsung r780 voor 740
http://www.4launch.nl/shop/product/...googleadword&gclid=CLGDhZCts6ICFQkrDgodnUlL6A

welke kan ik het beste kiezen?
heb je betere suggesties? Heel graag.

Alvast bedankt

Om mee te nemen vind ik 15.x" een mooi formaat. Groter vind ik te lomp en zwaar worden, als je veel werkruimte (qua beeld) nodig hebt kan ik het me nog indenken. Zelf ben ik van 15.4" naar 13.3" gegaan. Heel fijn om mee te nemen, lekker licht, lange accuduur en toch nog voldoende kracht onder de kap.
Zelf vind ik garantie ook erg belangrijk zeker gezien ik de notebook niet kan missen i.v.m. de studie. 2-jaar pick-up and return is voor mij toch wel vereist. Bij Dell zou je nog hulp thuis kunnen krijgen met de Vostro, dat is wel ideaal maar ook duur.
Wat mij betreft zien de Vostro's (Standard Base Better Config 2, Standard Base Best Config 1) er zeker prima uit.

De Samsung heeft 4GB geheugen de Dell en de HP 3GB.
De Samsung en de HP hebben een kaartlezer en de Dell volgens mij niet.
De HD in de Samsung is 500GB en in de Dell en de HP 320GB
De Samsung heeft een Intel Core i3 330M / 2.13 GHz, de Dell een Intel Core i5-520M / 2.40 GHz en de HP een Intel Core 2 Duo T5870 / 2 GHz Dual-Core
De Samsung heeft LED backlight en de Dell en de HP niet.
De Samsung heeft 2 jaar Pick-up and return garantie de Dell 1 jaar on site garantie.
De Samsung en de HP hebbeneen Webcam en de Dell volgens mij niet
Bij de HP krijg je en tas erbij en bij die andere zakl je er zelf 1 moeten kopen.

Het is maar net wat je belangrijk vindt.

Ik persoonlijk vind de Samsung veel mooier maar dat is een kwestie van smaak.

Succes ermee
Groeten Marcel

De Dell is te configureren met 4GB en de garantie is uit te breiden ook heeft die een WLED scherm.
Nadeel is dus alleen de schermgrootte van 17,3". Maar als je daar geen problemen mee hebt heeft Dell het meest complete pakket denk ik.
Verder zijn Samsung en HP ook top merken. Iedere notebook heeft zijn voor- en nadelen dus het hangt er helemaal vanaf wat JIJ belangrijk vindt.

kwa processor is de dell het beste. de i5.
harde schijf zou ik zo groot mogelijk nemen omdat je gaat downloaden.
de rest is persoonlijk. en zoals maniac2003 als zegt is het jouw keuze.
geheugen is 2gb of hoger aan te raden en dat hebben ze allemaal. wel zou ik kijken of het ddr3 of 2 is.
3 is namelijk sneller.

De Dell is te configureren met 4GB en de garantie is uit te breiden
@Maniac2003
De kosten van de Dell gaan wel omhoog als je hem uitgebreider configureert.

Groeten Marcel

Ten eerste, bedankt voor jullie vluggen reacties

Daarnaast, heb ik voor mezelf besloten dat de grootte van het scherm voor mij geen breekpunt is.
De hp is afgevallen nu twijfel ik nog tussen de Vostro 3700 en de R780.

Ik vind dat de R780 er mooier uitziet, alleen is mij nu duidelijk geworden dat die Vostro iets sneller is.
Voor de Vostro betaal ik uiteindelijk €770( door de 120 euro korting die na vandaag afloopt, en nog is 5% extra)
en voor de R780 betaal ik €740.

Dell is uit bouwjaar 2010 en samsung 2009, heb ik nog gevonden. Weet niet of dit veel invloed hoort te hebben op mijn aankoop.

Wat zeggen jullie?

alvast bedankt,

Dankzij jullie heb ik misschien me laptop vanavond al besteld(toch zeker als het de dell wordt)

Lees net nog iets over hp pavilion dv7, is dit ook een goeie?

Laatst bewerkt:
Die HP zal best goed zijn, maar dan zou je betreffende de specificaties een specifiek typenummer moeten hebben.

Samsung heeft als voordeel:
- 4GB standaard
- grotere HDD

Dell:
- betere CPU
- Anti-glare (mat) scherm
- snellere HDD (7200 rpm)
- vingerafdruklezer (mocht dat ook maar enigszins van belang zijn)

Verder komen de systemen aardig overeen als ik het zo even snel bekijk.
Vooral het matte scherm is wel een dikke plus voor de Dell.

Ik neem aan dat je ook rekening hebt gehouden met de 75 euro bezorgkosten die Dell rekend ?

Groeten Marcel

WELoverwogen toch voor de Dell gekozen:)

Had nog even met iemand aan telefoon gezeten, en alle plussen en minnen op een rijtje gezet,
en omdat de dell sneller is EN een matglas heeft heb ik toch hiervoor gekozen, heb er 4GB in laten zetten ipv 3GB.

Verzendkosten was maar 30 euro inclusief btw
Dus heb nu die Dell vostro 3700 thuisbezorgd voor 808€.
Best netjes dacht ik zo:)

Zal jullie nog laten weten hoe hij beval, en hoe de levering is.

In ieder geval hartstikke bedankt voor deze vlugge reacties:d

[ Alleen nog een accesoires bijgekocht, weet iemand waar je die goed[koop] kan verkrijgen?]

Laatst bewerkt:
[ Alleen nog een accesoires bijgekocht, weet iemand waar je die goed[koop] kan verkrijgen?]
Ik weet niet precies wat voor accesoires je bedoelt, ik neem aan een tas, probeer marktplaats eens.

Alvast veel plezier gewenst met je nieuwe laptop.

Groeten Marcel

Misschien wel goedkoper ja,. net al de 3700 bestelt.
Hopen dat die zijn geld waard is:d.

Voor een tas kan ook even kijken bij de V&D bijv. Ook kwam ik een tijdje terug deze website tegen:
http://www.laptopverpakking.nl/

Verder ben ik zeer benieuwd hoe die bevalt, veel plezier er mee :thumb:

Betreffende die Acer's. Acer is inderdaad goedkoper, vaak komt dit ook terug in de bouwkwaliteit. Ook heeft Acer maar een garantie van 1-jaar.

Dankje:) even website bekijken dan.

Zag ook net goedkope laptop sleeve's op ebay. Zit allemaal niet zo'n haast achter:)

x

Voor een tas kan ook even kijken bij de V&D bijv. Ook kwam ik een tijdje terug deze website tegen:
http://www.laptopverpakking.nl/

Verder ben ik zeer benieuwd hoe die bevalt, veel plezier er mee :thumb:

Betreffende die Acer's. Acer is inderdaad goedkoper, vaak komt dit ook terug in de bouwkwaliteit. Ook heeft Acer maar een garantie van 1-jaar.
Fout kan niet ->nooit op elektronisch aparaten 2 jaar garantie altijd richtlijn europa.

Fout kan niet ->nooit op elektronisch aparaten 2 jaar garantie altijd richtlijn europa
Beetje onduidelijke zin !

Bedoel je hiermee dat volgens de Europese richtlijnen op alle elektronische apparaten minimaal 2 jaar garantie zit ?
Als dat zo is is dat handig om te weten omdat een hoop fabrikanten hun garantie beperken tot 1 jaar en dat mag dan eigenlijk niet. :evil:

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Fout kan niet ->nooit op elektronisch aparaten 2 jaar garantie altijd richtlijn europa.
Als ik bijvoorbeeld bij de Acer Travelmate kijk:
* 1 year send-in with International Travellers Warranty

Kijk heel mooi dat je wettelijk gezien mag verwachten dat de levensduur van een apparaat langer is, maar meestal trek je gewoon aan het kortste eind. Wat ook voorkomt is dat ie onder garantie wordt opgestuurd maar dat er dan beweerd wordt dat het jouw fout is geweest. Je notebook wordt pas teruggestuurd als je betaald hebt (gerepareerd of niet). Dat gijzelen van jouw apparatuur mag, zo begreep ik laatst, ook niet.
Wat ik wel weet uit ervaring van studiegenoten en tv, is dat Acer na de garantieperiode (en soms zelfs tijdens) erg lastig kan zijn. Ze maken leuke apparaten voor een goede prijs, maar de after-sales moet echt verbeteren. Al geldt dit naar mijn idee voor 95% van de bedrijven.

Dat je als consument aan het kortste eind trekt ook al vertellen je rechten je iets anders is helaas eerder regel dan uitzondering. :evil:

Bedankt voor de extra info.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan