Driver 5750 geïnstalleerd - geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pindakaaz

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Heb net een nieuwe pc, sinds vandaag :)

Nu al een probleem; ik wou de nieuwste driver voor mijn videokaart (link) installeren: ATI Catalyst™ 10.6 Suite for Windows 7 (64 bit). Heb ik hem geïnstalleerd, moet ik de pc opnieuw installeren. En wat gebeurd er; geen beeld. Hij start wel op, je ziet ook nog het logo van windows in beeld komen, maar hierna hoor je gewoon dat het beeld weer uit gaat???!! Terwijl je daarna wel weer het geluidje hoort van windows dat aan gaat, en de pc valt ook niet uit. Nog 3 keer opnieuw aan en uit gedaan, probleem blijft zich voordoen.

Dus ik installatiedvd van windows er maar in gedaan, systeemherstel, en toen was er weer niks aan de hand. Maarja, die driver moet ik toch downloaden en kunnen installeren lijkt me....? Als ik dat Windows Prestatie-index gebeuren laat lopen, zie je overal mooie cijfers tevoorschijn komen behalve bij deze onderdelen:

Grafisch: bureaubladprestaties voor aero glass , cijfer: 1
Grafische weergave voor spellen: Prestaties voor zakelijke toepassingen en spellen in 3D , cijfer: 1

Aero glass kan ik ook niet gebruiken aangezien hij automatisch inschat of je systeem het aankan.
Dus lijkt me toch zeker nodig om die driver te installeren, maar hoe de # ga ik dat voor elkaar krijgen?

Verder doet alles het prima, alleen hier heb ik dus even geklooi mee.

Alvast bedankt.
Grtz, Kirsten

EDIT; in safe modus opgestart, en nu?

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon nogmaals proberen. Werkt dat niet, probeer dan eerst de 10.4 driver (daarvan weet ik 100% dat ie werkt met de 5750). Indien je twee uitgangen op je kaart hebt, probeer dan ook de monitor even in de andere poort (computer eerst uit natuurlijk)

waarschijnlijk overbodig, maar je hebt ook werkelijk windows 7 64?

Ik zou gewoon nogmaals proberen. Werkt dat niet, probeer dan eerst de 10.4 driver (daarvan weet ik 100% dat ie werkt met de 5750). Indien je twee uitgangen op je kaart hebt, probeer dan ook de monitor even in de andere poort (computer eerst uit natuurlijk)

waarschijnlijk overbodig, maar je hebt ook werkelijk windows 7 64?

Haha zou wat zijn als ik geen 64bit heb, en wel de 64 download ;)
Nee daar heb ik wel op gelet!

Ik heb het echt al 500x geprobeerd inmiddels. Nu even resolutie veranderen weer en opnieuw opstarten.
Mocht dat niet werken, ga ik de 10.4 wel proberen.
Het ligt echt bijna 100% aan de resolutie, aangezien hij in safe modus wel gewoon op kan starten zonder dat het beeld uitvalt na het windows-logo.

...

Even geprobeerd:
Max resolutie van dat schermpie is 1460x1020.
Doet het nog steeds niet, alleen in safe mode.
Zal ik maar de 10.4 proberen te installeren na systeemherstel??

Hoeft niet de resolutie te zijn, het kan ook zijn dat de driver alleen hangt in 3d mode. safe mode is puur '2d'. aero en andere advanced opties in windows 7 kunnen 3d zijn. Het is dus ook nog mogelijk dat de3d accelerator van je 5850 kapot is / niet meewerkt

Nou ik weet het echt niet meer hoor.
10.6 doet het niet, 10.4 doet het niet, andere instelling van resolutie helpt niet...

WAT is er toch :(

Nou ik weet het echt niet meer hoor.
10.6 doet het niet, 10.4 doet het niet, andere instelling van resolutie helpt niet...

WAT is er toch :(

Maar hij doet het wel goed zonder de drivers?
Wat is het nut dan van het installeren van de drivers :confused:

Edit: gebeurd er precies hetzelfde bij het installeren van de drivers van de CD die je bij de videokaart gekregen hebt?

Laatst bewerkt:
Maar hij doet het wel goed zonder de drivers?
Wat is het nut dan van het installeren van de drivers :confused:

Nou het is nogal belachelijk als ik aero glass niet eens kan gebruiken terwijl ik dat zon beetje de mooiste functie van windows 7 vindt. En da hij het niet doet omdat hij denkt dat ik een crappy videokaart heb (doordat hij hem niet herkent blijkbaar oid) en daardoor automatisch de grafische prestaties op zn minimum zet.

En er komt ook nog eens bij dat ik nu problemen heb met Wddm enz. die in de driver verwerkt zit en ik dus wel echt nodig heb. Kan het natuurlijk even een tijdje zonder de driver proberen, maar ben bang dat het met gamen dan echt de verkeerde kant op gaat! Maar blijft dan erg jammer van aero glass.. :(

Edit; helaas wel ja..

Laatst bewerkt:
Nou het is nogal belachelijk als ik aero glass niet eens kan gebruiken terwijl ik dat zon beetje de mooiste functie van windows 7 vindt. En da hij het niet doet omdat hij denkt dat ik een crappy videokaart heb (doordat hij hem niet herkent blijkbaar oid) en daardoor automatisch de grafische prestaties op zn minimum zet.

En er komt ook nog eens bij dat ik nu problemen heb met Wddm enz. die in de driver verwerkt zit en ik dus wel echt nodig heb. Kan het natuurlijk even een tijdje zonder de driver proberen, maar ben bang dat het met gamen dan echt de verkeerde kant op gaat! Maar blijft dan erg jammer van aero glass.. :(

Edit; helaas wel ja..

Je hebt twee keuzes:
-ander merk videokaart (het probleem is voornamelijk denk ik: Club3D levert zelf geen drivers)
-andere monitor die wel hoge resoluties accepteert (maar sinds het niet 100% zeker is dat het dat is raad ik je eerst aan het te proberen met iemand anders zijn monitor)

Je hebt twee keuzes:
-ander merk videokaart (het probleem is voornamelijk denk ik: Club3D levert zelf geen drivers)
-andere monitor die wel hoge resoluties accepteert (maar sinds het niet 100% zeker is dat het dat is raad ik je eerst aan het te proberen met iemand anders zijn monitor)

Kan het niet zijn dat ik iets vergeten ben te installeren???
Moederbord is nu eigenlijk het enige, verder heb ik alleen cd voor drivers bij de videokaart.
Aangezien ik nogal een beginner ben, kan het daar misschien aan liggen hahah..

Anyway; wou net een spelletje van windows zelf uittesten, krijg k de volgende melding:
KLIK
Dussssssss... Tzit echt niet goed denk ik..

Verder: Monitor is echt een vreselijk oud ding idd. Heb een nieuwe besteld, heb hiervoor altijd een laptop gehad, vandaar dat ik nu dit oude ding gebruik. Volgende week krijg ik mijn nieuwe scherm (22"full hd). Wie weet dat het dan beter gaat en het wil lukken.

Kan het niet zijn dat ik iets vergeten ben te installeren???
Moederbord is nu eigenlijk het enige, verder heb ik alleen cd voor drivers bij de videokaart.
Aangezien ik nogal een beginner ben, kan het daar misschien aan liggen hahah..

Anyway; wou net een spelletje van windows zelf uittesten, krijg k de volgende melding:
KLIK
Dussssssss... Tzit echt niet goed denk ik..

Verder: Monitor is echt een vreselijk oud ding idd. Heb een nieuwe besteld, heb hiervoor altijd een laptop gehad, vandaar dat ik nu dit oude ding gebruik. Volgende week krijg ik mijn nieuwe scherm (22"full hd). Wie weet dat het dan beter gaat en het wil lukken.
waarschijnlijk probeer je dat in safe modus. dat werkt niet goed he ;)
je kan nog een ding probere, systeemherstel, daarna naar apparaatbeheer, ff die videokaart zoeke en dan die stuurprogramma knop klikken (ik weet het niet precies, uit mn hoofd :o)

Dat was niet in safe modus, daar zit ik al 2 uur niet meer in namelijk. Dat had ik dan ook wel vermeld, zo'n leek ben ik nou ook weer niet :)

Heb hier nog een melding: KLIK

Leuk zulke meldingen terwijl je weet dat de driver het gewoon niet doet op je computer...
En in apparaatbeheer heb ik ook al meerdere keren gekeken, maar staat ook geen uitroepteken bij enzo. En als ik daar stuurprogramma zoeken kies, dan vind hij niks. Logisch, want het staat op die cd. En als k via die weg zou installeren zou het nog niks uitmaken..

Edit; heb nog een keer uitgebreid gezocht op inet, en vind meer mensen met problemen, zie bijvoorbeeld HIER.. Ik weet echt niet wat er aan de hand is, maar zou ik misschien even moeten mailen naar de leverancier???

Laatst bewerkt:
Heb de kast even opengemaakt..
Fan draait gewoon van de videokaart, dus zou het moeten doen op dit moment?
Voeding zit dus in ieder geval goed.
Naast voeding zit er alleen een rood en zwart draadje, naar de fan.

Heb nij apparaatbeheer gekeken bij mijn beeldschermadapters; daar staat; Standaard-VGA grafische adapter.
Stuurprogramma - vgapnp (klinkt erg standaard vind ik..) Bij systeemapparaten staan alle PCI-poorten, maar geen PCI-e poort, waar mijn videokaart ingeplugt zit.

Mis ik iets???

Ik snap er echt geen ruk meer van.
Heeft er echt niemand meer een idee????

Laatst bewerkt:
Heb de kast even opengemaakt..
Fan draait gewoon van de videokaart, dus zou het moeten doen op dit moment?
Voeding zit dus in ieder geval goed.
Naast voeding zit er alleen een rood en zwart draadje, naar de fan.

Heb nij apparaatbeheer gekeken bij mijn beeldschermadapters; daar staat; Standaard-VGA grafische adapter.
Stuurprogramma - vgapnp (klinkt erg standaard vind ik..) Bij systeemapparaten staan alle PCI-poorten, maar geen PCI-e poort, waar mijn videokaart ingeplugt zit.

Mis ik iets???

Ik snap er echt geen ruk meer van.
Heeft er echt niemand meer een idee????
Ik zou eerder zeggen misschien moet je 'm dan van een ander merk kopen... maar blijkbaar is hetzelfde probleem met een XFX..

Er zijn nog twee opties aan te raden:
= ga ermee naar een computerzaak
= Nieuwe videokaart ( dus ander type, bijv deze, die is niet veel duurder maar toch beter: http://azerty.nl/8-970-251263/asus-eah5770-cucore-2di-1gd5-.html )

Het heeft natuurlijk niets, maar dan ook werkelijk helemaal niets, met het merk van de videokaart te maken, pppfff, wat een onzin weer!!!!

@TS: PC zelf in elkaar gezet toevallig???

Het heeft natuurlijk niets, maar dan ook werkelijk helemaal niets, met het merk van de videokaart te maken, pppfff, wat een onzin weer!!!!

@TS: PC zelf in elkaar gezet toevallig???

=.=' stop is met jezelf voor no-reason te ergeren om andere mensen die gewoon proberen mensen te helpen. Club3D levert (meestal) geen drivers. Dat dacht ik dat het kon zijn. Maar blijkbaar niet omdat ook andere merken van dezelfde videokaart er last van hebben.

Ik erger me aan mensen, die denken dat ze helpen, maar ondertussen anderen van de regen in de drup helpen, zoals jij doet.
Zonder enige kennis van zaken zomaar wat roepen of adviseren helpt niet, maar maakt de problemen alleen maar erger!!!

Ik erger me aan mensen, die denken dat ze helpen, maar ondertussen anderen van de regen in de drup helpen, zoals jij doet.
Zonder enige kennis van zaken zomaar wat roepen of adviseren helpt niet, maar maakt de problemen alleen maar erger!!!

Dat doe ik niet. Ik heb wel degelijk kennis. Nogmaals, kom jij dan eens met betere adviezen. Ik heb hetzelfde probleem (gedacht) te hebben, maar blijkbaar ligt de oplossing wat dieper bij TS. Ik geef oplossingen, die voor mij en andere in het verleden hebben gewerkt. Werken ze niet bij TS, dan ga ik opzoek naar andere oplossingen voor de TS. Mocht dat niet werken, dan schat ik in dat het product kapot kan zijn of incompitabel is met het scherm. (iig de drivers) Ookal helpen niet al mijn adviezen, dan hoef je nog niet zo hatelijk te gaan doen

ja misschien omdat ze auto de resolutie anders zetten, wat het scherm niet aan kan. Heb zo'n zelfde probleem gehad, net als andere mensen.

Ik geef het op..................................

@TS: Systeem misschien zelf gebouwd???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan