intern geheugen werkt niet!!!1

Status
Niet open voor verdere reacties.

ls2011

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
hallo ik heb laats nieuw werk geheugen gehaald 4 gig en dat draaide ik op win xp pro daar zag hij er maar 3 en dat was bekent bij mij
maar nu heb ik win 7 ultimate en hij ziet er nog maar 3:confused: hoe kan dit kan ik dit ergens aanpassen of wat, want ik weet het niet meer:( het zijn 2 bankjes van het merk geil en die zijn allebij 2 gig wie kan me helpen of een paar goede tips geven thanks

WELKOM OP HELPMIJ.NL

De xp en de W7 zijn zeker de 32bits versies?;)
Die herkennen idd maar 3.2gb.Je zult dan een 64b versie moeten installeren.

als je 32 bit heb is er een truukje om het op te krikken naar 4 gb met het progje ulimate windows tweaker van de windows club daar kun je een vinkje aan klikken enige eis is dat je een 64 bit processor heb maar dat heb je denk ik wel

het is een 64 bit processor maar mijn systeem zegt 32 dusss

als je 32 bit heb is er een truukje om het op te krikken naar 4 gb met het progje ulimate windows tweaker van de windows club daar kun je een vinkje aan klikken enige eis is dat je een 64 bit processor heb maar dat heb je denk ik wel

waar kan ik dat programma vinden staat dat hier op de site anders kan of wil je me een liknkje sturen:cool:

waar moet ik dat precies veranderen het is een hoop wartaal voor mij
sorry dat ik zoooon nube ben :)

onder kopje system performance kan je het aan klikken ongeveer links onder

onder kopje system performance kan je het aan klikken ongeveer links onder

ik heb het meerdere malen geprobeert maar blijft 3 aangeven als ik onder deze computer systeem eigenschappen doe geeft ie nog 3 aan ik heb de bankjes gewisseld van plaats (heb er 4 slots in zitten) maar dat werkt ook niet en las ik uwt weer opstart is het vinkje weer uit doe ik iets verkeerd ???

aanvinken en op apply klikken opnieuw opstarten en dan kijken dat moet werken

aanvinken en op apply klikken opnieuw opstarten en dan kijken dat moet werken

dat heb ik allemaal gedaan maar maakt geen verschil uwt geeft aan dat ie opnieuw opgestart moet worden maar slaat het niet op
maar wat ik ook zo raar vind dat in de bios geeft ie wel vier aan en tijdens het opstarten maar 3072 dus dat is nog voor windows draait

er is nog maar een mogelijk heid dan 64 bit versie van windows maar je kan niet effe een win 64 update versie kopen dat werkt namelijk niet(bij mijn weten)

Zou in je bios moeten staan...

Vermeldt ook eens even de specs van de pc cq moederbord.

nee ik geloof niet dat er wat word weggesnoept
maar dit zijn spec van mijn pc

moederbord: ASRock AM2XLI-eSATA2
processor: AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3200+
geheugen: Dual DDR2 SDRAM 2gb
welk type geheugen: GeIL CL5-5-5DDR21066 5
videokaart: NVIDIA GeForce 7600 GT 256 mb

dan weet ik het ook niet meer krijg gelukkieg binnenkort een andere processor
amd athlon 4200 dual core dat trekt het dan wel recht gaan we maar vanuit:D
ik wil iedereen bedanken die gereaggeerd hebben met vriendelijke groet ls2011

Die nieuwe processor gaat geen verschil maken.

Je zult toch echt een 64 bits versie van windows moeten installeren wil je de 4 gig geheugen in zijn geheel gaan gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan