Nieuw PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hoor is allemaal goed.

ASUS moederborden zijn goede moederborden hoor, net zoals Gigabyte enzo

Je hoeft niet veel verstand te hebben van overclocken, je krijgt bijv bij gigabyte moederbord een cd bij wrby een progje zit waarmee je drukt op een knopje en dan is overclockt naar jouw wensen. (zie: http://techreport.com/r.x/intel-p55/gigabyte-quickboost.jpg bijv met een i5-750)

Ja, het is inderdaad erg handig om mee te overclocken ;) (jammer dat ik het niet kan gebruiken (ik zit hier vast met een stock cooler =.=')
Dus ik met een scythe mugen 2 zou dat wel kunnen?

En hoe werkt het overclocken anders, zeg ma rop de "ouder wetse manier"? Ik zie wel eens dat ze voltages veranderen en multipliers.

Dus ik met een scythe mugen 2 zou dat wel kunnen?

En hoe werkt het overclocken anders, zeg ma rop de "ouder wetse manier"? Ik zie wel eens dat ze voltages veranderen en multipliers.

Ja hoor dat zou moeten kunnen. Check eerst de temp gewoon. Als dit onder de 40C zit, dan zou ik de eerste knop proberen. Zit ie dan nog steeds ergens onder of rond 40c, kan je misschien nog proberen een stapje hoger te gaan. Ik raad je wel aan om in je BIOS eerst je temp nadat je de tweede knop hebt ingedrukt (turbo), en als dit dan bijv 60c daar aangeeft, moet je even je CMOS batterij er 30sec uitlaten om een reset uit te voeren, zodat alles weer terug is.

Ja je moet indd met zulke dingen gaan tweaken. Maar het is veel makkelijker om het met zulke programma's te doen. Hier nog een klein lijstje van andere progjes: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/oc-guide_2.html en daar in die guide zit event. ook nog info over om zelf te gaan tweaken, al raad ik je dat af.

let wel op: overclocken = garantie weg.

Oke, ben denk ik niet van plan om te gaan overclocken. In ieder geval, bedankt!!

Ok, dus mijn 500w voeding kan de GPU+ CPU + toebehoeren gewoon aan?

Ik zal nog even kijken wat voor mobo ik neem, maar vraag me ook af, zijn de ASUS mobo's ook goed?

Er is gisteravond waarschijnlijk iets misgegaan....

Bedank :thumb:

voeding is genoeg watt en asus moederborden zijn gewoon prima ook voor overklokken:thumb:

Ja, 14 aug is de laatste dag van mijn "werkmaand", zodra als ik dan het geld heb ga ik bestellen, waarschijnlijk zal het geld er de 17de zijn.

Vanwaar de vraag (als ik nieuwsgierig mag zijn?:o)

Ja, 14 aug is de laatste dag van mijn "werkmaand", zodra als ik dan het geld heb ga ik bestellen, waarschijnlijk zal het geld er de 17de zijn.

Vanwaar de vraag (als ik nieuwsgierig mag zijn?:o)

nou dat mag je zeker.... ik ga namelijk ook de zelfde gpu kopen en ik wil graag weten of ie veel lawaai maakt en of ie goed presteerd dus dat hoop ik dan van jou te horen;):cool:

edit: laat ook maar... ik koop um gewoon nu!! dan weet je meteen of je voeding goed genoeg is want ik heb PRECIES de zelfde voeding als jij!

Laatst bewerkt:
nou dat mag je zeker.... ik ga namelijk ook de zelfde gpu kopen en ik wil graag weten of ie veel lawaai maakt en of ie goed presteerd dus dat hoop ik dan van jou te horen;):cool:

edit: laat ook maar... ik koop um gewoon nu!! dan weet je meteen of je voeding goed genoeg is want ik heb PRECIES de zelfde voeding als jij!
haha, helaas moet ik nog wachten, maar ik hoor het graag van jouw wat jij ervan vind :D

En waarschijnlijk neem ik de OCZ StealthXStream 600Watt ook nog, aangezien mijn broertje die betaalt omdat ik mijn huidige PC klaar heb gemaakt zodat hij het kan gebruiken.

haha, helaas moet ik nog wachten, maar ik hoor het graag van jouw wat jij ervan vind :D

En waarschijnlijk neem ik de OCZ StealthXStream 600Watt ook nog, aangezien mijn broertje die betaalt omdat ik mijn huidige PC klaar heb gemaakt zodat hij het kan gebruiken.

Ik heb besteld... je hoort het !

Ik heb de 460 in combi met oa i5 750, 4 GB geheugen en 600 Watt voeding.
De tempratuur is 30 graden idle en 45-55 graden tijdens load.
De fan staat op auto en dan hoor je de kaart niet (ook niet tijdens het gamen).
Als ik de fan handmatig 60%+ zet is hij wel hoorbaar.
Wil iemand nog meer info (over de kaart)?

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt! En qua gaming, kan alles op max? Ik weet niet of je GTA IV speelt, maar zo ja, hoe zit het daar (qua kwaliteit)?

GTA IV heb ik (nog) niet, maar op youtube staan er wel fragmenten van GTA IV in combi met de GTX460. Zoals hier:
http://www.youtube.com/watch?v=EBNPOKBjAVQ

Zelf speel ik onder andere Bad Company 2 en daar kan alles op max. (D.w.z: alles high, 32X AA, 16XAA, Vsync en HBOA aan) zonder lag en de kaart wordt dan ook niet warm. Verder heb ik ook eventjes Modern Warfare 2, Blur, Sniper Ghost Warrior, Avatar en Dirt 2 geprobeerd en daar kon ook ales op max zonder lag.

Laatst bewerkt:
Ik kan zeggen dat je alle games waarschijnlijk gewoon op highest zetten. Ik kan ook op mijn 5770 alles op hoogste zetten in GTA IV op hoge resolutie.

Trouwens over dingen die worden gezegt dat 768MB ook goed is behalve als je een groot scherm of twee hebt... Dat slaat nergens op. Als ik GTA IV op hoogste kwaliteit speel met een 20 inch beeldscherm (1650x1080 resolutie), verbruikt hij al iets van 600-800 MB volgens mij. (als de benchmarks in de GTA IV settings kloppen)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan