amd athlon 64 3200+

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Hallo allemaal!

Me broer heeft een amd athlon 64 3200+ (2000mhz)
Nu is het zo dat zijn pc de laatste tijd zo sloom is, altijd zit zijn CPU gebruik helemaal vol. Dus hij had aan mij gevraagt of ik hem wilde overclocken. Nu vroeg ik me af of dat wel zin heeft met deze CPU.

Specs:
Amd athlon 64 3200+ (2000MHZ)
1gb ddr ram
ATI radeon 1650 256 mb
Stock cooler

De CPU is idle 25 graden,

Ik hoop dat iemand me wil/kan helpen :)

Mvg,
Thomas

Al een reinstall geprobeerd van het OS? Met XP hoort de CPU echt niet 100% te zijn.

Goedemorgen,

Denk dat het sloom worden iets anders is en niet echt oplost met te gaan overclocken .
Je schrijft n., dit: Nu is het zo dat zijn pc de laatste tijd zo sloom is dus heeft het wel goed gedaan ik zou eerst dat eens proberen op te lossen.

ja, 2 keer. En ik heb ook gezien dat het soms is, dan komt opeens ''niet actieven systeem elementen'' met full cpu gebruik erdoorheen. En dan is er weer niks aan de hand 10 sec

Denk dat er idd maar eerst eens gekeken moet worden wat nou de oorzaak is hiervan.
een overclock zal weinig helpen ben ik bang.

Je/ij doet wel het nodige "onderhoud" aan de pc?.
Zoals ..defragmentatie,scannen op spyware,ccleaner..........

Goedemorgen,

Denk dat het sloom worden iets anders is en niet echt oplost met te gaan overclocken .
Je schrijft n., dit: Nu is het zo dat zijn pc de laatste tijd zo sloom is dus heeft het wel goed gedaan ik zou eerst dat eens proberen op te lossen.

de laatste tijd bedoel ik eigenlijk al een tijdje mee,
we hadden wel laatst nieuwe virus scanner van mcafee gekocht en die vraagt veel cpu gebruik. Maar daarom vroeg ik me af of het dan zin had om de cpu iets op te krikken.

Verder draait hij win XP proffesional 32-bit

Denk dat er idd maar eerst eens gekeken moet worden wat nou de oorzaak is hiervan.
een overclock zal weinig helpen ben ik bang.

Je/ij doet wel het nodige "onderhoud" aan de pc?.
Zoals ..defragmentatie,scannen op spyware,ccleaner..........

jup scanen vaak en defragmenteren dat is niet nodig want hijs net opnieuw geinstaleerd, daarmee is de pc in 10 sec klaar ong.

en spyware en ccleaner dat draait ie ook soms, maar dat helpt ook niet heel veel :S:S

hij gebruikt zijn pc voor internet en voor spellen zoals WOW en Warcraft III TFT. dus zo zwaar zijn die spellen ook weer niet.
Het is wel dat hij wel gewoon een spelletje kan spelen, maar als we dan via skype gaan dan kan ze pc dat niet aan, als ie dan ook een spelletje aan het doen is:S:S

zou de 1 gb ram misschien te weinig zijn? volgens mij zou dat niet zo veel moeten uitmaken:S:S

Denk toch niet dat dit met een overclock opgelost kan worden.
Daar win je maar een paar ghz mee.(niet merkbaar)

Valt me op dat geheugen niet al teveel is(1gb)
Je zegt dat er een nieuwe instal opstaat: ook alle drivers op orde??

Hoi,

Volgens mij los je daar niet echt wat mee op kijk eens zonder mcafee aan hoe het dan gaat even de stekker van het intenet los en dan kijken hoe het gaat .
Maar ja lees net dat er nogal wat gelijke processen gelijk gaat zoals skype en games en klinkt rot maar je processor is inderdaad wat gedateerd maar dit zal je volgens mij niet oplossen door te gaan overclocken

Denk toch niet dat dit met een overclock opgelost kan worden.
Daar win je maar een paar ghz mee.(niet merkbaar)

Valt me op dat geheugen niet al teveel is(1gb)
Je zegt dat er een nieuwe instal opstaat: ook alle drivers op orde??

voor zover ik weet wel, zal het tog nog effe na kijken.

maar het punt is dat altijd de CPU vol zit en het geheugen altijd maar voor 40% ong.

en heeft iemand anders wel eens problemen met deze cpu gehad? dat hij sloom werd ofzoiets?

Kijk eens even wat er gebeurt als je de bovenstaande tips van Modag probeert.

Hoi,

Volgens mij los je daar niet echt wat mee op kijk eens zonder mcafee aan hoe het dan gaat even de stekker van het intenet los en dan kijken hoe het gaat .
Maar ja lees net dat er nogal wat gelijke processen gelijk gaat zoals skype en games en klinkt rot maar je processor is inderdaad wat gedateerd maar dit zal je volgens mij niet oplossen door te gaan overclocken

ja ik weet het het is geen goeie proccessor :)
maar wat ik dus zo gek vond is dat die ''niet actieve systeemelementen'' soms erdoorheen komt, dat vraagt maar 56kb ram maar die trekt dan wel heel de cpu vol:S:S ik snap niet wat dat is:S:S

Hoi,

Kan alleen als er inderdaad teveel processen te gelijk gebeurt misschien gewoon wat minder processen te gelijk laten doen heb je al eens bij opstarten gekeken wat er allemaal opstart? En 1 gig is vrij weinig qua geheugen zou er nog 1 gig bij zetten scheelt ook weer.

maar wat ik dus zo gek vond is dat die ''niet actieve systeemelementen'' soms erdoorheen komt, dat vraagt maar 56kb ram maar die trekt dan wel heel de cpu vol:S:S ik snap niet wat dat is:S:S

Daar staat het antwoord al...

zit naast me broer en die heeft gelijk effe gecheckt wat er gebeurde zonder mcfee. en het scheelt een klein beetje, maar tog weer steeds die niet actieve systeemelementen. :confused: weet iemand misschien wat dat is?

Hoi Frank ,

Was dat een antwoord op mij?

nee, die was voor mij. omdat die niet actieve systeemelementen de CPU vol trekken.
Is er een mannier om die uit te schakelen? want hij komt maar af en toe effe de cpu voltrekken.

in je taakbeheer staat als onderste regel: niet actieve systemen.Dan staat er bij cpu een hoog getal en dat is goed.

wat geeft het percentage cpu gebruik??

Maak eens een screenshot van je taakbeheer

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan