welke laptop voor surfen, films downloaden en branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sennepen

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Hallo,

Ik wil een nieuwe laptop kopen voornamelijk om te surfen op internet, emailen, msn-en, en films downloaden en branden.

Wat heb ik daarvoor nodig? en weet iemand een mooie aanbieding?

Budget is rond de 500,-

Alvast bedankt voor jullie reakties.

Élke laptop gaat dit probleemloos voor je doen, zelfs een klein netbookje kan dit.
Je enige probleem wordt 'tijd'. Daar je budget wat gering is, zal het machientje niet zo'n krachtige processor hebben en dat is nu net wat je nodig hebt als je (bijv.) Avi's wil gaan encoderen naar DVD formaat. Daarom, als je tijd genoeg hebt zal het geen probleem zijn met een willekeurige laptop.
Als ik je vraag om mag draaien? Kies er een stuk of 3 uit die je er leuk uit vindt zien en plaats de merknamen / types hier en dan vertellen we je welke van de drie nét even handiger is om te kopen. Echter, verwacht niet téveel van het advies, want binnen een bepaald budget hebben ze eigenlijl allemaal wel een beetje dezelfde hardware aan boord.
Veel handiger is om op extraatjes te letten zoals bijv. een meerjarige garantie die ook nog eens een keer (indien nodig) bij je thuis plaatsvindt.

Laatst bewerkt:
hallo gast0225,

Bedankt voor je reaktie. Een netbook wil ik niet, dat vind ik veel te klein allemaal. Wil graag een groot beeldscherm.

Ik heb even wat opgezocht

ACER Aspire 7715Z-433G25MN http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1?fh_url=fh_location=//nm/nl_NL&fh_secondid=152307035

Toshiba Satellite L670D-102
http://nl.bruneautech.com/satellite...utm_term=PSK3JE-00200PDU&utm_campaign=beslist

Hp 17,3" Compaq Cq71-410Ed - 3Gb/500Gb/W7
http://www.dunnet.nl/ProductDetails.aspx?en=10022333&src=BSL

MSI laptop: CX700-095NL
http://www.centralpoint.nl/notebook...stnl&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslistclick

p.s. hoe belangrijk is het merk? zijn er onbekende merken die ook gewoon goed van kwaliteit zijn of is dat allemaal rotzooi?

Merk is heel belangrijk zelfs.

Koop in ieder geval GEEN Acer!

hoi mr. Music, bedankt voor je reaktie.

Je zegt: koop geen Acer. Kan je dat beargumenteren?

Als ik voor mrmusic mag reageren v.w.b. Acer? (Ik deel zijn mening namelijk) Typ in het zoekvak van de Helpmij Acer en trek een halfuurtje uit voor het lezen. Je gaat er ook zéker berichten tegenkomen van mij.
Uit het rijtje is de MSI wel een interessante : Pentium dual core machine. (let wel géén core 2 duo).
De andere machines hebben of een Atom, óf een Celeron.

hoi gast0225, ok geen Acer dus. Zijn er nog meer merken die ik beter uit kan sluiten. En klopt het als ik verder concludeer dat ik vooral naar de processor moet kijken en beter geen celeron of AMD kan kiezen?

Voor 90% van jouw gebruiksdoelen maakt het allemaal geen tierelier uit wat je koopt. Echter, voor het encoderen van films (omzetten van .AVI naar DVD formaat-> bub. ifo. .vob) heb je pure rekenkracht nodig van de processor, anders duurt zo'n proces uren. Download en brand je slechts .AVI's, dan is die rekenkracht niet nodig en kun je met een wat simpeler processor alles prima doen.

Nee, AMD is niet slechter dan Intel. AMD loopt de laatste 2 jaren alleen op de allernieuwste (en dus snelste) processoren achter op Intel, maar een modelletje van tig-maanden terug is net zo goed of slecht als die van Intel.

Ik ben wat voorzichtig in het noemen van uit te sluiten merken als het gaat om een objectief advies. Wellicht doe ik die fabrikanten te kort.
Ik wil wel aangeven welke in mijn PERSOONLIJKE top 4 voorkomen (in willekeurige volgorde)

Dell
Toshiba
Medion
Xxodd

Laatst bewerkt:
En in deze deel ik de mening van @gast0225 weer, aangevuld met het merk Asus.

Laat ik er nog het volgende aan toevoegen:

objectief gezien gaan laptopjes vaker defect dan desktops. (Is dat zo......?) Garantietermijnen zijn dus een issue.
Als je vergelijkbare machines aantreft en je moet daaruit een keuze maken, dan zou de Medion bij mij met stip op nummer 1 staan. Reden hiervoor is dat de Medion (je weet wel, de laptop die je bij de Aldi koopt en die zo lekker onder de zak aardappelen en de doos melk in de winkelwagen past) veelal standaard 2 of 3 jaren garantie geeft en daar mag je bij de meeste andere fabrikanten weer apart (en wellicht in verhouding fors) voor betalen.

Laatst bewerkt:
het kan ook aan deze aldi lliggen maar de laptops van medion zijn hier 800 euro
en de HDD van 640 gb 80 euro dus echt zo goedkoop vind ik het niet...:confused:
maar dat van die 3 jaar garantie snap ik wel:thumb:

Die prijs zegt m.i. vrij weinig, die is sterk hardware gerelateerd. De Medions zitten met hun hardware vaak toch wel boven in de markt en tja, dan kost het een paar centen.

het kan ook aan deze aldi lliggen maar de laptops van medion zijn hier 800 euro
en de HDD van 640 gb 80 euro dus echt zo goedkoop vind ik het niet...:confused:
maar dat van die 3 jaar garantie snap ik wel:thumb:

Wel gekeken wat je voor dat geld krijgt en dat vergeleken met andere merken en dezelfde prijsklasse en garantie-voorwaarden en service??

Aldi heeft regelmatig verschillende aanbiedingen, de ene keer in de wat hogere prijsklasse, de andere keer in de wat lagere, maar altijd waar voor je geld!

Asus daar was ik inderdaad ook al negatieve verhalen over tegen gekomen.

Wat Medion betreft: ik zal eens googlen, of is dat echt alleen via Aldi te koop?

Asus NEGATIEF???

ACER zul je bedoelen.

Asus, Toshiba zijn juist het best!!!

ik las over Asus verhalen dat het vroeger een degelijk merk was maar dat het steeds minder wordt.. en de garantie zou beroerd zijn.

Trouwens, is het niet zo dat als je extra garantie koopt, je eigenlijk gebakken lucht koopt want wettelijk gezien geldt de garantie toch gedurende de logische levensduur van een product?

Toshiba L650.12Z

deze beste cpu
alleen heeft deze 1gb minder aan ram maat volgens mij kun je deze er later bij kopen

Het verschil tussen 3GB en 4GB is nauwelijks merkbaar in de praktijk. Dus niet bepaald een issue.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan